Om du hade en halv miljard vad skulle du göra?

Jag skulle betala av mitt studielån...
...ordna till det så jag förblir ekonomiskt oberoende i resten av mitt liv och skänka bort resten, det finns massa organisationer som behöver pengar bättre än jag.

prio 1: skuldfri
prio 2: familjen skuldfri
prio 3: säga upp mig
prio 4: ta det oerhört lugnt i två månader och verkligen fundera över vad jag skulle göra

gladh

Hur fan kan ett jävla skåp med en kamera i kosta fan nästan 715.000:-!? För den delen så e det ju inte kameror i alla skåpen heller, så dom jävla skåpen måste vara gjorda av guld! Kanske skulle ut och kapa ned sig några skåp och smälta ner så klarar man sig ett tag!

Hmm.... jag skulle nog ta ut alla pengar i tiokronor och lägga upp i en stor hög och sitta och räkna. Joakim von Anka ungefär :)

tassen skrev:
notering...före jul kunde man köpa ett Hangar fartyg för 40 miljoner dollar av USNF.......bara så ni vet....tror den finns kvar...... :tummenupp

Ja, det vore något.. glida in i Visby Hamn med det :)

Skall bara vinna mina 500 miljoner först, får nog bli en Harryboy i helgen :rofl

Hmmm... jag tror inte att tråden var menad att handla om vad man skulle göra om man hade en halv miljard utan snarare om kritik mot statens satsning på hastighetsövervakningskameror.

Mr J skrev:
sweborn skrev:
Och jag sköljer svallvågor över er med min Pershing 115... :D

Kom du och fis med din lilla Pershing. La precis ett bud på hangarfartyget :rolleyes:
Här är länken på fartyget, tyvärr sold,, det var visst ett annat fartyg jag kom ihåg men den här gick för 5,6 miloner USD, ca 48 milj sek, ganska billigt med tanke på vad man får för pengarna, snacka om party stuga.... :banana :yoparty
http://www.ships-for-sale.com/aircraft_carrier.htm

tassen skrev:
http://yachtworld.com/core/listing/...rency=USD&access=Public&listing_id=56530&url=

Här kommer båtarna jag letade efter...... kolla priset, det borde nästan sporthoj .com ha råd med om vi gick ihop och satsade på att ha en flytande party båt.
Roadracing bana på hangar däck 2, supermotard på 1:an .
övredäck används till dragracing, fångstnät över bord, bara att hålla stumt tills man lämnar farkosten...... :lol :dummer

klockrent! jag är gärna på å köpa en sån ihop me SH gänget :D

luka skrev:
Hur fan kan ett jävla skåp med en kamera i kosta fan nästan 715.000:-!? För den delen så e det ju inte kameror i alla skåpen heller, så dom jävla skåpen måste vara gjorda av guld! Kanske skulle ut och kapa ned sig några skåp och smälta ner så klarar man sig ett tag!
För det första så är tanken nu att alla skåp ska ha en kamera i hela tiden.
För det andra så bör man ju tänka lite längre. Det är inte bara ett skåp och en kamera som ska dit. Det ska ju finnas någon som hämtar bilderna, kanske framkallar (vet inte om det är digitalkameror), går igenom materialet och registrerar böter. D.v.s. det är nog en hel del administrativt arbete med att ha fler kameror.

Jag skulle håna alla som inte hade pengar, dvs äntligen bli ett äkta kapitalistiskt svin.

mb skrev:
Hmmm... jag tror inte att tråden var menad att handla om vad man skulle göra om man hade en halv miljard utan snarare om kritik mot statens satsning på hastighetsövervakningskameror.

Som gladh sa i nån annan tråd, finns det nån tråd på sh.com som slutar med samma ämne som den började? :rolleyes:

Hade jag en halv miljard skulle jag nog som de flesta andra sett till o göra mig o min familj skuldfria/ekonomiskt oberoende o sedan skänka resterande 400 miljoner till miljöarbete i Sydamerika, organisationer som arbetar med Israel-Palestinakonflikten och sist men inte minst för att stödja arbete som motverkar den allmäna undergrävning av vår individuella frihet (DRM inom datorvärlden,allt mer makt åt arbetsköparna och motarbetande av den oberoend pressen för att ta några exempel) som pågår i enlighet med osunda marknadsekonomiska o exapansionskapitalistka teorier. Typ.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd