Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

Hej! jag har nu sålt min gsxr 750 med Bsm system som jag köpte av dig. För pengarna så har jag köpt två stycken Suzuki xn85 objekt som jag grejar med. jag har nu tre stycken xn85-or i originalskick. en som gått 3200mil en som gått 4000mil och en som gått 7000mil. Är det inte så att du har en sådan? Hur som helst så är det en charmig hoj. Ett classic suzuki medlemsskap våntar nog runt hörnet. Skulle vara kul att åka på en sådan träff.

Kanske behövs justeras munstycke om du kör BSM-systemet.
Har du kollat justerskruven baktill på förgasaren inuti insuget ?
Jag har ett svagt minne av att ha scannat in en beskrivning på hur man installerar Dynojet och där visade de hur man skulle skruva lite där.
Arkeologisk utgrävning.......jo där hittade jag den !

http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-txt2.jpg

Kolla på texten "Locate the fuel mixture plug" figur C.
Där finns det en skruv man kan prova att justera.

Jag hann ju inte provköra BSM-systemet någon gång så jag har inte några erfarenheter av att ha bestyckat för det. Men eftersom andningen förbättras mkt så kanske tillförseln av bränsle behöver ökas motsvarande..

Snart läge för en ny färje-tur (här Vaxholm->Rindö) :
2.jpg
 
Tänkte bara kika om någon har en gsxr750 som dom vill bli av med.
har blivit tokkär i cykeln och letar febrilt efter ett fint exemplar nu=)
 
Skönt att man hittat till denna tråden. Många fina hojar.

Äger själv en 91:a sen ca 2 månader och är riktigt nöjd. Har bara dåliga bilder, men skall försöka ordna mer sen.

V&H system, svarta fälgar (tyvärr, men skönt ur tvättsynpunkt) r1 speglar och miniblinkers satt på. Har alla orginaldelar, men behåller den så här för tillfället.

Ser att det pratas om lite träffar, men inget verkar hända. Vore trevligt med en träff med 80/90-talare och lite katanor också.
 

Bifogat

  • 1247430259_resized.jpg
    1247430259_resized.jpg
    47.1 KB · Visningar: 93
  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    47.6 KB · Visningar: 93
Last edited:
Ser att det pratas om lite träffar, men inget verkar hända. Vore trevligt med en träff med 80/90-talare och lite katanor också.

"Träffpunkt 80" som Automobil och deras systerförlagstidning MC-Nytt har under hösten kan ju vara nåt också.
Ska ställa på min under helgen och besiktiga på måndag om allt går bra med mekandet på lördag.

http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=18934
 
Bilder önskades ju av pöbeln härinne, kommer en sunkig mobilbild här bara för det. :D:banana
 

Bifogat

  • DSC00491.jpg
    DSC00491.jpg
    58.7 KB · Visningar: 80
Lite fler bilder, tänk bort tankväskan från Alby Speedshop :D
 

Bifogat

  • gsxr750_5.jpg
    gsxr750_5.jpg
    170 KB · Visningar: 67
  • gsxr750_4.jpg
    gsxr750_4.jpg
    114 KB · Visningar: 83
  • gsxr750_3.jpg
    gsxr750_3.jpg
    89.3 KB · Visningar: 84
  • gsxr750_2.jpg
    gsxr750_2.jpg
    135.6 KB · Visningar: 95
  • gsxr750_1.jpg
    gsxr750_1.jpg
    103.8 KB · Visningar: 81
  • gsxr750_6.jpg
    gsxr750_6.jpg
    148.9 KB · Visningar: 77
Vet inte om det är "fult" att skriva annons i denna tråden, men tänkte intresset är störst här.

Min gsxr750 91 som du kan se bilder på längre upp kommer snart ut på blocket. Men ser ju helst den hamnar hos någon med lite känsla för hojen än möta ödet som streetfighter eller liknande.

PM om intresse finns.
 
Hallå alla

Har köpt ett Hindle-system på deras Inventory blowout (300 kanadensiska dollar för system utan slipon + frakt 100 dollar - totalt med slipon och tull/moms så blev det ca 7000kr) men det passar inte. :näsblod

Har pratat med deras kundtjänst och jag ska få nytt om de gjort fel men de ifrågasätter om jag verkligen har en 91a. Vill därför få det bekräftat att mina motorer som börjar med R717 är -91ans motor. Hade alltså gärna sett att några med 91or hade bekräftat det är det motornumret som gäller. :tummenupp
 
Fälgar

Har en fråga fram och bakfälg är det samma som gsxr 1100 gsxr 750 SV650 SV1000?
 
Köpte ny hoj nu i höstas efter att ha kraschat min tidigare i sommras...
Slog till på en GSXR750 från '90 :tuttar

785506_zqz5cw.jpg

"sommarutstyrsel" - så känner ni igen mig :tungan
planerad användning (bild med förra hojen)

Hoppas att ni kan hjälpa mig lite med några frågor :)

Vad är det för lackering, det verkar vara få andra som har vit/röd/svart lack?
Vad ska det vara för färg på singelkutsen? Nån som har en sån och vill byta,
jag har en sån här, men den matchar inte helt.

Kan man köpa kraschpuckar nånstans?

Är det någon som kör/har kört hojen på bana, hur tycker ni det
fungerar, något man ska tänka på, gäller framförallt 90an då eftersom
det kom uppdaterad fjädring m.m. då? Hur är fjädring m.m? Tänkte att
jag skulle ta någon sporthojs eller bkk kurs i sommar på stor bana och
kommer nog även köra ganska mycket på rörken.

Kommer köra mkt kring Uppsala, och en del kring Sthlm i sommar...
syns ute på vägarna!!
 
Last edited:
Tjena!
Har precis skaffat en Gsxr 750 -89, röd och vit.
Har inte hoj kortet ännu så detta är min första hoj.
Tänkte kolla om det är svårt att byta instrument belysningen? Är nämligen så att varvtals belysningen inte funkar. .

K
 
Lite bilder, GSXR 750 1988


Goddamn, den va nice !
Bakdelen ser riktigt bra ut på hojen.

Vad är det för ngn bakdel egentligen. Svårt se på bilden.
Kan oxå bero på att jag inte har järnkoll.
Sett ngt liknande på en superbike replika men är inte säker.

Mvh
 
Goddamn, den va nice !
Bakdelen ser riktigt bra ut på hojen.

Vad är det för ngn bakdel egentligen. Svårt se på bilden.
Kan oxå bero på att jag inte har järnkoll.
Sett ngt liknande på en superbike replika men är inte säker.

Mvh

Tillverkad av en fransk firma. De kallar den för en replica av 96:an. Finns framdel oxå men det jag inte gillade med 88:an var den kantiga bakdelen

Tjena!
Har precis skaffat en Gsxr 750 -89, röd och vit.
Har inte hoj kortet ännu så detta är min första hoj.
Tänkte kolla om det är svårt att byta instrument belysningen? Är nämligen så att varvtals belysningen inte funkar. .

K

Om det är samma som på 88:an så är det busenkelt. du når lamphållarna med fingrarna lätt. Den ena typen av lampor hittade jag på Mekonomen för en tia st, de andra var "special", 90 spänn st hos Suzuki i Landskrona
 
Last edited:
Lägger in en förfrågan här med förutom i teknik-delen av forumet. Har fått ordning på avgassystemet nu och ska ombestycka förgasarna, problemet är bara den plastbrickan som sitter på trottelnålarna. Hur stor ska den vara? Mina är väldigt slitna och jag är tveksam om de är originalstorlek på dom. Hade varit bra att veta för som det ser ut nu så slits nålarna oerhört mycket mer än de borde och om mina brickor är fel är det med all sannolikhet orsaken. Hade varit guld värt om någon orkade skruva av ett lock på en förgasare och mäta!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top