ojojoj vad många påståenden som e totalt felaktiga i din berättelse om hur det skulle behöva bli för att alla skulle få det bra, orkar inte ens börja argumentera det.. ojojoj, tänk till lite mer innan du skriver om hur det skulle påverka t.ex var / hur folk bor, vad dom skulle kunna bidraga med som resurs att framställa mer produkter, olika länder olika förutsättningar för att ha det "lika bra" beroende på naturresurser, osvosvosvosvosvosvosv och så vidare väldigt länge... vill inte va tråkig, men kritisk till uttalandet, din fråga kan man enbart svara på utifrån att det skulle bli som du skriver, men eftersom det inte är så det hade blivit på riktigt så e de egentligen helt onödigt... OJ va tråkig jag e nu som förstör denna tråden =)
Min fråga är ganska enkel; om den ovanstående beskrivningen var det enda möjliga alternativet (hur osannolika vissa delar än må vara), hade du tyckt att det vore en bättre värld med dess absolut rättvisa?
Jag säger det en gång till förresten: alla ni ateister kan med fördel helt utesluta Gud ur resonemanget - han tillades i denna diskussion endast för komisk effekt.
Kul att du fann idén intressant Blueridge! Känns dock som om få har varit seriösa i deras yttringar, tyvär.