Suomalainen
Gudomlig sporthojare
jonnep skrev:måste man plocka ur luftburken på något sätt för att få ut filtret ?
Hörrö.. va inte så lat och gå ut i garaget och prova lite innan du ställer fördummande frågor.
Lossa haken...klart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jonnep skrev:måste man plocka ur luftburken på något sätt för att få ut filtret ?
Böjjarn skrev:Rengör filtret i bensin, (funkar helt OK) låt det torka, "bada" filtret i filterolja, vrid ur så mycket det bara går.
ceasar skrev:Jag har hört att man absolut inte ska rengöra det i bensin. Vet inte varför, men jag har jobbat i en mc-butik i två år och "experterna" där säger att man inte ska göra det. Sen är det ju inte så trevligt att slabba med bensin...
Böjjarn skrev:Å Fan, Jag har alltid tvättat filter i bensin, tycker det är smidigt, all skit går bort direkt! Det borde inte vara så farligt tycker jag, bara man vrider ur det riktigt o låter det torka. Kan inte tänka mig att "skummgummit" kan ta så stor skada.
Suomalainen skrev:Hörrö.. va inte så lat och gå ut i garaget och prova lite innan du ställer fördummande frågor.![]()
Lossa haken...klart!
flipm0de skrev:tror det finns från tex K&N ett filter rengörningskit
men det är nog ganska dyrt.. lär funka lika bra med tvättmedel eller avfettningsmedel som man tex har hemma =) (yes diskmedel med äppeldoft)
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |