Om ni hade max 100.000 att lägga på en hoj, vad hade ni valt??

Tycker Tuono är riktigt läcker och låter gött! Det skulle jag välja om jag skulle ha något annat än en plastraket vill säga. Dessutom torde dom vara ganska prisvärda nu när någon ny rsv4-baserad skapelse är på g...

Finns väl hundra trådar i detta ämne:trött , leta i dessa eller du kanske inte kan bestämma dig för hårt eller mjukt bröd heller:bladder:bladder

*asg* ungefär som dina bmw trådar då..:rolleyes:

jag skulle lätt bygga en till busa turbo fast som dragracing hoj.
fast då är 100k bara en piss i gyttje pölen tror jag.

Om du inte skall ha en plastraket så är mitt tips, som tidigare nämnts här att provköra ktm superduke och honda cb1000r. Så gjorde jag och hur det slutade ser ni på min avatar:D

Gillar inte Millens röv... Duccen ÄR ju däremot mumma... Kanske en importerad 1098, finns tyvärr ingen "s" i min plånboksklass...

S är bara en posörgrej vad gäller 1098:an - 1198:an kan det vara mer intressant på när man får antispinn med i paketet.
Öhlinarna på S:en är pajasgrejer jämfört med de riktiga prylarna.

Det är verkligen inte värt att jaga en 1098S...gjorde den där analysen innan jag shoppade, för mig stod det mellan en 1098:a och en 1198S - och jag kunde inte motivera en skillnad på 50+ då.

Min hoj är stygg på bana, fjädringen funkar kalas, och det är mer mos än jag kan hantera, det hissar framhjul i tid och otid ur böjarna. :crash Rocknroll-hoj.

...och ljudet, utseendet... :tuttar

MMMM inte så säker... att stålarna räcker till 2 sådana här gamla veteraner. En fin CBX.. ca 60.000. Och RD500 är på väg upp i pris, hänger på RG500 som nästan ej går att köpa. En del RD500 i Tyskland nu för 6000 Euro. Så 2 gammlingar räcker ej pengarna till.

Det beror lite på vilket skick man letar efter samt vilken årsmodell man är ute efter. CBX:ens första utgåvor är bra mycket dyrare än de senare, kan diffa så mycket som 20-30 000. Så en CBX (om man nu nöjer sig med en 81:a eller 82:a istället för de smått legendariska 79:orna) går att få för mellan 40 och 50 000. Och RD500 finns det exempelvis ett renoveringsobjekt på blocket (eller fanns för en vecka sen i alla fall) för 15 000, vilket ger ca 35 000 över att renovera RD:n för (borde räcka även för originalpedanten). Så ungefär så hade jag nog gjort:)

Svårt att råda någon med ett maxpris som enda kriterier och att man kan tänka sig att byta ner sig när det gäller motoreffekt. En R1 är ju en helt modern hoj. Har man vant sig vid en sådan är det nog svårt att köpa något äldre.

Jag hade nog kunnat tänka mig att köpa en äldre sporthoj eller nakenhoj. Helst då en kultklassiker i bra skick som man bara behöver hålla efter. De kommer nog att fortsätta stå sig bra i värde. Billiga att försäkra, men svåra att få tag i reservdelar.

Önskar idag att jag köpte en begagnad RC 30 jag såg för ca 7- 8 år sedan för 85 000 kr. Har inte sett en enda för de pengarna under senare år. En gammal 70- 80 tals nakenhoj från Honda hade nog också varit kul att ha om man kör gata.

En Ducati är nog ett rätt bra köp om man vill få blickar och kommentarer från alla möjliga människor även de som egentligen inte har något mc- intresse. Stabilt andrahandsvärde om man köper rätt modell.

Obeskrivligt tråkigt med folk som rekommenderar sina egna hojar.
Jag tycker du borde skaffa en Speed Triple, 08a men mycket insekslik.

Skämt å sido, en ren billig banhoj och en bra gathoj (med rimligare försäkring) borde väl gå att kämpa ihop för 100K?

för 100 papp, Absolut!

S är bara en posörgrej vad gäller 1098:an - 1198:an kan det vara mer intressant på när man får antispinn med i paketet.

Det är verkligen inte värt att jaga en 1098S...gjorde den där analysen innan jag shoppade, för mig stod det mellan en 1098:a och en 1198S - och jag kunde inte motivera en skillnad på 50+ då.

Min hoj är stygg på bana, fjädringen funkar kalas, och det är mer mos än jag kan hantera, det hissar framhjul i tid och otid ur böjarna. :crash Rocknroll-hoj.

Hmm det låter höras det!!!

Hmm det låter höras det!!!

Om du inte skall ha en plastraket så är mitt tips, som tidigare nämnts här att provköra ktm superduke och honda cb1000r. Så gjorde jag och hur det slutade ser ni på min avatar:D

Gillar 1000r:en, provade en kompis, man satt ju lika bekvämt som på en tourer ala pan american, haha! Det som JAG ser som ett problem är den lilla kåpan , då det för mig tyvärr blir en del motorvägsåka..

Sen VAR den ju slöare med, hehe

Last edited:
Hade köpt 1098. Finns väl ett par st precis över 100k. Funderar själv på en sådan till nästa säsong då ett byte ska ske.
Annars hade jag nog valt en cbr1000 -08.

Last edited:
Har en röd/Svart Cbr 100-08 100mil för 100000:-

hör av dig om de e intressant!!

Mvh Perre

Köp en R1:a igen tycker jag. Jag har kört många olika hojar genom åren och och är sjukt nöjd med min retta. :) Och att det är en snygg hoj gör ju saken inte sämre. Bara att leta efter en. Lycka till :)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti