Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2917088I vanliga fall brukar sarkasm svaras med mer sarkasm.
Om nån kompis skulle fråga mig om jag kunde vattna hans blommor ect för att han skulle ut och köra ihjäl sig så skulle jag be honom sikta på nåt billigt för att min försäkring inte skulle gå upp.
Edit: Min poäng var, du kan nog fortsätta se honom som din kompis..![]()

Nån som hor par pinkat i kattlådan igen ??![]()
Ok, jag skrev inte som det står i mitt första inlägg utan.2917561Tolkade det också som ett självmordshot. Obehagligt.
Tycker det var ett konstigt mess du skickade.
Skulle svarat likadant enligt krigsfilms-exemplet.
Mer text
Och jag ringer till dig o säger som så:
Jag tänkte fara ut o åka hoj en sväng.
Jag lägger en nyckel under dörrmattan ifall att det skulle hända mig nånting så kan väl du se till så att hunden inte blir bortglömd och inte får komma ut på en par dar?
Vad skulle du svara då?
Ja, i mina papper finns närmast anhörig, men är det fel o gardera sig ifall att det skulle hända något, det är synd om hunden om han skulle bli instängd här.2917712Men för tusan Ricken, lyssnar du på för mycket goth eller nåt?? Hör du inte hur fel du resonerar??? I dina papper finns närmast anhörig - dom tar hand om saker om något händer. ELLER så gör man en gång för alla upp med en polare som har nyckeln OM något, NÅGONSIN händer.... du vet, missa bussen, få stryk, köra ihjäl sig...
Du skapar en sjuk diskussion och undrar varför polarna reagerar konstigt?? Hade jag fått såna meddelande(som dina) från polare hade jag ringt och och kollat med familj och vänner om vi behövde kontakta psyket.
När du ska cykla till jobbet då? Cyklister dör som flugor...
Ja, i mina papper finns närmast anhörig, men är det fel o gardera sig ifall att det skulle hända något, det är synd om hunden om han skulle bli instängd här.
Jag kan ju lika görna fara ut i skogen o bli liggandes en vecka, extremfall javisst, men jag vill inte att hunden ska få lida för det jag gör.
Det kan låta morbidt o be någon göra det.
Men om vi säger som så då, jag hamnar i en olycka, kanske inte så allvarlig men jag blir chockad och får åka ambulans brytet kanske nåt ben.
Är det inte bättre då att jag i chockat tillstånd vet att hunden klarar sig, så man inte försökr springa ifrån platsen för att gå hem o rasta hunden?
Jag försöker verkligen inte skrämma upp nån, men man vill bara gardera sig.
"Jag tänkte ut o åka hoj en sväng, jag lägger en nyckel under dörrmattan, ifall det skulle hända något så kan du ta o gå nån sväng med hunden.
Har jag inte hört av mig vid 22 så är det nåt som är fel. Ta i trä."
Och jag ringer till dig o säger som så:
Jag tänkte fara ut o åka hoj en sväng.
Jag lägger en nyckel under dörrmattan ifall att det skulle hända mig nånting så kan väl du se till så att hunden inte blir bortglömd och inte får komma ut på en par dar?
Vad skulle du svara då?
Din polare tyckte garanterat att samtalet var obehagligt och svarade därför som han gjorde. Inte konstigt alls.
Vet inte om du insett det, men det du ber honom om är inte bara ta hand om hunden tills dina föräldrar hunnit kontaktas om något skulle hända, vilket väl i stort sett vem som helst skulle ställa upp på, utan du ber honom även att vara tillgänglig på telefon för dig hela eftermiddagen och kvällen, och hålla koll på tiden när du skulle vara tillbaka.Har jag inte hört av mig vid 22 så är det nåt som är fel. Ta i trä."
"Du får helt enkelt ta dig hem. Ok..." blev svaret
"Jo, givetvis, men om det inte hänger på mig utan på andra trafikanter..." kom inte ihåg exact "...gå med hunden så att inte han behöver pinka inne."
"Men Rickard. Det är inte mitt ansvar.." svar.
"Nä, men nu ber jag dig om en tjänst, det är inte som att jag ber dig om en njure utan bara att du går med hunden om inte jag kan."
Men för tusan Ricken, lyssnar du på för mycket goth eller nåt?? Hör du inte hur fel du resonerar??? I dina papper finns närmast anhörig - dom tar hand om saker om något händer. ELLER så gör man en gång för alla upp med en polare som har nyckeln OM något, NÅGONSIN händer.... du vet, missa bussen, få stryk, köra ihjäl sig...
Du skapar en sjuk diskussion och undrar varför polarna reagerar konstigt?? Hade jag fått såna meddelande(som dina) från polare hade jag ringt och och kollat med familj och vänner om vi behövde kontakta psyket.
När du ska cykla till jobbet då? Cyklister dör som flugor...

Sluta köra så du riskerar att vurpa då, föfan. Som det låter nu så räknar du kallt med att du kommer köra ihjäl dig inom en snar framtid.Jag kör ju hoj?![]()
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |