Olje läckage efter wheelie på ktm640

Böjjarn skrev:
Rengör filtret i bensin, (funkar helt OK) låt det torka, "bada" filtret i filterolja, vrid ur så mycket det bara går.

Jag har hört att man absolut inte ska rengöra det i bensin. Vet inte varför, men jag har jobbat i en mc-butik i två år och "experterna" där säger att man inte ska göra det. Sen är det ju inte så trevligt att slabba med bensin...

ceasar skrev:
Jag har hört att man absolut inte ska rengöra det i bensin. Vet inte varför, men jag har jobbat i en mc-butik i två år och "experterna" där säger att man inte ska göra det. Sen är det ju inte så trevligt att slabba med bensin...

Å Fan, Jag har alltid tvättat filter i bensin, tycker det är smidigt, all skit går bort direkt! Det borde inte vara så farligt tycker jag, bara man vrider ur det riktigt o låter det torka. Kan inte tänka mig att "skummgummit" kan ta så stor skada.

Böjjarn skrev:
Å Fan, Jag har alltid tvättat filter i bensin, tycker det är smidigt, all skit går bort direkt! Det borde inte vara så farligt tycker jag, bara man vrider ur det riktigt o låter det torka. Kan inte tänka mig att "skummgummit" kan ta så stor skada.

Jag rengör mitt i ljummet vatten och tvättmedel till vanliga kläder. Blir skinande rent fort, sedan skäljer man av, torkar och oljar in.

Suomalainen skrev:
Hörrö.. va inte så lat och gå ut i garaget och prova lite innan du ställer fördummande frågor. :7peta

Lossa haken...klart!

haha okej... får väll ner till mcbutiken imorrn då och leta efter sådan där luftfilter olja.... testar att tvätta av det med vatten o tvättmedel då..

tror det finns från tex K&N ett filter rengörningskit

men det är nog ganska dyrt.. lär funka lika bra med tvättmedel eller avfettningsmedel som man tex har hemma =) (yes diskmedel med äppeldoft)

flipm0de skrev:
tror det finns från tex K&N ett filter rengörningskit

men det är nog ganska dyrt.. lär funka lika bra med tvättmedel eller avfettningsmedel som man tex har hemma =) (yes diskmedel med äppeldoft)

K&N-rengörningskitet är för K&N-filter. (Man rengör ett sådant filter på ett annorlunda vis)

Köp Twinairs "miljövänliga" filterolja+rengörninngspulver (som blandas med varmvatten). Bäst på marknaden och trevligast att jobba med.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing