Oljekyld (85-91) Suzuki GSX-R750 tråden

Sitter det original luftfilterbox eller separata koniska lyftfilter ?
Kolla om membranen är skadade, rengöring av förgasarna är kanske dags ?

Låter som att den får för lite bränsle på mellanregistret.

Original luftfilterbox. Tänkte också på membranen. Hur sitter dom i förgasaren, hur kollar jag dom.

Jag har en kuts ligger, snygg blå/vit.

Kastar upp bilder efter helgen

PM:a

Vad hade du tänkt för pris.

Last edited:
Hej! Har mekat lite idag vilket har gått sådär! Jag fick nämligen tag på ett Vace&hines supersportsystem i riktigt bra skick.för endast 200:- Det hade suttit på en 1100R och legat i ett garage dom senaste 6-7 åren vad jag förstod. Hursomhelst så satte jag på systemet vilket inte gick helt smärtfritt. Passformen var lite lurig och oljekylaren var lite ivägen tyckte jag. Jag fick iallafall på systemet men lyckades ha sönder oljekylaren, när jag bände lite. Min fråga är nu om det är någon som har en oljekylare till övers därute, iså fall så är jag spekulant. Vet någon om 1100ans kylare passar på en 750.

Hej! Har mekat lite idag vilket har gått sådär! Jag fick nämligen tag på ett Vace&hines supersportsystem i riktigt bra skick.för endast 200:- Det hade suttit på en 1100R och legat i ett garage dom senaste 6-7 åren vad jag förstod. Hursomhelst så satte jag på systemet vilket inte gick helt smärtfritt. Passformen var lite lurig och oljekylaren var lite ivägen tyckte jag. Jag fick iallafall på systemet men lyckades ha sönder oljekylaren, när jag bände lite. Min fråga är nu om det är någon som har en oljekylare till övers därute, iså fall så är jag spekulant. Vet någon om 1100ans kylare passar på en 750.

1100:ans passar inte rakt av. Men det går om man gör om oljeslangarna och bygger egna fästen fast det är lite bökigt. 1100:ans är lite mindre på höjden. Sprack det mycket? Jag har annars ett oljekyl till 750 88:a liggande, men det läcker lite. Kommer nån droppe då och då så det blir ganska skitigt.

Kan ju funka i nödfall så länge ifall du inte hittar nått annat. PM vid intresse.

Edit: Jag har ett blå/vit kutslock till övers med...

Last edited:

Tog du inte av kylaren när du monterade systemet?! Det är ju bara två skruvar och fyra buntband som hindrar kylaren från att hänga "fritt". Kan ju vara ett tips till nästa gång ;) Finns ju massvis av kylare ute på ebay och borde inte vara så svårt att hitta på en skrot i Sverige heller så det är väl "enklare" att köra med en 750-kylare som passar.

Annars var det ett jävla bra pris på systemet, blir lite avis... :gnissla

Mårtens nya lackidéer...

Tja, nu har jag vaknat igen efter en veckas sjukdom :tummenupp Vart var vi nånstans med dina lackidéer?

Bifogat

• mårtens_nya1.jpg
    mårtens_nya1.jpg
    138.2 KB · Visningar: 76
Lite trevligare med lite loggor å annat skit på... :tuttar

Bifogat

• mårtens_nya2.jpg
    mårtens_nya2.jpg
    138.4 KB · Visningar: 73
Mårten, har du inte tid att surfa!?!?! :yoparty

Bifogat

• mårtens_nya3.jpg
    mårtens_nya3.jpg
    136.3 KB · Visningar: 94
P U N I S H E R

Muaahahahahaaa... Varför inte lite motivlack!? :tummenupp :näsblod :tuttar :yoparty

Bifogat

• mårtens_nya4.jpg
    mårtens_nya4.jpg
    140 KB · Visningar: 101
Tog du inte av kylaren när du monterade systemet?! Det är ju bara två skruvar och fyra buntband som hindrar kylaren från att hänga "fritt". Kan ju vara ett tips till nästa gång ;) Finns ju massvis av kylare ute på ebay och borde inte vara så svårt att hitta på en skrot i Sverige heller så det är väl "enklare" att köra med en 750-kylare som passar.

Annars var det ett jävla bra pris på systemet, blir lite avis... :gnissla

Det roliga är att jag lossade ju på oljekylaren så att den hängde löst men ändå så lyckades jag klanta till det. Nu märker jag också att kylarn nertill tar emot grenrören. Kanske därför som 1100ans oljekylare är lite mindre. Blir mkt bök och stök när man försöker sig på genvägar. Och billigare verkar det ju inte bli i slutändan heller.

Det roliga är att jag lossade ju på oljekylaren så att den hängde löst men ändå så lyckades jag klanta till det. Nu märker jag också att kylarn nertill tar emot grenrören. Kanske därför som 1100ans oljekylare är lite mindre. Blir mkt bök och stök när man försöker sig på genvägar. Och billigare verkar det ju inte bli i slutändan heller.

Okej. Det är väl därför det står på gixxer.com att det bytet är sisådär...

Tiller no73:

Hehe, tillbaka på jobbet ser jag! ;) Punisher-lacken var rätt tuff men filmen var nog den sämsta jag sett (på bio) så den får nog utgå :) Dock gillar jag bild 3 väldigt mkt.. Det finns ju kraschkåpor för "ynka" 5000kr att köpa, får 7 set för de 35000 jag tänkt ha till en handpenning på en lght ;)

Last edited:
Okej. Det är väl därför det står på gixxer.com att det bytet är sisådär...

Tiller no73:

Hehe, tillbaka på jobbet ser jag! ;) Punisher-lacken var rätt tuff men filmen var nog den sämsta jag sett (på bio) så den får nog utgå :) Dock gillar jag bild 3 väldigt mkt.. Det finns ju kraschkåpor för "ynka" 5000kr att köpa, får 7 set för de 35000 jag tänkt ha till en handpenning på en lght ;)

Tja, så du är tillbaka, nästan så jag blev orolig när du inte såg det under hela dan... :tummenupp Vart har du hittat kraschkåpor till våran!? Jag har inte hittat det någonstans... Har du några andra idéer på design, så får du slänga upp dom!

Tja, så du är tillbaka, nästan så jag blev orolig när du inte såg det under hela dan... :tummenupp Vart har du hittat kraschkåpor till våran!? Jag har inte hittat det någonstans... Har du några andra idéer på design, så får du slänga upp dom!

Trodde det var grevens mc men det var det inte. Såg en länk i någon tråd och kollade på en sida där. Har skola "hela" dagarna så sporthoj har fått lida lite. Hann dock läsa igenom tråden om reg.skylt fram i går, helt vansinnigt...

Ska försöka fundera lite på nya infallsvinklar över dagen, de tre första timmarnas föreläsning är ändå tämligen slappa... Annars bjuds övriga in att inflika sina åsikter! :tummenupp

Trodde det var grevens mc men det var det inte. Såg en länk i någon tråd och kollade på en sida där. Har skola "hela" dagarna så sporthoj har fått lida lite. Hann dock läsa igenom tråden om reg.skylt fram i går, helt vansinnigt...

Ska försöka fundera lite på nya infallsvinklar över dagen, de tre första timmarnas föreläsning är ändå tämligen slappa... Annars bjuds övriga in att inflika sina åsikter! :tummenupp

Ja, jag kan då inte hålla mej, utan hittar på lite hyss själv... För denna designen behövs dock ett ordentligt avgassystem, tror du fattar varför... :tummenupp :yoparty

Bifogat

• mårtens_nya5.jpg
    mårtens_nya5.jpg
    137.2 KB · Visningar: 89
Hahhaa... Yoshi + Suzuki är ju värsta kombinationen! Å vita fälgar får man nästan pulverlackera för att vara lätta att underhålla

Hehe, hittade denna när jag sökte på yoshimura och gsxr samtidigt, utan dekaler är den riktigt mumsig!!
GSXR750_91_YOSH.jpg

Gah, har letat hela kvällen efter spår av yoshi-system till 91-orna och har bara hittat en spansk sida uppdaterad senast 1999 där man kan köpa det (8 år senare? :va)... Nåja, de var kanske för dyra ändå, 88 500.. pesetas :)

Tiller: Tror du att du skulle kunna efterlikna denna men byta ut nästan allt det vita mot svart, typ. Den vita linjen mellan de två blåa kan vara kvar. Så, har du att göra på jobb i morgon också :D

En ny sak på önskelistan har blivit lite nya kåpdelar också, ny rumpa ex.vis: här. Ett helt kåpset kostar runt 1000 dollar...

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...