Olämpligt i musikvideo

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
man kan alltid få hjälp

*host*

du har bra koll på psykvården hör jag, var god dröj :D

ex.

Den 32-årige man som misstänks för våldsdådet i Åkeshov kördes till Beroendecentrum Bromma före dådet som kostade en 72-årig man livet och skadade flera personer. Poliserna talade med personalen och fick svaret att de skulle ta hand om honom, men att han fick sitta ner och vänta lite. Poliserna lämnade då mannen och åkte därifrån.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/32-aring-anhallen-for-mord-i-akeshov_93156.svd

Väntetiden på psykakuten var så lång att en man i 40-årsåldern som sökte hjälp åkte hem i stället, tillsammans med en nära släkting. När mannen kommit hem gick han ut och tog sitt liv.

http://www.nyhetskanalen.se/1.1376735/2009/12/04/ko_pa_psykakut_man_tog_sitt_liv

Last edited:
Och hur ofta gnäller trafikverket över att någon artist är på spåren?

Bara för att det andra inte sker tillräckligt ofta så skall man negligera allt annat. Banverket har som uppgift att kolla efter just sånt här... Banverket är nu en del av Trafikverket.

Vad är det som är svårt att förstå?

Var det inte precis de dem gjorde i detta fallet?

Nu är du helt fel ute, läs mitt inlägg igen.. jag sa inte nånstans att man skulle skita i o kolla hastigheten.
Men jag tycker nog att de e bättre att det finns folk som kör för fort än att de finns rattfulla/drogpåverkade på vägen.

Jag menar inte att de ska ta bort alla kameror tills de fått bort alla som kör onyktra.

hur många ggr har man inte lekt vid broar/tunnlar när man va liten.
tom jag vid 10års ålder fattade att de är farligt.. man kika ju inte bara en gång samt att de hördes ju långt innan dom kom.
en idag finns en övergång som jag använde för 15 år sen där man genar.
ingen har dött där fast det är mitt i en kurva o allt.
de jag tycker är ett under är att inte fler dog/dör av strömmen i linnerna.. såna saker hade man ju ingen anning om när man va mindre. :huvet

hade tåg-VDn sett videon :gnissla :rolleyes:

Bonuskritiserad USA-vd tog sitt liv

I förra veckan blev vd:n för Chicagos ekonomiskt ansträngda pendeltågsbolag Metra avstängd från sin tjänst efter att ha beviljat sig själv en bonus på 56.000 dollar ovanpå årslönen på 270.000 dollar.

På fredagen tog han sitt liv genom att kliva upp på spåren framför ett pendeltåg.

http://www.dn.se/ekonomi/bonuskritiserad-usa-vd-tog-sitt-liv-1.1090609

Moahahaha KLOCKRENT!!:tummenupp

Vad gäller folk som tar livet av sig på rälsen så tror jag det är svårt att förhindra. Vill man dö så löser man det på ett eller annat sätt. En kille hoppade av en bro ner på motorvägen när jag körde förbi under tiden jag gjorde värnplikten. Han hade tänkt hänga sig men när han hoppade från bron gick repet av och han landade i vägkanten. Han klarade sig, men det var ändå en omskakande händelse. Så hoppar inte folk framför tåg så hoppar de framför bilar.

Nu kommer jag skriva ytterligare en av mina radikala, förskräckliga åsikter så känsliga läsare varnas:

Jag tycker det är enormt själviskt att ta självmord. Man kan må dåligt och hej å hå, men att ta livet av sig är fegt. Det drabbar många i ens närhet som ställer sig frågan vad de kunnat göra annorlunda osv. Många som tar livet av sig anser jag är uppmärksamhetshoror. Det finns så många människor som har det mycket värre än några fjortisar som vill va emo på lunar (om vi nu ska hänvisa till ett redan nämnt exempel) och som tagit tag i sina liv och gjort storartade saker trotts incest, våld och allt man kan tänka sig som de flesta aldrig får uppleva. Sen finns det klart de som mår uppriktigt dåligt, men att ta sitt liv löser ju inga av de problemen. Man kan alltid börja om på ny kula, man kan alltid få hjälp. Den enda som kan förändra ens liv är en själv. Man kan gå igenom hemska saker och försöka göra något åt det istället för å gräva ner sig och ta sitt liv. En feg flyktväg, för desertörer.

Att dessutom hoppa framför ett tåg, eller en lastbil, så att man gör så att någon annan som inte ens har med ens eget lidande att göra att få men för livet, det är inte bara själviskt utan jävligt själviskt till och med.

Om man nu tvunget ska ta sitt liv, bör man (nu uppmanar ja ingen att ta livet av sig, bäst att förtydliga det annars missuppfattar alla idioter en) göra det så att ingen förstår att det var ett självmord. Det är fortfarande fegt, men man lägger inte skuld på någon annan.

Rebex har talat. Och som vanligt blir jag väl sågad vid anklarna, men det tycker ja bara e kul! Mohahahaaaa!

Jag skulle nog säga att det definitivt inte är fegt att ta livet av sig. Jag skulle aldrig våga göra det, och jag kan bara föreställa mig vilket mod det krävs för att gå upp på spåret när ett tåg kommer i full fart.

Och beträffande vad som händer med de anhöriga så är det faktiskt skit samma, för det första så mår man så dåligt om man vill ta livet av sig, så man tänker inte ens på hur ens vänner och familj skulle reagera, och för det andra så är det deras liv och deras beslut. Ingen människa är skyldig nån annan att leva om de inte vill längre.

Och att kalla dem uppmärksamhetshoror är ju lite ogenomtänkt, de lär ju knappast märka av uppmärksamheten de skapar eftersom de är döda.

Och alla som tar livet av sig är inte fjortisar som hänger på lunar.

Last edited:
I Sverige skrivs det ganska lite om självmord över huvud taget.

Det finns mig veterligen någon form av statistik som visar märkbar ökning av självmord just när det tas upp i media. Att populärmedia tar upp det kan på sätt och vis inspirera folk att göra det, eller åtminstone underlätta för dem att ta steget. Det blir lättare att göra dumheter om man vet att "alla andra gör det".

Last edited:
Tänker inte starta ny tråd om denna triviala nyhet, så jag skriver här istället:

Trivial?, den är helt i en klass för sig :D

vinpimplande bibelförfattare :D

1577405593.jpg

"För egen del sade hon sig ”mer tro på dinosaurier än Bibeln”. Uttalandena har retat upp det religiösa etablissemanget i Polen."

edit: vi kan ge henne fristad i Sverige som religiöst fritänkande eller nåt :banana

:religiösasyl

Last edited:
*host*

du har bra koll på psykvården hör jag, var god dröj :D

ex.

Den 32-årige man som misstänks för våldsdådet i Åkeshov kördes till Beroendecentrum Bromma före dådet som kostade en 72-årig man livet och skadade flera personer. Poliserna talade med personalen och fick svaret att de skulle ta hand om honom, men att han fick sitta ner och vänta lite. Poliserna lämnade då mannen och åkte därifrån.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/32-aring-anhallen-for-mord-i-akeshov_93156.svd

Väntetiden på psykakuten var så lång att en man i 40-årsåldern som sökte hjälp åkte hem i stället, tillsammans med en nära släkting. När mannen kommit hem gick han ut och tog sitt liv.

http://www.nyhetskanalen.se/1.1376735/2009/12/04/ko_pa_psykakut_man_tog_sitt_liv

Här i göteborg har man i dagarna lagt ner psykakuten och hänvisar patienterna till primärvården :huvet. Skett ganska nyligen så jag har inte sett konsekvenserna av det men det är ju ganska lätt att räkna ut att när folk inte får hjälp ja då ökar självmorden och "vansinnighetsdåden".

:( i helgen var det en far som döda sina barn på 10 resp 11 år gamla och sedan sig själv i Falköping.

Ni som snackar om självmord och att de fortfarande kommer hoppa framför tåg och dylikt har kanske inte hajat att det är inte det som f.d Banverket är rädda för (i det här fallet) utan snarare barn och ungdomar som leker vid spåren eller korsar spåren där man inte skall göra det.

Som vanligt fokuserar trafikverket på helt fel saker i sin hopplösa kamp mot dödsfall i trafiken... Ta ner hastigheten, räffla vägarna, körkort för moppe, upp med fartkameror, bygga rondeller och nu anmärka på artister som går bredvid järnvägspåren på sina musikvideor. Har den där jävla lolmyndigheten inget vettigt för sig över huvud taget!?

Du listar en massa fina insatser och steg mot nollvisionen. Vägverket/Trafikverket jobbar för bättre trafiksäkerhet, nåt emot det ?

Fast du har en fin hoj... :yoparty

Du listar en massa fina insatser och steg mot nollvisionen. Vägverket/Trafikverket jobbar för bättre trafiksäkerhet, nåt emot det ?

Fast du har en fin hoj... :yoparty

Om du läser resten av mina inlägg så finns där gott om motivation för mitt påstående:)

Tack ska du ha:tummenupp

Jag skulle nog säga att det definitivt inte är fegt att ta livet av sig. Jag skulle aldrig våga göra det, och jag kan bara föreställa mig vilket mod det krävs för att gå upp på spåret när ett tåg kommer i full fart.

Och beträffande vad som händer med de anhöriga så är det faktiskt skit samma, för det första så mår man så dåligt om man vill ta livet av sig, så man tänker inte ens på hur ens vänner och familj skulle reagera, och för det andra så är det deras liv och deras beslut. Ingen människa är skyldig nån annan att leva om de inte vill längre.

Och att kalla dem uppmärksamhetshoror är ju lite ogenomtänkt, de lär ju knappast märka av uppmärksamheten de skapar eftersom de är döda.

Och alla som tar livet av sig är inte fjortisar som hänger på lunar.

Det va precis sådana som dig som jag varnade för att läsa det jag skrev.:krama

Och som jag skrev. Det finns folk som mår jävligt dåligt å e starka nog å leva vidare. JAG tycker det är jävligt fegt å ta sitt liv. Och jag tror inte det krävs så mycket mod för att göra det, det krävs mod för att ta kontroll över sitt liv och ändra på saker. Ta ett steg åt sidan, våga starta om. DET kräver mod.

Du kanske aldrig har varit med om ett självmord? Du kanske aldrig funderat på det själv? Du kanske inte har haft någon anhörig som gjort det? Har man det så får man en helt annan syn på saker och ting efteråt vill jag lova. Men jag låter som vanligt andra tycka som de vill, jag tycker vad jag vill, och som vanligt e jag ganska väl förberedd på att mina inlägg på det här forumet blir sågade då många tycker jag är en idiot, och svaret är förmodligen ja, jag är kanske det.:D

Jag anser att beroende på vad man upplevt tidigare i sitt liv påverkar ens tankesätt ganska radikalt. Man kan aldrig jämföra en person med en annan, och jag har full förståelse för att folk har andra åsikter än jag, och alla har rätt att uttrycka sig och förmedla sina tankar kring saker och ting.

Jag förstår precis hur du menar med det du skriver, men jag kan lika lite hålla med dig, som du kan hålla med mig.

Men det är ju de olika synsätten och tankegångarna som skapar en intressant diskussion! :)

"Polska popstjärnan Dorota Rabczewska hävdar att Bibeln författades av vinpimplare och rökare av örtcigaretter"

Tänk att det finns vettiga människor i Polen oxå:D

HAHAHA! Fan va bra sagt... kan inte annat än hålla med henne...:yoparty

Last edited:
Varför tar ingen upp det här med rapmusik i en musikvideo? Det är ju högst opassande, nästan lika opassande som dansbandsmusik men inte riktigt hela vägen liksom.
Det bidrar ju till att fler och fler människor med extremt dålig musiksmak väljer att försöka slå sig in på en karriär som deras idoler i musikvideon.
Högst osmakligt och kanske en valfråga?

Du kanske aldrig har varit med om ett självmord? Du kanske aldrig funderat på det själv? Du kanske inte har haft någon anhörig som gjort det? Har man det så får man en helt annan syn på saker och ting efteråt vill jag lova. Men jag låter som vanligt andra tycka som de vill, jag tycker vad jag vill, och som vanligt e jag ganska väl förberedd på att mina inlägg på det här forumet blir sågade då många tycker jag är en idiot, och svaret är förmodligen ja, jag är kanske det.:D

Min bäste vän ställde sig framför ett tåg, så jo, jag har varit med om det. Innan tyckte jag också att det var fegt och att de borde tänka på sina efterlevande, men efter att han gjorde det ändrade jag uppfattning.
Han (och andra) är inte skyldiga någon annan nånting, och definitivt inte att leva vidare om de inte vill. Att leva länge är inte målet för alla människor. Det är deras liv och deras beslut, ingen annans. Ingen annan har nån rätt att säga eller ens tycka nåt om vad det ska göra med sitt liv eller när de ska avsluta det.

Det enda som har tröstat mig efter att det hände är just den vetskapen att han ville göra det, han ville inte leva längre.

Edit: Jag har aldrig sagt eller antydit att jag tycker att du är en idiot. Jag känner inte dig och har ingen anledning att tycka det.

Last edited:
Min bäste vän ställde sig framför ett tåg, så jo, jag har varit med om det.

Edit: Jag har aldrig sagt eller antydit att jag tycker att du är en idiot. Jag känner inte dig och har ingen anledning att tycka det.

Jag antydde aldrig att du tyckte jag var en idiot, men jag har många gånger fått kritik för mina inlägg på sporthoj, och vissa kanske har vett å hålla käften, jag har inte det, och vill folk kalla mig idiot pga mina tankar och åsikter är det helt ok, eftersom de som du sa, inte känner mig. Alltså är det inget som berör mig. jag syftade aldrig på att du kallat mig idiot på något vis.

Jag kan som sagt bara stå för mina åsikter, och vi har uppenbarligen helt olika reaktion på det här med självmord. Jag ändrar dock inte uppfattning, och jag tycker inte du heller ska göra det. Man ska ju inte skriva vad man tror folk vill höra, utan man ska ju kunna stå för det oxå.

Det är många som försökt få mig att förstå att det är ok att ta självmord, och jag kan inte förstå det. Ännu mindre hur man kan göra det och samtidigt göra någon annan, utomstående, psykiskt förstörd för resten av livet. För mig finns det inga som helst ursäkter eller anledningar att utsätta andra för lidande pga man själv mår dåligt.

Avslutningsvis vill jag understryka att jag inte fråntar någon rätten att tycka vad de vill. Ni får gärna tycka det är ok att ta sitt liv, jag har aldrig kritiserat era personliga åsikter. Jag har bara uttryckt vad jag tycker och känner inför ämnet och det ämnar jag stå fast vid.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park