Om en vecka är vintern ett minne blott!

Detta är ju helt fantastiskt.
Jag har aldrig varit med om att något sånt erkänns av någon ovanifrån, diskuterar man klimatet med en norrlänning så har de EXAKT lika varmt som oss skåningar men det känns varmare i Norrland :mattias kvittar om det är -2 där och 12+ här

:dummer

Haha ja man stöter ofta på en slags slentrianaktig motsättning mot skåne, något jag aldrig förstått mig på.

Kan relatera till det du säger! "Det är inte kallare här uppe bara för att det skiljer 30 minusgrader på vintern, det är en helt annan kyla" i helvete! Den uppfattningen fick inte jag när jag var i närheten av den norra polcirkeln för ett år sedan. Nej, ju längre söderut man kommer desto bättre är det!

Inge åka denna helg, men verkar bli varmt framöver. Nästa lördag skulle det vara 10 grader och sol. Hoppas väder Per talar sanning. :yoparty

Haha ja man stöter ofta på en slags slentrianaktig motsättning mot skåne, något jag aldrig förstått mig på.

Kan relatera till det du säger! "Det är inte kallare här uppe bara för att det skiljer 30 minusgrader på vintern, det är en helt annan kyla" i helvete! Den uppfattningen fick inte jag när jag var i närheten av den norra polcirkeln för ett år sedan. Nej, ju längre söderut man kommer desto bättre är det!

Fast det ligger ju lite i det, ju högre luftfuktighet desto kallare känns det. Inlandet och fjällen brukar ha väldigt torr kyla :-)

Och det säger jag som knappt är halvvägs upp i landet!

Det är inget problem, det är en möjlighet. Nu har du alla anledningar i världen till att byta ut den där gasvajern!

Jo jo, men frågan är om Lellesmcdelar vill skicka grejer till mig längre. Har beställt men inget har kommit och inget kolli id har skickats ut heller. Aaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhh!!!!! :huvet

Det är inget problem, det är en möjlighet. Nu har du alla anledningar i världen till att byta ut den där gasvajern!

Man ska se möjligheter i vajer problem, och inte problem i vajer möjlighet :)

Va de nån som sa en gång i tiden. Har själv aldrig lyckats

Idag vart det kallt, fruktansvärt kallt! Överskattade mina nya handskar som var skit.
I övrigt är jag nöjd med mitt vinterställ jag haft under hösten / nu i vår.
Ni som kör, vad har ni för kläder?

Jag kör 'scooter ställ' som kollegorna så schysst kallar det.

image.jpg

Här i mellansverige verkar våren inte kommit än :/ Dessa minusgrader är inge roligt för en som snart ska göra risk2:an. Kan körskolorna ställa in bokad risk2:a om det ej är lämpligt väder?

Ska du göra risk 2 på natten eller? det är ju 7 grader idag där?

Haha nej inte på natten som tur är, men på morgonen. Tänkte mest om dom inte vill riskera att elever halkar omkull om det skulle vara is på morgonen eller snö. Ska göra risk2 den sista nu. Så får väl hoppas på torrt väglag åtminstone.

Ja, det kom 1 dm blötsnö i natt vilket toppades av underkylt regn på morgonen. Nu töar det men snön ligger kvar, blött på vägarna. Deprimerande.....

Nio grader varmt och sol här i Skåne just nu, "måttliga" vindar. Någon som är ute och kör?

Jajamen, det kan han ge sig på! :D Lyckades synka in en tur perfekt med den lucka med solsken och något mindre blåst som nyss upphörde. Nog för att det blåste som fan ändå, men det gick!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman