Om ni hade max 100.000 att lägga på en hoj, vad hade ni valt??

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Hallå högt vördade sporthojare!

Min älskade Retta blev stulen i 6 juni, idag(!) fick jag klart vad jag får av förs.bolaget, och är således på jakt!

Jag har aldrig i mitt liv varit så ambivalent i mitt hojval, har haft 3 R1:eek:r som jag varit nöjd med, speciellt den sista, nu har jag då börjat kolla runt, intresset är sporthoj med attityd och lite poseringsfaktor, haha!

Har även funderat på att "byta ner mig" och spara pengar...
Hinner ju aldrig köra bana så b e h ö v e r jag en jävla massa effekt ?

Vet att detta är en knäpp tråd egentligen, jag vet att "jag ska gå på min känsla", men jag vill ha köpargument från ER! Övertyga mig om VARFÖR jag ska köpa en Gixxer istället, eller en blade, eller kanske Ducati 848? Eller en till R1-07-08? (vägrar den vita)

hilfe!!:rolleyes:
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Massor med effekt har man mest nytta av om man ska toppa hojen på motorväg, på svenska banor är det få ställen man kan utnyttja full effekt i litershojar, och få förare som har nytta av all den effekten.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
en literhoj är inte avsedd för bankörning, iaf inte i Sverige.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Massor med effekt har man mest nytta av om man ska toppa hojen på motorväg, på svenska banor är det få ställen man kan utnyttja full effekt i litershojar, och få förare som har nytta av all den effekten.

Som sagt... vet det, kört tung hoj i 10 år, men jag ä l s k a r effekten, även om jag inte kan utnyttja den, men att få mig känna kraften på hela registret på väg ur en kurva, det är det ingen 600 som kan ge mig :)

om jag inte varvar sönder, haha
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag hade lätt köpt en 848'a om jag hade hundra loppor över idag. Som en 600cc men med vrid! Får se nästa år om man kanske åker runt till banorna med en sådan bak i skåpet istället ;)
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Varit inne på Duccarna faktiskt, men 999, känns lite gammal va?:va 06-07 för 95 papp, mycket pengar och (ofta) många mil...

Finns en importad 1098 i sthlm, tyvärr ej S, för 110..

Det fanns då inget bra objekt på blocket. Men en fin 999 med få mil på mätaren hade jag alla gånger gett 100 lakan för.

Damer blir bara bättre med åren!
 

Antec

Att vara lycklig, Är väl inte OLAGLIGT
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Mjölby
Hoj
-08 Honda cbr 1000
Har haft både gsxr 1000 -05 och har cbr 1000 -08 tyckte att k5:an var kalas,, men tycker att cbr:en är faan mkt smidigare.. och jag tycker att den drar bättre på hela registret. ingen av dom drar ju dåligt precis.. men jag hade valt cbr:en men jag har ju bara suzuki och honda att jämföra...
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
En typ R1:a för 45 tusen o sen rest för resten....:banana
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Rsv Mille eller Ducce.

Blir du inte nöjd kan du alltid återgå till valfri japan... :)

Tror att mitt nästa val blir en RSV iallafall...
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
CBR 1000 -08 om den inte var för liten för mig.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Äh tror du blir uttråkad på en 848, den är ju i mitt tycker toksnygg men med din körstil skulle jag gissa att nåt mer effektstark är mer underhållande för dig.
Så det är väl bara att hitta nån 1000cc hoj som dryper av lull lull (kolfiber och anodiserat) märke spelar ingen roll då alla hojar är bra nuförtiden.

Själv planerar jag gå ned i effekt med ca 30% och gissar att jag kommer bli mindre långsam för effekten är bara i vägen för min del.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någonting med turbo, sen behöver du aldrig mera fundera över vilken hoj du skall ha i framtiden :D

Edit: och jag menade inte att du skulle köra ihjäl dig på en turbo utan snarare att alla andra hojar efter det kommer att sakna effekt.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Rsv Mille eller Ducce.

Blir du inte nöjd kan du alltid återgå till valfri japan... :)

Tror att mitt nästa val blir en RSV iallafall...

Gillar inte Millens röv... Duccen ÄR ju däremot mumma... Kanske en importerad 1098, finns tyvärr ingen "s" i min plånboksklass...

Äh tror du blir uttråkad på en 848, den är ju i mitt tycker toksnygg men med din körstil skulle jag gissa att nåt mer effektstark är mer underhållande för dig.
Så det är väl bara att hitta nån 1000cc hoj som dryper av lull lull (kolfiber och anodiserat) märke spelar ingen roll då alla hojar är bra nuförtiden.
LULL-LULL gillas! :tummenupp

ZX-10R kan kanske vara ett alternativ.

Tycker inte att de är så snygga tyvärr, dock säkert jäkligt bra cykel!
 
Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Skulle köpa precis en sådan som jag gjorde för 1 vecka sedan..dvs superduke 08a svart med akra slip-on och komplett kit med kraschpuckar ;)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top