Om jorden bestod av 100 personer...

Är du nyfrälst???? :confused:

Så du menar att hälften av alla Indier är kristna? Där har du fel, i Indien är kristendomen i klar minoritet och Hinduismen är den största religionen.

X-up skrev:
2306440 Sluta prata religion, detta är ett MC-forum. Vad gör religion för människor?
Fanatiker, mördare & påtvingad lära.

Kyrkan har väl alltid vart en av de rikaste i alla tider?

Nä, Swedie, stäng tråden bums.

Säg inte nej pga av okunskap!
Nä religion vill jag inte ha, kristen tro är relation med levande Gud.

Vill du inte veta vad du hamnar när du dör? Tror du på Jesus så har du evigt liv. Valet är ditt Jesus har gjort det möjligt för dig. Allt är fullbordat!
Det finns räddning och liv i namnet Jesus! Det är Guds gåva till dig och inget du kan förtjäna eller vinna på något annat sätt. Se till att du har det rätt ställt med Gud så att du vet var du kommer att spendera evigheten, vad kan vara viktigare??

Rikard skrev:
2306469 Säg inte nej pga av okunskap!

Vill du inte veta vad du hamnar när du dör? Tror du på Jesus så har du evigt liv. Valet är ditt Jesus har gjort det möjligt för dig. Allt är fullbordat!
Det finns räddning och liv i namnet Jesus! Det är Guds gåva till dig och inget du kan förtjäna eller vinna på något annat sätt. Se till att du har det rätt ställt med Gud så att du vet var du kommer att spendera evigheten, vad kan vara viktigare??
Släck pipan nu, det är faktiskt olagligt.

Palmas skrev:
2306468 Är du nyfrälst???? :confused:

Så du menar att hälften av alla Indier är kristna? Där har du fel, i Indien är kristendomen i klar minoritet och Hinduismen är den största religionen.

Sorry, fel av mig, 5% ska det va, av 1 miljard, så 50 miljoner kristna är det i Indien. :)

Rikard skrev:

Shit hur har du klarat dig undan banning i 3 år? Eller ännu bättre stening.

meskapism är ett mer adikvalt tillvägagångssätt än att ofulständigt deltaga i en matrialisk kontrovers.

Nån får gärna rättstava det åt mig. Stava är inte min starka sida.

Last edited:
gaylord skrev:
2306451 är du religiös? du verkar då väldigt påläst å kunnig, men det verkar som jag å pöjkarna int vill bli frälsta just idag :D

Jag läser till präst, vad menar du när du säger religiös?

valmers skrev:
2306473 Släck pipan nu, det är faktiskt olagligt.

:tummenupp :hihi

Rikard skrev:

Jag har kristen tro!

Hallelujah!!

http://www.kristet.com/

Rikard skrev:
2306511 Helre röka pipa än bli rökt..

Klarar man sig undan eldsjön oavsett vilken tro man har eller är det kört för tex Jehovas medan Livets Ord-medlemmar valsar in hos St: Per? (eller vem det nu är om vaktar porten)

X-up skrev:
2306523 Misströsta inte, för mitt fultjack är med mig... & min toalettborste!

Jag har hört nåt om Kristet & inspelat material, typ filmliknande som de gjort själva. Ska vara riktigt stört men jag hittar inget. Nåt du sett?

Prulle: :tummenupp

Ge fan i att blanda in religion i mc-åkande nu :4skrika

Finns säkert hemsidor så som halelulja.com eller nått att diskutera det du diskuterar..

Man ska inte tro så förbannat mycket, man ska passa på och leva sitt liv. Som Prulle säger så gör säkert religionen mycket nytta i fattiga länder.

Men vi såg ju hur vacker religionen kan vara efter tsunamikatastrofen. Kristna organisationer ville inte hjälpa människor i nöd om de inte skrev in sig som nyfrälsta kristna :fatta! Medmänsklighet på hög nivå!

Jag respekterar folk som tror, så länge de respekterar folk som inte tror. Så ge dig nu Rikard.

Rikard skrev:
2306511 Helre röka pipa än bli rökt..
Så bra både obehaglig, drog liberal och predikande. Ut med paket.

Vill du veta vad som händer när du dör om du är kristen? Du blir bränd i ungn och ned sänkt i jorden och blir maskmat sen maskskit. END OF STORY.

Henken skrev:
2306528 Jag har hört nåt om Kristet & inspelat material, typ filmliknande som de gjort själva. Ska vara riktigt stört men jag hittar inget. Nåt du sett?

Inget av de klippen som ligger på deras hemsida?

Henken skrev:
2306521 Klarar man sig undan eldsjön oavsett vilken tro man har eller är det kört för tex Jehovas medan Livets Ord-medlemmar valsar in hos St: Per? (eller vem det nu är om vaktar porten)

Johannesevangeliet 3:15 och framåt några verser:...var och en som tror på honom skall ha evigt liv.
Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.
Joh 3:17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom.
Joh 3:18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.
Joh 3:19 Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda.
Joh 3:20 Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas.

Det finns frälsning/räddning i namnet Jesus, vilka som har Jesus i hjärtat är inte upp tillmig att dömma! Det är Jesus som är världens domare och som alla människor skall stå inför en dag.

Back