Om jorden bestod av 100 personer...

Rikard skrev:
Isalm uppstod på 600-talet e.Kr. då Mohammed fick besök av någon ängel som sa sig komma med sanningen..

Jag antar att ängeln tyckte att det där med att tala ur brinnande buskar kändes lite blasé! :hihi

skärpning för fan, allihopa. Tråden har nu helt övergått i desperat konverteringsförsök av Rikard och ännu värre: trakasserier riktade mot hans religion. Jag citerar SH regler:

SHs REGLER skrev:
Sporthoj.com filtrerar i bästa anda bort följande som strider mot svensk lagstiftning.

* Hets mot folkgrupp

Rätta mig om jag har fel men räknas inte aktiva kristna in i begreppet folkgrupp? Oavsett om det fel juridiskt sett är det iallafall riktigt barnsligt och trångsynt att trakassera någon för dess religion. Prulle (tror jag) verkar vara under intrycket av att det är religion i sig som skapar onödiga motsättning, när det är de facto intoleransen som är orsaken. Om ni inte vill höra Rikards "predikan" här på SH räcker det med att skriva:

"Det här är ett MC-forum, vänliga diskutera religion någon annanstans."
Om han vägrar lyssna kan ni diskutera reglerna med någon moderator...

Snälla moderator, stäng tråden innan någon tar riktigt illa upp.

Så, nu har jag fått leka lite moderator :rolleyes:

Jag förstår inte varför ni blir så uppretade över att han talar om vad han tror på, tror ni inte på det - eller inte vill tro på det - så låt det vara, gör er inte dummare än vad ni redan är.

han vill ju ha en reaktion och disskution och det e ju precis vad han har fått så va fan yrar du om, det e ju precis detta han e ute efter! kolla dom andra trådarna han har startat, nä just det, knappt nåra svar alls, han kanske känner sig ensam eller nått och med tanke på att religion och andra saker som rör ämnet verkar engegera/uppröra så är ju en sån här tråd perfekt, tror ändå att de flesta av oss ogillar när andra människor försöker pracka på en saker å ting som just detta, det kan ju även handla om jehovas, hur många drar inte igen dörren när dom står å knackar på? hur jobbiga e inte alla dessa teleförsäljare som ringer en stup i kvarten, eller alla dessa stackars snorvalpar som försöker å hanka sig fram med att pracka på en en mobiltelefon vid ica´s entre, jag menar: vill jag bli frälst så kommer jag till kyrkan, vill jag ha en ny mobil så går jag å köper en, vill jag ha ett par nya kallingar så drar jag å köper mig ett par, det e mitt liv mina val ingen ska säga till mig vad jag ska köpa alternativt och inte minst tro på, därmed basta punkt

Last edited:
Holy fakk. Det här dravlet igen!

Kan vi inte bara hänvisa till nån av de gamla goa religionstrådarna som rikard försökte med för ett par år sedan? Mel Gibson-tråden och noaksark-tråden är ju rätt roliga!

mini-knutten skrev:
2307190 skärpning för fan, allihopa. Tråden har nu helt övergått i desperat konverteringsförsök av Rikard och ännu värre: trakasserier riktade mot hans religion. Jag citerar SH regler:

Rätta mig om jag har fel men räknas inte aktiva kristna in i begreppet folkgrupp? Oavsett om det fel juridiskt sett är det iallafall riktigt barnsligt och trångsynt att trakassera någon för dess religion. Prulle (tror jag) verkar vara under intrycket av att det är religion i sig som skapar onödiga motsättning, när det är de facto intoleransen som är orsaken. Om ni inte vill höra Rikards "predikan" här på SH räcker det med att skriva:

Om han vägrar lyssna kan ni diskutera reglerna med någon moderator...

Snälla moderator, stäng tråden innan någon tar riktigt illa upp.

Så, nu har jag fått leka lite moderator :rolleyes:

Menar du allvar?
Prästen ber ju om mothugg här. Att vi tycker att han är löjlig med sina spaltmeter av bibelcitat som på något bisarrt sätt försöker rättfärdiga sin indoktrinerade tro kan väl knappast klassas som hets mot folkgrupp?

Skärp dig nu för fan.. :3freak

KarlJohan skrev:
2307267 Menar du allvar?
Prästen ber ju om mothugg här. Att vi tycker att han är löjlig med sina spaltmeter av bibelcitat som på något bisarrt sätt försöker rättfärdiga sin indoktrinerade tro kan väl knappast klassas som hets mot folkgrupp?

Skärp dig nu för fan.. :3freak

som jag skrev tidigare, skulle det inte räcka med ett:

"Det här är ett MC-forum där religionsfrågor inte hör hemma"?

Brukar du spotta Jehovas vittne när dom knackar på dörren? Kasta saker på muslimer som visar sin religionstillhörighet genom att bära slöja? Respektera folks tro, oavsett vad detta är. Håller med om att detta inte är rätt medium för att sprida det kristna budskapet, men att få höra:

Tror du verkligen på det där tramset? :lol

är verkligen ingen trevlig upplevelse. Att det är rättfärdigat att tracka ner på någons religion bara för att han försöker uppmuntra den är bara barnsligt...

