Om du hade en halv miljard vad skulle du göra?

Om pengarna räkte skulle jag köpt Gedsholmen. Ett litet gods här ute i Ekeby. Ett par 1000m2 stort "hus" 6000ha och en massa undergårdar. Annars hade inte en båt varit fel.

Gedsholm1.jpg

tassen skrev:
http://yachtworld.com/core/listing/...rency=USD&access=Public&listing_id=56530&url=

Här kommer båtarna jag letade efter...... kolla priset, det borde nästan sporthoj .com ha råd med om vi gick ihop och satsade på att ha en flytande party båt.
Roadracing bana på hangar däck 2, supermotard på 1:an .
övredäck används till dragracing, fångstnät över bord, bara att hålla stumt tills man lämnar farkosten...... :lol :dummer

"on our quest for puuuuusssssyyyyyyy... we drove a boooaaaaat!" :rock

(lyssnar på "blind väktare" :hihi )

smilee skrev:
Bb har mest rätt :tummenupp
Hade köpt hyreshuset där jag bor, bara för glädjen att få vräka min granne
sen hade man fått se

Skulle spendera hälften på vin kvinnor och sång :tuttar :tuttar :fyllisar :yoparty :yoparty ... resten skulle jag bara ha roligt för....(sidvagnscrossen skulle jag nog satsa ordentligt på)

Bygga en riktigt fet motorstadion som håller GP standard och sen försöka få F1 och MotoGP till Sverige... sen kanske köpa lite mjukglass i det fina vädret. :D

Om jag personligen hade de pengarna skulle jag trycka in 400 mille på bank (avkastning), använda runt 100 mille till köpa hus, bilar, mcn, kläder med mera runt om i världen. Resa lite och köpa in mig på harvard eller nåt sånt.

Om staten hade 500 mille att placera så skulle jag väl göra något tråkigt som betala av statsskuld eller göra något idiotiskt men roligt som bygga bana för allt från roadracing till formel-1 i stockholm eller västra skåne.

Om jag skulle ha astronomiska mängder pengar skulle jag investera det i forskningen för fussionsenergi.

Tanken är helt enkelt så lockande att kunna framställa all nödvändig energi ur havsvatten. Och så förstås skulle jag vilja se minerna på OPEC-sultanerna och oljebolagen som gnäller hit och dit om sina oljekällor i oroshärdarna!

Last edited:
Mikael Cagiva skrev:
Om jag skulle ha astronomiska mängder pengar skulle jag investera det i forskningen för fussionsenergi.

Tanken är helt enkelt så lockande att kunna framställa all nödvändig energi ur havsvatten. Och så förstås skulle jag vilja se minerna på OPEC-sultanerna och oljebolagen som gnäller hit och dit om sina oljekällor i oroshärdarna!

Tjena, nu snackar vi.... :tummenupp
Länge sedan jag hörde någe så vettigt.....
Huvudet på skaft grabben, jag stöttar din ide till 110m %.....när startar vi upp?
VRM rollfo är också med... :tummenupp

Göra hela släkten skuldfri, bygga ut Sviestad till en superdupergrym bana, sponsra Fredde Watz med en massa pengar så han kan köra EM/VMpå riktigt och sedan ge bort pengar till andra för en halv miljard är för jävla löjligt mycket pengar.

1. Sommarbil: BMW 645 cab trimmad till tusen. Borrad, Kompressormatad o lustgasad, stylad, 23tum fälgar
1. Vinterbil: Ny Alpina B12, borrad, kompressormatad o lustgasad. PS3(kommer snart), DVD, och 20tums LCDskärm.
3. Hus på norr här i stan med bevakat garage.
4. Hus i Spanien.
5. Hus i Nice.
6. Kawasakis motoGPhoj.
7. ZX-10R, mavve-edition.
8. ZX-6RR, Mavve-edition
9. R7an på Yamahacenter här i stan...
10. GSXR750 -04 med 1000motorn i.
11. Tatuera hela ryggen.
12. Köpa personlig Taekwondotränare och egen träningslokal.
13. Kanske båt.... en fin liten vit.

Sen hade jag varit bra nöjd.

Ja, visst e d dumt med fartkameror....

Goodstuff skrev:
Göra hela släkten skuldfri, bygga ut Sviestad till en superdupergrym bana, sponsra Fredde Watz med en massa pengar så han kan köra EM/VMpå riktigt och sedan ge bort pengar till andra för en halv miljard är för jävla löjligt mycket pengar.

Visste du om det att en hel miljard är ÄNNU mer pengar???

Tror nog jag lätt hade kunnat bränna det på en månad på bara krogbesök o andra uteställen.
Tar flyget till Ibiza, gör av med en knapp miljon där på bara sprit&skit, concorde till New York o spenderar 2 miljoner på barerna där, över med concorde igen till London o fortsätter där....
Pengar rullar lätt ;)

jag hade hyrt en stor västindien kryssare, sen alla polare (ink sporthoj.com folk) skulle få åka med,

Sen hade det blivit minimoto på däck :yoparty

Skulle få fnatt och svimma...
Efter det skulle jag köpa allt jag såg och ha en förbannat stor fest, sen kanske tänka lite, om det nu går när man har en halv miljard...

Förolämpat Göran Persson eller nåt sånt roligt.
Eller Kungen kanske.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...