Om vi antar att du är min vän...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Och jag ringer till dig o säger som så:

Jag tänkte fara ut o åka hoj en sväng.

Jag lägger en nyckel under dörrmattan ifall att det skulle hända mig nånting så kan väl du se till så att hunden inte blir bortglömd och inte får komma ut på en par dar?

Vad skulle du svara då?

2916650 Vad har du fått för svar? "Jag har ingen lust?":näsblod
Jag fick:

"Det är inte mitt ansvar, kör försiktigt."

O jag trodde att det var en kompis liksom, börjar tvivla på det...

Om man vänder på det, skulle en polare ringa till mig och underförstått kräva att jag ska viga en hel helg åt att passa hans hund när han är ute och roar sig skulle jag bli rätt förbannad.:mad:

Det finns nog inget jävligare än att bli utnämnd till hundvakt, man blir ganska låst när kräket med jämna intervaller ska ut och skita och få mat...

//Anders

Jag fick:

"Det är inte mitt ansvar, kör försiktigt."

O jag trodde att det var en kompis liksom, börjar tvivla på det...

Det var som fan, var han/hon seriös? Jag skulle iaf sakta men säkert sluta umgås med den personen.

Om man vänder på det, skulle en polare ringa till mig och underförstått kräva att jag ska viga en hel helg åt att passa hans hund när han är ute och roar sig skulle jag bli rätt förbannad.:mad:

Det finns nog inget jävligare än att bli utnämnd till hundvakt, man blir ganska låst när kräket med jämna intervaller ska ut och skita och få mat...

//Anders

Även jag ogillar hundar men ifall en vän till mig råkade illa ut skulle jag utan tvekan ställa upp.

Last edited:
2916880 Om man vänder på det, skulle en polare ringa till mig och underförstått kräva att jag ska viga en hel helg åt att passa hans hund när han är ute och roar sig skulle jag bli rätt förbannad.:mad:

//Anders
Det handalade ju inte om hundvakt, den här killen har ställt upp o varit hundvakt några gånger, men det kommer jag inte att fråga igen.

Det handlade ju om att ifall nåt händer mig, och vad är oddsen för det 1 på 10000?, så ville jag veta om han kunde se till at hunden klarar sig oxå.

Jag har familj som garanterat skulle vara här dagen efter o ta hand om honom, men fram tills dess bara.

Jag tycker att det är lågt, han kan glömma att jag nånsin kommer hjälpa till med nåt åt han nå mer.

En gång ställer man kanske upp. Sätts det i system så glöm det.

Vänta nu, menade du inte att du skulle vara borta ett par dar och åka hoj? :va

Jag läste nog lite för fort ser jag nu, bad du honom ta hand om hunden ifall du skrotade och hamnade på sjukan så är det en jävla typ om han inte ställer upp...

2916896 En gång ställer man kanske upp. Sätts det i system så glöm det.
Man kan ju säga nej, men att svara att det inte är mitt ansvar känns bara jvligt fel.

2916880 Om man vänder på det, skulle en polare ringa till mig och underförstått kräva att jag ska viga en hel helg åt att passa hans hund när han är ute och roar sig skulle jag bli rätt förbannad.:mad:

//Anders
Riktigt så var det ju inte...

Det var om det skulle hända nått, som skulle leda till att han inte skulle kunna berätta för någon vem han är/var han bor och att han har en hund, som inte ska behöva gå ensam hemma.
Och det skulle väll endå alla ställa upp på,det va ju lite som..
"om jag nu kör ihjäl mig, skulle du kunna ta hand om hunden?"

2916898 Vänta nu, menade du inte att du skulle vara borta ett par dar och åka hoj? :va

Jag läste nog lite för fort ser jag nu, bad du honom ta hand om hunden ifall du skrotade och hamnade på sjukan så är det en jävla typ om han inte ställer upp...
precis det jag menade..:)

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back