Tack för rakt och snyggt svar! Tack resten för input om öronproppar eller ejNödvändigheten av ombestyckning avgörs väl i hög grad av om du ändrar flödet på insugssidan tex genom annat eller inget filter, eller lock på luftburken samtidigt som du öppnar upp på avgassidan.
Men gör du inget på insugsidan så kommer motorn med största sannolikhet inte gå magrare än den gör idag.
Nu kommer säkert "vän av ordning" rätta mig och säga att man måste mäta på tex en bromsbänk för att veta innan någon ombestyckning är nödvändig men en titt på tändstiften ger ju iaf en liten vink om var blandningen ligger före och efter förändringen.
Jag, köpte en tyst hjälm istället.Vem fan bränner runt utan öronproppar?
Va roligtJag, köpte en tyst hjälm istället.
Finns det? Läser man ägarrecensioner så kan ju vissa skriva att hjälmen är tyst medan andra tycker att den är högljudd. Ibland undrar man om dom tar hänsyn till påmonterade GoPros och intercom. Den jag har nu är avsevärt mycket tystare än den förra, men inte tillräckligt.Jag, köpte en tyst hjälm istället.
JetegammalSå TS fick svaret i inlägg #3 och resten har varit OT, är det rätt uppfattat?
Jag kör också med öronproppar. Och originalsystem. Hur gammal är jag egentligen?![]()
Ja är det inteVa roligt![]()
Ja vad det belangar kåpglas håller jag med. Köpte ett dubbel bubbel till acen men bytte tillbaka till original. Fick jätte jobbig turbulens med dubbel bubbel kåpglaset min nacke orkade inte hålla hjälmen still i +++ högre hastigheter.Finns det? Läser man ägarrecensioner så kan ju vissa skriva att hjälmen är tyst medan andra tycker att den är högljudd. Ibland undrar man om dom tar hänsyn till påmonterade GoPros och intercom. Den jag har nu är avsevärt mycket tystare än den förra, men inte tillräckligt.
Min gissning är att hojens beskaffenhet påverkar väldigt mycket - i mitt fall träffar turbulensen rakt på hjälmen i motorvägsfart om man inte sträcker på sig ordentligt. Provade ett högre kåpglas men då blev det ännu värre, framförallt i 70-90. Funderar på att skaffa ett orignal till och kapa ner det litegranna och se hur det blir.
![]() |
KTM 890 SMT, bantest och video!
890 SMT, busig banhoj!Foto:... |
![]() |
Svedea bidrar med trekvarts miljon kronor till SMC
SMC är en ideell intresseor... |
![]() |
Sandvik, sportigt textilställ från Lindstrands!
Lindstrands Sandvik. Bik... |
![]() |
Bara dagar till Custom Bike Show
Du som befinner dig i en om... |
![]() |
Ducati Monster Iceberg White
Ducati har kompletterat fär... |
![]() |
KTM har presenterat 2024 års EXC-modeller
KTM har presenterat 2024 år... |
![]() |
Hellas Rally Raid: Dag 4
Då var sista dagen avklarad... |
![]() |
BMW Motorrad Press Day – Ring Knutstorp
Johan Nettebladt, Roland St... |
![]() |
Handelsboden jubilerar
Den 26 maj firar Handelsbod... |
![]() |
Verge Motorcycles presenterar Mika Häkkinen signature edition
Verge Motorcycles, tillverk... |