Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

Om jag inte minns fel så är det en bygel av ståltråd på varje sida av luftburken som man ska dra ur, då kan man trycka in dom gummina in i luftbuken.
Sen har man plats att få ur förgasarna ur insugsgumminen.
 
Om jag inte minns fel så är det en bygel av ståltråd på varje sida av luftburken som man ska dra ur, då kan man trycka in dom gummina in i luftbuken.
Sen har man plats att få ur förgasarna ur insugsgumminen.

Ok bra tips detta ska jag kolla. Behöver nämligen kolla förgasarna då den går kanon på mellan och högvarv men uselt så uselt på låga varv så att den nästan dör. Någon som känner igen dessa symptom??
 
Hej gott folk !

Har länge gått och funderat på att byta sving på min750-88.
Tycker den både ser trist ut och är stenålder till konstruktionen.

Ngn vänlig själ här som har tips på en lämpligare sving man kan skruva dit utan att behöva modifiera (läs svarva och fräsa) allt för mkt ? Dessutom ska ju stötdämparen dit oxå.

Behöver inte vara just en suzuki sving även om det är trevligt att hålla sig till märkes grejor. Har sett många varianter i england men vet inte hur mkt jobb de lagt ner på sina byten.

Har hört ngt rykte om att aprilia mille 99-03 svingen går att få dit någorlunda lätt (Hmmm!) .

Vad säger panelen ?????

Mvh Z
 
Ni som har lite erfarenheter från en GSXR1100 89-90 och en GSXR 750 88-90.

Hur mycket mer lättkörd är 750:in än 1100:an? Dvs, när det svänger... hur mycket bättre känns 750:in?

Vinner man något i att ha en 7/11 eller bör man satsa direkt på en 1100?
 
Ni som har lite erfarenheter från en GSXR1100 89-90 och en GSXR 750 88-90.

Hur mycket mer lättkörd är 750:in än 1100:an? Dvs, när det svänger... hur mycket bättre känns 750:in?

Vinner man något i att ha en 7/11 eller bör man satsa direkt på en 1100?

750 är ju mindre så den borde ju svänga snabbare så ta en 7/11:fyllisar
 
Vad har ni för tändstift? skulle byta idag, hade ett par tändstift till gsx-r 1100 som jag trodde skulle passa, men icke! Gängorna på 750 stiften är mycket mindre än 1100 stiften. Trodde topparna var lika på alla oljekylda
 
Om man ska byta till 17" hjul på en GSXR750 -87:a. Vilka hjul passar utan enorma ingrepp? Annars bör väl hjul från 88-89 gsxr passa? Hur är det med hjul från tex rgv250?
 
88-89 fälgarna går att sätta dit men du kan inte använda dina ok fram men försök att hitta ok från 1100 86-88 så går det bra.
750 har 300mm skiva
1100 har 310mm skiva
 
om det är någon som vill sälja sin gamla suka så kan jag vara intresserad, skicka pm. Jag är ute efter en billig -85-87 gsxr

/M
 
Gsxr 86

om det är någon som vill sälja sin gamla suka så kan jag vara intresserad, skicka pm. Jag är ute efter en billig -85-87 gsxr

/M

Har en 86:a 750 i orginalskick ! Snabb affär 18000 kr

mvh H 073-0253922
 
Ok bra tips detta ska jag kolla. Behöver nämligen kolla förgasarna då den går kanon på mellan och högvarv men uselt så uselt på låga varv så att den nästan dör. Någon som känner igen dessa symptom??
Kanske behövs justeras munstycke om du kör BSM-systemet.
Har du kollat justerskruven baktill på förgasaren inuti insuget ?
Jag har ett svagt minne av att ha scannat in en beskrivning på hur man installerar Dynojet och där visade de hur man skulle skruva lite där.
Arkeologisk utgrävning.......jo där hittade jag den !

http://suzuki.medial.com/gsxr/dynojet-txt2.jpg

Kolla på texten "Locate the fuel mixture plug" figur C.
Där finns det en skruv man kan prova att justera.

Jag hann ju inte provköra BSM-systemet någon gång så jag har inte några erfarenheter av att ha bestyckat för det. Men eftersom andningen förbättras mkt så kanske tillförseln av bränsle behöver ökas motsvarande..

Snart läge för en ny färje-tur (här Vaxholm->Rindö) :
2.jpg
 
Last edited:
Gixxern :banana
 

Bifogat

  • DSC00130.jpg
    DSC00130.jpg
    183.3 KB · Visningar: 87
Batterifråga

Tänkte bara höra om det är någon som kan tänka sig att gå ut och mäta hur stort batteriet är på en 750 -91. Min sits sitter väldigt löst och har precis insett att den förmodligen ska vila på batteriet utöver ramen. Det är väl antingen jag eller förra ägaren som köpt för litet och sen har det gått vidare till nästa batteribyte. Blir inte något byte nu men då vet jag ju hur mycket jag ska bygga på! :)

För övrigt står drivpaketsbyte, däckbyte, lamellbyte, olja+filter-byte på listan av grejer jag ska göra i veckan. Yoshimura-systemet får vänta till efter sommaren, hinner inte få tag på delar så att jag kan bestycka om förgasarna innan jag kör till Norge nästa måndag. På lördag blir det bankörning på Lockarpsbanan med SMC :tummenupp
 
Jahapp, då är en 86'a införskaffad, pimpad med en 90 eller 91'ans kåpa och en ohyggligt ful mätarinstallation med "kolfiber"look.
Övre kåpfästet är sönder så det ska köpas nytt och jag vore tacksam om nån kan ta ett par bilder på original mätarmontage (har nån ett sånt över vore jag tacksam för att få köpa det).
Eftermarknadsgasare med separata filter

Bilder kommer efter semestern

Todo:
Justera tomgång
Besikta (tur att det medföljde en besdämp)
Gå igenom all el som verkar vara hemmamekad.
Vätskebyte.
 
Jahapp, då är en 86'a införskaffad, pimpad med en 90 eller 91'ans kåpa och en ohyggligt ful mätarinstallation med "kolfiber"look.
Övre kåpfästet är sönder så det ska köpas nytt och jag vore tacksam om nån kan ta ett par bilder på original mätarmontage (har nån ett sånt över vore jag tacksam för att få köpa det).
Eftermarknadsgasare med separata filter

Bilder kommer efter semestern

Todo:
Justera tomgång
Besikta (tur att det medföljde en besdämp)
Gå igenom all el som verkar vara hemmamekad.
Vätskebyte.

då får jag gratulera till köpet:banana
 
Någon som är sugen på min gsx-r 750 -90 med 3300 mil?

Sitter även rs förgasare på, säljes pga av ett annat gsx-r 750 projekt med 1100 motor och turbo
 

Bifogat

  • Ny hoj.jpg
    Ny hoj.jpg
    238.6 KB · Visningar: 80
  • ny hoj 3.jpg
    ny hoj 3.jpg
    239 KB · Visningar: 78
  • hoj 4.jpg
    hoj 4.jpg
    227 KB · Visningar: 79
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top