Om en vecka är vintern ett minne blott!

Inte ofta man är avundsjuk på någon från Malmö...
...med all rätt! Det finns bara två positiva grejer med Malmö; det milda vädret och närheten till Kastrup. Att mångkultur skulle vara något positivt, som en del påstår, håller jag inte alls med om.

4 grader varmt, växlande molnighet och hyfsat torra vägbanor just nu. Hmmm... :va

Minst +5, halvtorra vägar och dagsljus när jag är ledig. Idag var första gången allt sammanföll under 2014. :banana Nya hjälmen, stövlarna och intercomen blev inkörda. Men det blev bara en kort runda på strax under 10 mil.

40 fyllda är jag men jag är fanimej värsta barnet fortfarande när det gäller hojkörandet. Nu kanske man klarar sig genom de närmaste veckorna tills våren kommer på riktigt..

Känner mig extra nöjd med premiären då jag (med nöd och näppe) undvek en polisbil när jag testade både nya hjälmens ljudnivå och min hemgjorda "cruise control" på motorvägen en snabbis. :tummenupp

Fyfan.. hade fått upp hoppet nästan.. Hoppet dränktes nyss i snöyra med flingor stora som golfbollar! :huvet

Körde en runda igår på torra vägar, med handvärmen på högsta! Men det gick så långt norr som till Stockholm att kunna köra, så om 5-6 månader borde våren ha nått er i norr ;)

www.jpg

Idag blev min premiär tur för 2014, det var 5 grader ute. Dock var det nästan klar himmel så solen värmde skönt. Lite blåsigt bara, men vinden var inte direkt kall så det gick ganska bra:-) Fingrarna var det kallt om dock, men jag har ju sommar handskar så då får man ju skylla sig själv:P

4-5mil tror jag det blev och jösses va skönt och roligt det var att få ut och åka igen:-)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back