Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är ditt syfte med detta inlägg? Om du försöker hjälpa så har du misslyckats och påståendet är dessutom helt felaktigt.Det där är ju oljor från stenåldern, det finns knappast någon olja idag som motsvarar dessa. Även den sämsta oljan som finns att köpa lär vara bättre än någon av de där.
Det är en engelsman från tidigt 70 med våtkoppling.Är ingen våt koppling inblandad så bör ju vilken 20W50 mineral olja funka.
Det är en engelsman från tidigt 70 med våtkoppling.
Vad är ditt syfte med detta inlägg? Om du försöker hjälpa så har du misslyckats och påståendet är dessutom helt felaktigt.![]()
Hitta denna som förmodligen är inköpt för just denna cykeln men är bara en liter, ska va 4 pints i motorn så det räcker inte långt. Dessutom är den förmodligen över 40 år gammal.
View attachment 520606
Ok så om jag fattat allt rätt så ska oljan vara 20w-50, mineral eller delsyntet anpassad för mc med våt koppling. I övrigt spelar det ingen roll?
Det där är ju oljor från stenåldern, det finns knappast någon olja idag som motsvarar dessa. Även den sämsta oljan som finns att köpa lär vara bättre än någon av de där.
Håller nog med om detta med det är väl inget större problem? Kör man med en modernare 20W-50 mineralolja lär det väl funka precis lika bra.
Ni som vet mer, när kommer speciella oljor till motorcyklar med våtkoppling? Jag har för mig att kompisens Royal Einfield Bullet 500 har "vanlig" motorolja i motorn, kopplingen och i växellådan men att alla tre har sin egen olja. Dock är väl den konstruktionen från sent 40-tal eller tidigt 50-tal.
De där oljorna som är specade i manualen verkar ju vara vanliga motoroljor i alla fall som jag tolkar det så då borde ju vilken 20W50 mineral motorolja funka. Det verkar ju gå att köpa Texaco och Castrol 20W50 eller Biltema.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |