Om du hade en halv miljard vad skulle du göra?

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Om du hade en 500 miljoner kr vad skulle du då göra för dom pengarna?

Svenska staten har 500 miljoner kronor som dom lägger på 700 st hastighetsövervakningskameror istället för att prioritera andra saker som tex att lägga dom på psykvård för dom som behöver det eller sjukhusen.

Det är viktigare att fälla Svensson för att han kör 10 km i timmen för fort på en 90 väg.

Bättre att dom sätter kamerorna där dom behövs istället, på tex 30 väg utanför skolor och sånt.

Silwer skrev:
dessa kamror kommer generera pengar tillbaka utan större insats.
Pengamaskiner helt enkelt.

Dom ska ju finnas för trafiksäkerheten för att minska olyckor och sånt. Om man har kameror på vägen till jobbet så vet man var dom finns och då gasar man ju ändå på sträckorna mellan kamerorna och bromsar in strax innan.. Inte fan har man uppnåt då med att ha kameror. Den som fastnar på bild är oftast den som inte vet om att kamerorna är uppsatta.

Avsätta Persson :D

Ärligt talat så skulle jag försöka bygga ett race område för de flesta motorsporter i stockholm. Stockholm stad fattar inte riktigt hur mkt penga de kan tjäna om det finns en riktig motobana.

Jag skulle gå och lägga mig igen, drömma om vad jag skulle göra, och sen göra det.... istf att kila till jobbet.

Kamerorna har visat sig effektiva för att reducera olyckor, så jag har inte så mkt att säga om dom. När det gäller investeringskostnaden så kommer pengar som sagt att genereras tillbaka, bl.a. i form av fortkörningsböter.

500 miljoner........jag skulle utan att tveka skänka 200 miljoner till trafikpolisen för att införskaffa fler laser kanoner att plocka fortkörare med..... :tummenupp ...samtidigt drar jag till Hawaii för att aldrig komma tillbaks mer..... :rofl :lol

Jag skulle köpa en hoj till mig och en R1 till karln. Sen skulle jag bygga en RR -bana här i fjollträsk. Köpa lägenhet och skänka pengar till folk som har det sämre.

Lagar och bestämmelser

Wille skrev:

Svenska staten har 500 miljoner kronor som dom lägger på 700 st hastighetsövervakningskameror istället för att prioritera andra saker som tex att lägga dom på psykvård för dom som behöver det eller sjukhusen.

Det är viktigare att fälla Svensson för att han kör 10 km i timmen för fort på en 90 väg.

Bättre att dom sätter kamerorna där dom behövs istället, på tex 30 väg utanför skolor och sånt.

1. Lagar och bestämmelser finns pga att det allför många som inte klarar sig utan, de begriper helt enkelt inte hur man uppför sig ..

2. Om det ramlade 500 millar över mig, vad skulle jag göra.... jag skulle hålla käft !!!
Det är det absolut viktigaste - världen är full av avundsjuka människor, och klåfingriga politiker..

Wille skrev:

Låt oss leka med tanken att polisen ger upp kampen mot fortkörare och staten avskaffar allt vad hastighetsövervakning ! Hur länge skulle din "Svensson" fortsätta köra "bara" 10km för fort ? Min gissning är inte direkt länge utan skulle helt orädd gasa upp sin Volvo till hastigheter vara sig du eller jag vill uppleva. Och då skulle vi ha större behov av psykvården och bättre sjukhus.
Så moment 22 alltså !

som nån sa tidigare..jag skulle va väldigt tyst om det..och förvara större delen på e bank i nåt bra land..typ monaco =)

Sen skulle jag köpt Porsche turbo till farsan så han fick leka av sig..och en skyline och gixxer till mig! woho...kanske en lägenhet oxå :tummenupp

Själv skulle jag köpt en WELLCRAFT SCARAB 43 direkt :yoparty

Sedan en ny bil, ny mc, ett lyxhus, köpa riktigt mycket aktier i blandade företag.

Tänk aktier för 100 miljoner, så går börsen upp 1%, då har värdet ökat 1 000 000 på 1 dag :Bugar, men visst det kan gå åt andra hållet också...

Skulle också ge bort lite pengar till behövande.

Jag skulle då inte hålla igen, men jag skulle ändå slutföra min Universitetsutbildning.

Bifogat

• boat2.jpeg
    boat2.jpeg
    34 KB · Visningar: 157
  • boat3.jpeg
    boat3.jpeg
    47.3 KB · Visningar: 142
  • 38_SCARAB_RUNNING.jpg
    38_SCARAB_RUNNING.jpg
    61 KB · Visningar: 161
Last edited:
Det första jag skulle göra e att göra mina föräldrar o syskon skuldfria. Sen ge dom en massa pengar oxå..

Mina barn skulle få feta bankkonton..

Sen skulle jag nog vakna :tungan

Hehe, kolla in denna.
Ser roligt ut !!!

Bifogat

• running1.jpg
    running1.jpg
    21.7 KB · Visningar: 204
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet