Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

Jahapp, en bild av min hoj idagens läge, tog lite nya för nu ska hon säljas...:död
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    230 KB · Visningar: 136
Hej!
Jag har panik! En ventil brann för mig senast jag var och körde... Har plockat ner toppen men vet inte hur jag ska göra, såg att ventiler är svindyra att köpa, funderade på att byta ut alla... Vad är ert tips, någon som har extra ventiler att sälja? Toppen i fråga är en gsxr 750 -85.
 
Hej!

Är det någon här som har erfarenhet av att ha en Tail-Riser monterad? Funderar på att införskaffa till min hoj men det är mest för syns skull. Hur blir t.ex väghållningen? Försämras komforten?
 
Bild på min Gixxer i nu läget.. =)
 

Bifogat

  • 20100513180.jpg
    20100513180.jpg
    247.3 KB · Visningar: 130
Last edited:
Back in Blue!...
Körde precis ca. 3km och en kolv totalrasa, kom ut genom bottnet....
 

Bifogat

  • DSC00267.jpg
    DSC00267.jpg
    243.7 KB · Visningar: 438
Last edited:
Var på gelleråsen i torsdags, stört kul!

Men tycker den känns lite klen i fjädringen. Har ökat fjäderförsp. så jag bara har två "hack" kvar men måste öka ännu mer, tror hänget låg på ca 3,5 cm nu. Men ska man verkligen behöva öka det så mycket, väger 78kg, kan det va fjädrarna som är utmattade och behöver bytas?

Bild från ett av de tidigare varven...
visabild.php
 
Återinträtt i atmosfären. Jag sålde min tok-kondition-91:a år 2008 till en klubb-kollega.
Men nu har jag köpt tillbaka den igen! Han hann bara använda den i 30 mil och skicket är ännu bättre nu. Alla ägare har blivit intendenter hittills. En del oxiderade smådelar skall bytas i år,

Länkar till sidor om denna hoj så här långt:

http://medial.com/suzuki/gsxr/91

Import-historien

En logg
 
Last edited:
...och nu har snart ett år till gått i det oljekylda universumet :)

Min gamla 88:a köpte jag tillbaka i Mars, gjorde en massa fögasarjobb så den går perfekt, nu nybesiktad utan anmärkning på Carspect i Barkarby och prissänkt 5000 kr under det jag nyss köpte den för. Men inga spekulanter.

Den fabulösa 91:an behöver nog motioneras också snart. Ingen aktivitet sedan besiktning 2011.
 
Last edited:
...och nu har snart ett år till gått i det oljekylda universumet :)

Min gamla 88:a köpte jag tillbaka i Mars, gjorde en massa fögasarjobb så den går perfekt, nu nybesiktad utan anmärkning på Carspect i Barkarby och prissänkt 5000 kr under det jag nyss köpte den för. Men inga spekulanter.

Den fabulösa 91:an behöver nog motioneras också snart. Ingen aktivitet sedan besiktning 2011.

En del tid har passerat och ett tag hade jag sålt båda gixxrarna. Flera turer i detta ämne men nu har jag köpt tillbaka 88:an som är lite favorit. Senaste ägare har till slut löpt linan ut och lackat om underkåporna i blåvitt så nu ser det bra ut.
gsx-r750-88.jpg

Min gamla sida om Suzuki-hojar här: http://medial.com/suzuki
 
Någon som har Slip-On eller Helsystem till gsxr 750 -90?
Även intresserad av en ensits Cuts.

Min hoj är i mycket bra original skick och dessutom helt genomgången i chassie och bromsar så den går riktigt fint på vägen. Motorn är kalas då en har ostrypta kamaxlar från engelska versionen.
Men antingen fixa till lite mer och ha den kvar eller också sälja den då jag mest åker på min SuperDuke.gixxer 2014-04-13.jpg
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top