Olycka i Säve/Kongahällavägen/Göteborg

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Igår när jag åkte förbi Hydro macken på ovanstående ställe vid 07,15 hade en ordentlig krock skett mellan hoj + bil. Så kraftigt att jag inte såg vad det var för hoj!
Någon som vet vad som hänt och hur det gick för föraren av hojen samt bilföraren (för han hade nog fått en direktträff??):confused:

Det gick illa

06.25 Hisingen, trafikolycka
På Kongahällavägen vid Hydro-tappen kolliderar en bilist och en mc-förare. Denne körs med okända skador till Sahlgrenska sjukhuset. Det finns misstankar om att mc-föraren är narkotikapåverkad och en kroppsbesiktning kommer att ske. Mc-föraren avled senare på sjukhus av de skador som han ådrog sig i samband med trafikolyckan. Anhöriga underrättade. Polisen Västra Götaland

~Vila I Frid Tony~

:(

Är det verkligen värt att köra motorcykel längre????
Nu har 3 unga människor avlidit i år, alla 3 har kört motorcykel, och sommaren har inte börjat än!!!

"Det finns misstankar om att mc-föraren är narkotikapåverkad och en kroppsbesiktning kommer att ske."

Nån som vet resultatet av denna?

"Det finns misstankar om att mc-föraren är narkotikapåverkad och en kroppsbesiktning kommer att ske."

Nån som vet resultatet av denna?

Jag vet INTE resultatet...
Men misstankarna tror jag personligen stämmer!
Tror inte att han hade körkort eller var ägare av motorcykeln heller...
(detta är grundat på personen som jag fick informationen ifrån)

Jag lärde känna Tony lite i ung ålder. Han var ingen ängel redan på den tiden, men människor förändras med tiden. Har inte träffat honom på säkert 15-20 år. Men det känns ledsamt att veta att hans liv slutade på detta viset...

Last edited:
Mc och bil i krock i Säve
En bil och en mc kolliderade tidigt på måndagsmorgonen på Kongahällavägen i Säve. Mc-föraren är förd till sjukhus. Han misstänks ha varit narkotikapåverkad vid olyckan.Olyckan skedde på Kongahällavägen, i höjd med Hydromacken i Säve, och larmet kom vid 06.25 på måndagsmorgonen.

När polisen kom till platsen upptäckte man att motorcykeln saknade registreringsskylt, och föraren tycks eventuellt sakna körkort.

Mc-föraren förs till Sahlgrenska sjukhuset. I nuläget är det inte klart hur omfattande hans skador är.

Polisen kommer att följa efter till sjukhuset för att ta ett blodprov, då han misstänks ha varit narkotikapåverkad under motorcykelfärden. GP

Jag horde om krocken pa radion, men glomde snabbt av det.
Sag gravljus och blommor i korsningen i helgen och kom da ihag det igen.

Trist...
Men utan korkort och narkotikapaverkad har man inget pa vagarna att gora.
(om det nu var pa det viset)

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back