Moahahaha KLOCKRENT!!
Vad gäller folk som tar livet av sig på rälsen så tror jag det är svårt att förhindra. Vill man dö så löser man det på ett eller annat sätt. En kille hoppade av en bro ner på motorvägen när jag körde förbi under tiden jag gjorde värnplikten. Han hade tänkt hänga sig men när han hoppade från bron gick repet av och han landade i vägkanten. Han klarade sig, men det var ändå en omskakande händelse. Så hoppar inte folk framför tåg så hoppar de framför bilar.
Nu kommer jag skriva ytterligare en av mina radikala, förskräckliga åsikter så känsliga läsare varnas:
Jag tycker det är enormt själviskt att ta självmord. Man kan må dåligt och hej å hå, men att ta livet av sig är fegt. Det drabbar många i ens närhet som ställer sig frågan vad de kunnat göra annorlunda osv. Många som tar livet av sig anser jag är uppmärksamhetshoror. Det finns så många människor som har det mycket värre än några fjortisar som vill va emo på lunar (om vi nu ska hänvisa till ett redan nämnt exempel) och som tagit tag i sina liv och gjort storartade saker trotts incest, våld och allt man kan tänka sig som de flesta aldrig får uppleva. Sen finns det klart de som mår uppriktigt dåligt, men att ta sitt liv löser ju inga av de problemen. Man kan alltid börja om på ny kula, man kan alltid få hjälp. Den enda som kan förändra ens liv är en själv. Man kan gå igenom hemska saker och försöka göra något åt det istället för å gräva ner sig och ta sitt liv. En feg flyktväg, för desertörer.
Att dessutom hoppa framför ett tåg, eller en lastbil, så att man gör så att någon annan som inte ens har med ens eget lidande att göra att få men för livet, det är inte bara själviskt utan jävligt själviskt till och med.
Om man nu tvunget ska ta sitt liv, bör man (nu uppmanar ja ingen att ta livet av sig, bäst att förtydliga det annars missuppfattar alla idioter en) göra det så att ingen förstår att det var ett självmord. Det är fortfarande fegt, men man lägger inte skuld på någon annan.
Rebex har talat. Och som vanligt blir jag väl sågad vid anklarna, men det tycker ja bara e kul! Mohahahaaaa!