Om vi antar att du är min vän...

Tolkade det också som ett självmordshot. Obehagligt.
Tycker det var ett konstigt mess du skickade.
Skulle svarat likadant enligt krigsfilms-exemplet.

2917088 I vanliga fall brukar sarkasm svaras med mer sarkasm.
Om nån kompis skulle fråga mig om jag kunde vattna hans blommor ect för att han skulle ut och köra ihjäl sig så skulle jag be honom sikta på nåt billigt för att min försäkring inte skulle gå upp. :rolleyes:

Edit: Min poäng var, du kan nog fortsätta se honom som din kompis.. :yoparty
:hihi:lol:rofl:hihi

Ja var han inte sarkastisk så skulle inte jag bry mig så mycket om honom längre. :gnissla

2917561 Tolkade det också som ett självmordshot. Obehagligt.
Tycker det var ett konstigt mess du skickade.
Skulle svarat likadant enligt krigsfilms-exemplet.
Ok, jag skrev inte som det står i mitt första inlägg utan.

"Jag tänkte ut o åka hoj en sväng, jag lägger en nyckel under dörrmattan, ifall det skulle hända något så kan du ta o gå nån sväng med hunden.
Har jag inte hört av mig vid 22 så är det nåt som är fel. Ta i trä. :) "

"Du får helt enkelt ta dig hem. Ok..." blev svaret

"Jo, givetvis, men om det inte hänger på mig utan på andra trafikanter..." kom inte ihåg exact "...gå med hunden så att inte han behöver pinka inne."

"Men Rickard. Det är inte mitt ansvar.." svar.

"Nä, men nu ber jag dig om en tjänst, det är inte som att jag ber dig om en njure utan bara att du går med hunden om inte jag kan."

"Lägg ner. Du får köra försiktigt."

Då blev jag bara besviken o irriterad på honom.

Jag ska prata med han senare idag o fråga vad faan han menade egentligen.

Men för tusan Ricken, lyssnar du på för mycket goth eller nåt?? Hör du inte hur fel du resonerar??? I dina papper finns närmast anhörig - dom tar hand om saker om något händer. ELLER så gör man en gång för alla upp med en polare som har nyckeln OM något, NÅGONSIN händer.... du vet, missa bussen, få stryk, köra ihjäl sig...

Du skapar en sjuk diskussion och undrar varför polarna reagerar konstigt?? Hade jag fått såna meddelande(som dina) från polare hade jag ringt och och kollat med familj och vänner om vi behövde kontakta psyket.

När du ska cykla till jobbet då? Cyklister dör som flugor...

Och jag ringer till dig o säger som så:

Jag tänkte fara ut o åka hoj en sväng.

Jag lägger en nyckel under dörrmattan ifall att det skulle hända mig nånting så kan väl du se till så att hunden inte blir bortglömd och inte får komma ut på en par dar?

Vad skulle du svara då?

Ja, du vet att jag alltid staller upp, men kor forsiktigt...

2917712 Men för tusan Ricken, lyssnar du på för mycket goth eller nåt?? Hör du inte hur fel du resonerar??? I dina papper finns närmast anhörig - dom tar hand om saker om något händer. ELLER så gör man en gång för alla upp med en polare som har nyckeln OM något, NÅGONSIN händer.... du vet, missa bussen, få stryk, köra ihjäl sig...

Du skapar en sjuk diskussion och undrar varför polarna reagerar konstigt?? Hade jag fått såna meddelande(som dina) från polare hade jag ringt och och kollat med familj och vänner om vi behövde kontakta psyket.

Ja, i mina papper finns närmast anhörig, men är det fel o gardera sig ifall att det skulle hända något, det är synd om hunden om han skulle bli instängd här.

Jag kan ju lika görna fara ut i skogen o bli liggandes en vecka, extremfall javisst, men jag vill inte att hunden ska få lida för det jag gör.

Det kan låta morbidt o be någon göra det.

Men om vi säger som så då, jag hamnar i en olycka, kanske inte så allvarlig men jag blir chockad och får åka ambulans brytet kanske nåt ben.

Är det inte bättre då att jag i chockat tillstånd vet att hunden klarar sig, så man inte försökr springa ifrån platsen för att gå hem o rasta hunden?

Jag försöker verkligen inte skrämma upp nån, men man vill bara gardera sig.

Ja, i mina papper finns närmast anhörig, men är det fel o gardera sig ifall att det skulle hända något, det är synd om hunden om han skulle bli instängd här.

Jag kan ju lika görna fara ut i skogen o bli liggandes en vecka, extremfall javisst, men jag vill inte att hunden ska få lida för det jag gör.

Det kan låta morbidt o be någon göra det.

Men om vi säger som så då, jag hamnar i en olycka, kanske inte så allvarlig men jag blir chockad och får åka ambulans brytet kanske nåt ben.

Är det inte bättre då att jag i chockat tillstånd vet att hunden klarar sig, så man inte försökr springa ifrån platsen för att gå hem o rasta hunden?

Jag försöker verkligen inte skrämma upp nån, men man vill bara gardera sig.

Har du brutit något ben så kan du fortfarande ringa någon.

"Jag tänkte ut o åka hoj en sväng, jag lägger en nyckel under dörrmattan, ifall det skulle hända något så kan du ta o gå nån sväng med hunden.

vad är det för fel på folk, du tänker efter före och meddelar att du är borta en stund och var nyckeln finns ifall du inte dyker upp, hur svårt är det att svara "ok, då vet jag" ?

Jag tyckte det var en morbid känsla att lägga till ett ICE (In Case of Emergency) telefonnummer i min mobiltelefon bara för att jag åker hoj och kan få en bil i sidan närsomhelst.

Jag gjorde det ändå, jag la till min bror, han är troligtvis den som kan fatta dom rätta besluten och ringa till övriga anhöriga och berätta det på rätt sätt.
Jag vill inte att stressad vårdpersonal ska ringa till mina barn eller föräldrar.

Men att be någon vara beredd att gå ut med hunden för att jag har kört ihjäl mig, och liket ännu inte är hittat?
Nja, då får hundstackaren tyvärr kissa inne och vara hungrig ett par dagar tills någon saknar mig, för så jäkla ofta kör jag inte ihjäl mig...

Jag tycker att Ricken handlade ansvarsfullt, hellre säga till en gång för mycket....
Till ifrågasättarna: Var lite praktiska, vad är det som är så konstigt med att man kanske blir "ofrivilligt uppehållen", särskillt när man kör hoj?

I det här fallet så handlade det ju ingenting om honom själv utan omsorgen för hunden.

Ricken: Troligen känner du inte din polare som du trodde och det var ju tråkigt, hade du vetat så hade du ju SMSat någon annan och allt skulle vara frid och fröjd.

Själv är jag betydligt sämre, jag förutsätter alltid att jag ska komma hem och har därför inte informerat en jäkel om det praktiska, fick mej just en funderare på det :tummenupp

Din polare tyckte garanterat att samtalet var obehagligt och svarade därför som han gjorde. Inte konstigt alls.

Och jag ringer till dig o säger som så:

Jag tänkte fara ut o åka hoj en sväng.

Jag lägger en nyckel under dörrmattan ifall att det skulle hända mig nånting så kan väl du se till så att hunden inte blir bortglömd och inte får komma ut på en par dar?

Vad skulle du svara då?

ärligt talat, om min polare skulle köra ihjäl sig så skulle jag nog inte tänka på hans hund! Så frågan i sig är nog inte obefogad. Men hur mycket jag bryr mig i en hund eller inte i övrigt är en annan sak. Det jag skulle fundera på i det läget är vad det är för polare som ringer och säger : jag kanske inte kommer hem............

Du har bra kompisar som tar sånna samtal.......

"Du får helt enkelt ta dig hem. Ok..." blev svaret

"Jo, givetvis, men om det inte hänger på mig utan på andra trafikanter..." kom inte ihåg exact "...gå med hunden så att inte han behöver pinka inne."

"Men Rickard. Det är inte mitt ansvar.." svar.

"Nä, men nu ber jag dig om en tjänst, det är inte som att jag ber dig om en njure utan bara att du går med hunden om inte jag kan."
Vet inte om du insett det, men det du ber honom om är inte bara ta hand om hunden tills dina föräldrar hunnit kontaktas om något skulle hända, vilket väl i stort sett vem som helst skulle ställa upp på, utan du ber honom även att vara tillgänglig på telefon för dig hela eftermiddagen och kvällen, och hålla koll på tiden när du skulle vara tillbaka.

Det kan tyckas som en liten sak för dig, men om någon vanemässigt bad mig om det skulle jag nog säga ifrån. Närmast anhöriga kontaktas av polis direkt efter en olycka, så hunden kommer ändå att bli omhändertagen. Vore vi extremt nära vänner, som ändå pratar fem gånger om dagen vore det lite annorlunda, men då håller man ju ändå koll på varandra och behöver inte göra någon grej av det. Bara att skicka ett mess om att man sticker ut en sväng, och då vet polaren vad det innebär.

Fick jag frågan någon enstaka gång skulle jag fundera över varför han/hon frågade just den här gången, och misstänka självmordstankar. I ett sånt läge tänker jag inte bidra genom att ta bort ett hinder (oron för hunden).

I det här fallet låter det som en av två saker. Antingen är han inte lika bra polare som du trodde, och vill markera att du kommer lite för nära. Surt, men bara att svälja i så fall. Eller så är det precis tvärtom. Han kanske tycker att det är skitjobbigt när du är ute och åker hoj (han var väl ingen hojåkare själv), och känner att han bidrar till det om han ställer upp.

Men för tusan Ricken, lyssnar du på för mycket goth eller nåt?? Hör du inte hur fel du resonerar??? I dina papper finns närmast anhörig - dom tar hand om saker om något händer. ELLER så gör man en gång för alla upp med en polare som har nyckeln OM något, NÅGONSIN händer.... du vet, missa bussen, få stryk, köra ihjäl sig...

Kan inte annat än hålla med. Sluta skicka läskiga sms till polarna så blire bättre :pannkyss

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back