Tack för rakt och snyggt svar! Tack resten för input om öronproppar eller ej ?Nödvändigheten av ombestyckning avgörs väl i hög grad av om du ändrar flödet på insugssidan tex genom annat eller inget filter, eller lock på luftburken samtidigt som du öppnar upp på avgassidan.
Men gör du inget på insugsidan så kommer motorn med största sannolikhet inte gå magrare än den gör idag.
Nu kommer säkert "vän av ordning" rätta mig och säga att man måste mäta på tex en bromsbänk för att veta innan någon ombestyckning är nödvändig men en titt på tändstiften ger ju iaf en liten vink om var blandningen ligger före och efter förändringen.
Jag, köpte en tyst hjälm istället.Vem fan bränner runt utan öronproppar?
Va roligt ?Jag, köpte en tyst hjälm istället.
Finns det? Läser man ägarrecensioner så kan ju vissa skriva att hjälmen är tyst medan andra tycker att den är högljudd. Ibland undrar man om dom tar hänsyn till påmonterade GoPros och intercom. Den jag har nu är avsevärt mycket tystare än den förra, men inte tillräckligt.Jag, köpte en tyst hjälm istället.
Jetegammal :gubbjevelSå TS fick svaret i inlägg #3 och resten har varit OT, är det rätt uppfattat?
Jag kör också med öronproppar. Och originalsystem. Hur gammal är jag egentligen?
Ja är det inte?Va roligt ?
Ja vad det belangar kåpglas håller jag med. Köpte ett dubbel bubbel till acen men bytte tillbaka till original. Fick jätte jobbig turbulens med dubbel bubbel kåpglaset min nacke orkade inte hålla hjälmen still i +++ högre hastigheter.Finns det? Läser man ägarrecensioner så kan ju vissa skriva att hjälmen är tyst medan andra tycker att den är högljudd. Ibland undrar man om dom tar hänsyn till påmonterade GoPros och intercom. Den jag har nu är avsevärt mycket tystare än den förra, men inte tillräckligt.
Min gissning är att hojens beskaffenhet påverkar väldigt mycket - i mitt fall träffar turbulensen rakt på hjälmen i motorvägsfart om man inte sträcker på sig ordentligt. Provade ett högre kåpglas men då blev det ännu värre, framförallt i 70-90. Funderar på att skaffa ett orignal till och kapa ner det litegranna och se hur det blir.
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |
|
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |