Om ni hade max 100.000 att lägga på en hoj, vad hade ni valt??

Jag valde en Buell 1125 CR....tjejen valde en 1125R.....men iofs det blev ju 200 000....:D

Gammelgixxer med kort sving o svampig sadel, typ 02:a.

Nån som känner igen sig? :hihi

Gsxr1000 k3 eller k4 så har du massa pengar att göra av med. inte många som kan slå dennas bottendrag och byter du bromsarna som är lite sämre så får du en riktig bra hoj. försäkringen är inte heller illa.

En CBX1000 och en RD500:)

Tänk på utgifterna som följer när man har 2 hojar.

Skatten är obefintlig, veteranhojar kan försäkras för småpotatis. allt beror på vad man väljer.

Last edited:
Tvåcylindrigt är ju grejen. Effekten kommer från låga varv, och har du en lite mera potent sådan så går dom ju att varva rätt friskt. Jag skulle lägga 100.000 på en KTM 990 SMT, 990 SM eller 990 SMR.
Dom är sköna att köra och karaktärsstinna så det räcker =). Körde en gsxr 1000 -08 ifjol och fy fasen vilken tråkig hoj det var på de vägarna vi har här uppe. Obekväm och besvärlig och bökig och ett effektband som man inte kan utnyttja.

KTMen jag har nu är bekväm, elak och rolig och har effekten exakt där den ska vara... Där och alltid :D. Inte 3-4 växlar ner :P

Nu är jag visserligen lite frälst av KTM-guden, men jag har ju inte alltid varit det ;). Hade ALDRIG haft en tanke på att ens provköra en KTM innan en säljare erbjöd mig att fara och prova. Efter det så vill jag inte ha något annat, då dom passar mig som handen i handsken.

Prova en iallafall och se vad du tycker =).

Mina 0.02$

//Robert

Skriver bara aprilia, Tuonon e skitkul, grymt snygg, mullrar fint o ett jkla vrid:yoparty
Sen är du välkommen till La Famiglia Aprilia Svezia,
ett skönt gäng apälskare!

Skatten är obefintlig, veteranhojar kan försäkras för småpotatis. allt beror på vad man väljer.

Tror dock inte snubben köper en rödmyra när han åkt ärett såpass länge som han gjort :D

En ny XR1200 tror jag. Att ha till banåka och krokvägar. inte bygga om så fasligt utan bara uppgradera fjädring och avgas och kanske lite justering av motorn.
Osålda fjolårsex har gått väldigt billigt.
Skulle vara kul att ha som komplement till min sportster, inte kul att lägga den på en bana pga av alla handgjorda delar. XR:en skulle därför få vara lekhoj där jag slapp bryta ihop om jag sladdade omkull. Banåkning med XR1200 ser så kul ut, V-twin, 100 stötstångshästar, inga kåpor, maffig ljudmatta och back to basics liksom.

[YOUTUBE-ID]2LziHZIkby0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Tror dock inte snubben köper en rödmyra när han åkt ärett såpass länge som han gjort :D

[YOUTUBE-ID]zPOoYgnn3l0[/YOUTUBE-ID]

Rödmyrorna gör ganska bra ifrån sig tycker jag:yoparty

Huvudbry

MMMM inte så säker... att stålarna räcker till 2 sådana här gamla veteraner. En fin CBX.. ca 60.000. Och RD500 är på väg upp i pris, hänger på RG500 som nästan ej går att köpa. En del RD500 i Tyskland nu för 6000 Euro. Så 2 gammlingar räcker ej pengarna till.

100,000.-- slog in sport på blocket och pris mellan 90,000 och 110,000.

Bra eller dålig hoj, förmodligen inge bra, Bimotas största misstag. Men att bara få ha ägt och kört en sådan under en säsong måste ju vara väldigt berikande avseende MC-minne/äventyr.

http://www.blocket.se/stockholm/Bimota_V_Due_97_27557885.htm?ca=15&w=3

och en sådan!

http://www.blocket.se/kalmar/Mike_Hailwood_Replica_Ducati_27916482.htm?ca=15&w=3

denna med

http://www.blocket.se/skaraborg/Bimota_SB8R_____Priset_pa_klader__27920282.htm?ca=15&w=3

TS vill ha förslag på hojar sporthojar i 100k-klassen, av första posten att döma en ganska ny sådan.
Intressant att förslagen på veteranhojar och unika samlarhojar regnar in.
Offtopic någon?

TS vill ha förslag på hojar sporthojar i 100k-klassen, av första posten att döma en ganska ny sådan.
Intressant att förslagen på veteranhojar och unika samlarhojar regnar in.
Offtopic någon?

nu har jag då börjat kolla runt, intresset är sporthoj med attityd:tummenupp och lite poseringsfaktor:D, haha!

Har även funderat på att "byta ner mig" och spara pengar...:va
Hinner ju aldrig köra bana så b e h ö v e r jag en jävla massa effekt ?

Jag fastnade för denna text, reaterade till mig själv, lite svårt med detta att en sporthoj efter några år blir en annan hoj, typ veterahoj. När blir polkarettan som den kallas för, klassiker och veteranhoj samtidigt som den tappar betekningen sporthoj.

Framgår det tydligt att de är 1000cc och nästan ny den måste vara, jag tolkade det som: Att många utav dussinhojarna utgår!

Frågan i tråden är.

Om ni hade max 100.000 att lägga på en hoj, vad hade ni valt??

Offtopic / ontopic Toyman.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...