Tar tacksamt emot erfarenheter.
Ang. Husaberg 650-04a.
Har ett litet oljeläckage ur hålet på sidan av vattenpumpen.
Endast när notorn går och väldigt små kvantiteter.
Har kollat. Inget vatten i oljan och tvärt om.
Efter att ha kollat på sprängskisser så ser jag att det finns en packbox på vattenpumps axeln "och balansvikts drivning mm" närmast impellern. Nästa tätning mot centrum av block, är ett "tätt"lager i transkåpan för dito axel. Däremellan ligger "hålet". Så enligt min mening så måste oljan ta sig mellan innerringen på lagret och axeln för att ta stopp vid yttre packbox vattenpump och sen ut genom "hål". Ser att det sitter en o-ring på axeln för tätning mellan innerring och axel(kan ju inte vara presspassning, för demontering av transkåpa eller???)
Stämmer min teori, och är detta något att oroa sig över.??????
Går det att åtgärda???
MVH// Första gången jag kör Svenskt/AUT
Ang. Husaberg 650-04a.
Har ett litet oljeläckage ur hålet på sidan av vattenpumpen.
Endast när notorn går och väldigt små kvantiteter.
Har kollat. Inget vatten i oljan och tvärt om.
Efter att ha kollat på sprängskisser så ser jag att det finns en packbox på vattenpumps axeln "och balansvikts drivning mm" närmast impellern. Nästa tätning mot centrum av block, är ett "tätt"lager i transkåpan för dito axel. Däremellan ligger "hålet". Så enligt min mening så måste oljan ta sig mellan innerringen på lagret och axeln för att ta stopp vid yttre packbox vattenpump och sen ut genom "hål". Ser att det sitter en o-ring på axeln för tätning mellan innerring och axel(kan ju inte vara presspassning, för demontering av transkåpa eller???)
Stämmer min teori, och är detta något att oroa sig över.??????
Går det att åtgärda???
MVH// Första gången jag kör Svenskt/AUT