Svar på nedanstående frågor vore intressant att få svar på från en bibeltroende som Rikard! :rolleyes:

Jag har en del frågor till er präster som vet och kan allt.
Jag tänker sälja min dotter som slav (2:a Mos 21:7). Vad kan var ett skäligt pris?
I tredje Moseboken 21:20 står det klart och tydligt att jag får äga både manliga och kvinnliga slavar från ett grannland. En vän till mig hävdar att detta gäller bara människor utanför EU. Kan han ha rätt?

Min granne som jobbar på Kvantum insisterar på att jobba även på söndagar. Enligt Andra Moseboken 35:2 så måste han dräpas. Är jag moraliskt ansvarit för att göra detta själv?

Jag besöker inte kyrkan då jag lider av svår närsynthet och enligt Tredje Moseboken 21:20 for jag inte närma mig Guds altare om jag ser dåligt. Min son konfirmerar sig nu och det vore kul att se hur han uppför sig i kyrkan. Är det OK om jag sitter i vapenhuset?

Kan mina barn börja att träna fotboll i IFK Värnamo då Tredje Moseboken 11:7-8 säger att det inte får röra resterna efter en död gris. Eller måste de fortsätta spela här hemma med en plastboll?

EN bonde här ute i Tånnö envisas med att odla olika grödor på samma jord och syndar därmed mot Tredje Moseboken 19:19
Han har även den fula ovanan att svära mycket . Nu är hans fru inte heller mycket bättre då hon envisas med att gå klädd i kläder som är gjorda av mer än ett tygmaterial (vanligen bomull och polyester). Är det nödvändigt att samla hela Tånnöbyn för att stena dem? (Tredje Moseboken 24:10-16)
Kan vi inte bara bränna dem på bål som vi brukar göra med människor som ligger med sina släktingar (Tredje Moseboken 10:14)?
Jag vet att ni präster har gått på djupet i dessa frågor så att jag ser fram mot tydliga och raka svar.
Stort tack till er rakryggade präster som tydligt visar att Guds ord är evigt och oföränderligt.

Magnus Samuelsson
Tånnö"

Honken skrev:
2307373 Svar på nedanstående frågor vore intressant att få svar på från en bibeltroende som Rikard! :rolleyes:

Jag har en del frågor till er präster som vet och kan allt.
Jag tänker sälja min dotter som slav (2:a Mos 21:7). Vad kan var ett skäligt pris?
I tredje Moseboken 21:20 står det klart och tydligt att jag får äga både manliga och kvinnliga slavar från ett grannland. En vän till mig hävdar att detta gäller bara människor utanför EU. Kan han ha rätt?

Min granne som jobbar på Kvantum insisterar på att jobba även på söndagar. Enligt Andra Moseboken 35:2 så måste han dräpas. Är jag moraliskt ansvarit för att göra detta själv?

Jag besöker inte kyrkan då jag lider av svår närsynthet och enligt Tredje Moseboken 21:20 for jag inte närma mig Guds altare om jag ser dåligt. Min son konfirmerar sig nu och det vore kul att se hur han uppför sig i kyrkan. Är det OK om jag sitter i vapenhuset?

Kan mina barn börja att träna fotboll i IFK Värnamo då Tredje Moseboken 11:7-8 säger att det inte får röra resterna efter en död gris. Eller måste de fortsätta spela här hemma med en plastboll?

EN bonde här ute i Tånnö envisas med att odla olika grödor på samma jord och syndar därmed mot Tredje Moseboken 19:19
Han har även den fula ovanan att svära mycket . Nu är hans fru inte heller mycket bättre då hon envisas med att gå klädd i kläder som är gjorda av mer än ett tygmaterial (vanligen bomull och polyester). Är det nödvändigt att samla hela Tånnöbyn för att stena dem? (Tredje Moseboken 24:10-16)
Kan vi inte bara bränna dem på bål som vi brukar göra med människor som ligger med sina släktingar (Tredje Moseboken 10:14)?
Jag vet att ni präster har gått på djupet i dessa frågor så att jag ser fram mot tydliga och raka svar.
Stort tack till er rakryggade präster som tydligt visar att Guds ord är evigt och oföränderligt.

Magnus Samuelsson
Tånnö"
:rofl fan hade glömt bort den godingen.

mini-knutten skrev:
2307303 som jag skrev tidigare, skulle det inte räcka med ett:

"Det här är ett MC-forum där religionsfrågor inte hör hemma"?

Brukar du spotta Jehovas vittne när dom knackar på dörren? Kasta saker på muslimer som visar sin religionstillhörighet genom att bära slöja? Respektera folks tro, oavsett vad detta är. Håller med om att detta inte är rätt medium för att sprida det kristna budskapet, men att få höra:

är verkligen ingen trevlig upplevelse. Att det är rättfärdigat att tracka ner på någons religion bara för att han försöker uppmuntra den är bara barnsligt...

Diskussionen börjar ju bli väldigt lång nu, så uppenbarligen räcker det inte. Jag är för religionsfrihet och allt sånt, men jag har full förståelse för att folk här irriterar sig på prästen. Och än så länge så är det väl långt ifrån trakasserier? Om någon tycker att det är trams och ställer frågan om han tror på det så får det väl stå för den personen. Givetvis är det barnsligt, men inte så mkt mer än så.

Och nej. Jag spottar inte på jehovas vittnen när de knackar på dörren. Det är jag allt för väluppfostrad för. Men jag ber dem snällt vänta i dörren medans jag kilar in i vardagsrummet o vrider på "Thats when I became a satanist" med Entombed på högsta volym. Sen så brukar de inte vara särskilt öppna för diskussion längre.. Jävla torrbollar, ingen humor.

Själv har jag svårt för religiösa fanatiker. Många av dem har en tendens att idiotförklara alla andra som inte är lika "upplysta" som dem själva med sin äckliga helgon-wannabestil. Vilket är jävligt irriterande.

KarlJohan skrev:
2307424 Diskussionen börjar ju bli väldigt lång nu, så uppenbarligen räcker det inte. Jag är för religionsfrihet och allt sånt, men jag har full förståelse för att folk här irriterar sig på prästen. Och än så länge så är det väl långt ifrån trakasserier? Om någon tycker att det är trams och ställer frågan om han tror på det så får det väl stå för den personen. Givetvis är det barnsligt, men inte så mkt mer än så.

Och nej. Jag spottar inte på jehovas vittnen när de knackar på dörren. Det är jag allt för väluppfostrad för. Men jag ber dem snällt vänta i dörren medans jag kilar in i vardagsrummet o vrider på "Thats when I became a satanist" med Entombed på högsta volym. Sen så brukar de inte vara särskilt öppna för diskussion längre.. Jävla torrbollar, ingen humor.

Själv har jag svårt för religiösa fanatiker. Många av dem har en tendens att idiotförklara alla andra som inte är lika "upplysta" som dem själva med sin äckliga helgon-wannabestil. Vilket är jävligt irriterande.

håller med dig för det mesta; dock så skiljer tydligen våra uppfattningar åt vad som är "trakasserier". Det jag framförallt reagerade på var någons inlägg som just var i stil med "Tror du verkligen på det där :lol", något som kan uppfattas som väldigt kränkande för en troende person. Vi vet alla hur det gick när en viss dansk dagstidning publicerade vissa bilder :död Men nu är det inte det vi diskuterar, och jag hoppas att vi i framtiden slipper försök till religösa indoktrineringar och eventuella påhopp därav på SH :fyllisar

KarlJohan skrev:
2307424 Diskussionen börjar ju bli väldigt lång nu, så uppenbarligen räcker det inte. Jag är för religionsfrihet och allt sånt, men jag har full förståelse för att folk här irriterar sig på prästen. Och än så länge så är det väl långt ifrån trakasserier? Om någon tycker att det är trams och ställer frågan om han tror på det så får det väl stå för den personen. Givetvis är det barnsligt, men inte så mkt mer än så.

Jevhovas vittnen knaka på förut när jag va ensam hemma. När jag skulle stänga dörren satte dom en fot ivägen. Det komiska är att då kommer vår annars folkkära hund farande i full karier morrandes och skällandes. Va riktigt kul se dom springa ut från gårds plan samtidigt som dom skrek: Oh vik undan satans hund ty lufiser kan mot oss inget göra. Jag fråga varför dom sprang bort i sånnafall men fick inget riktigt svar..:hihi
Hade dom stannat och satt sig på huk och klappat hunden hade han garanterat slikat dom i ansiktet och laggt sig på rygg och velat bli kliad som han alltid gör när han inte känner att folk hottar han eller hans familj. :D

Hur ska man kunna ha något annat än en raljerande ton när man diskuterar med vuxna människor som har en låtsaskompis vid namn Jesus/Gud/Allah/Budda/Whatever?

Lätt att beskylla religionen för allt skit som utövarna gjort.
Om alla gjorde vad Jesus bett dem göra skulle det inte vara mkt problem här på jorden....

korvgubbe skrev:
2307153 Jag antar att ängeln tyckte att det där med att tala ur brinnande buskar kändes lite blasé! :hihi
Heheh.. lite roligt var det faktiskt... :hihi

JoUh skrev:
2307551
Om alla gjorde vad Jesus bett dem göra skulle det inte vara mkt problem här på jorden....

Jag ber alla att sluta kriga och leva i fred.

Om alla hade gjort som jag bad dom så hade allt varit frid och fröjd.

JoUh skrev:

Är det då enligt det sätt du tolkar jesus, eller är det, säg, på det sätt som den amerikanska högern gör det? Eller kanske svartrockarna som huserar på västkusten här? Eller kanske tv-predikanterna, en gammal favorit.

mini-knutten skrev:

Har skrivit det men med andra ord..

Klart att alla ska få utöva sin tro om de vill. Bara de inte stör/skadar någon annan..

Back