Oktoberweekend i Europa, men var?

Jag flyger väl minst en gång om året.
Vad gäller saker om Ryan Air och specifikt om O´Leary så är det hans attityd tex mot kunderna när ahn kallar dom för idioter. Även personal som har försökt ansluta sig till facket har fått en släng av den sleven. Såg du förresten dokumentären om Ryan Air, där filmades sovande flygvärdinnor under arbetspass eftersom dom var så utmattade och när planet landade hade dom inte ens tid att rengöra golv och stolar från eventuella spyor. Det finns en anledning till varför dom har så låga biljettpriser.

Norwegian har också bra priser på flygbiljetter om man nu av principskäl inte vill flyga med Ryan på grund av hur de hanterat vissa situationer. Då tänker jag inte på att någon inte skrivit ut sina boarding kort innan avresan utan elementära saker som att erbjuda sina passagerare vatten om de tvingas sitta i ett flygplan med tekniska problem under lång tid i stekande sommarvärme utan att AC är igång med stängda dörrar. Eller om någon person behöver vatten för att ta sin medicin. Här om dagen var det en cancersjuk musiker som inte fick något vatten för att ta sin medicin och kortläsaren var sönder och han saknade kontanter. Fick han något vatten? Nej! Man kan ju fråga sig varför alltid Ryan ska förekomma i den här typen av ärenden som har med sina passagerares välbefinnande att göra.

Jag har flugit med Ryan och det har aldrig varit några problem, men i bakhuvudet har jag olika historier som jag fått berättat för mig av folk som arbetar i flygindustrin. Kan jag boka biljetter med något annat bolag gör jag det även om det kostar en slant extra.

Men låt oss inte förstöra Korvis resa. Förhoppningsvis kommer allt att gå galant. Vi talar om en ung familj med hälsan i behåll inte någon cancersjuk äldre man i behov av sina mediciner.

Alltsa jag tvivlar inte pa att han pressar personalen till max, inom granser satta av lagar. Jag menar han pressar ju allting till max, fran flygplanstillverkare, flygplatser, matleverantorer osv osv. Skulle gissa att det inte ar nagon storre skillnad i andra bolag.

Men jag har aldrig hort en anda bra anledning att inte flyga med dom, bara en massa tjat och klagomal om alla kringkostnader.
Men det ar DARFOR dom ar billiga, det verkar folk inte forsta. Deras affarsmodell ar inte som andra flygbolag. Modellen har ar att salja flygstolar sa billigt som mojligt och finansiera detta genom att salja allt skit runt omkring dvs avgifter for incheckning, baggage, forsakringar, hyrbilar, lotter och fan och hans faster. Hade dom inte gjort det hade dom aldrig kunnat vara billiga.

Han har ju redan bokat till Madrid :)

:rodnar

Har alltid funkat bra med Ryan för mig.
Enda lilla var väl hem från London i våras då dom vägde handbagaget EFTER man gått genom TaxFree'n. :dummer
Har jag aldrig varit med om förut på nåt bolag, Ryan inräknat.
Som tur var hade inte alla i gruppen köpt fullt så det ordnade sig.

Av olika anledningar föll hotellbokningen mellan stolarna och nu visar det sig att det tilltänkta hotellet är fullbelagt den aktuella helgen.

Någon som har tips på prisvärt boende i Madrid? Det skall vara hyffsat centralt, det är mitt enda egentliga krav. En hyfsad säng och ett badrum som inte är allt för risigt är plus i kanten. Jag söker definitivt inget flådigt hotell då vi troligen inte kommer vara där särskilt många timmar utöver när vi sover.

Så vet du något prisvärt centralt boende med en standard strax över ett typiskt hostel så är det bara säga till.

Av olika anledningar föll hotellbokningen mellan stolarna och nu visar det sig att det tilltänkta hotellet är fullbelagt den aktuella helgen.

Någon som har tips på prisvärt boende i Madrid? Det skall vara hyffsat centralt, det är mitt enda egentliga krav. En hyfsad säng och ett badrum som inte är allt för risigt är plus i kanten. Jag söker definitivt inget flådigt hotell då vi troligen inte kommer vara där särskilt många timmar utöver när vi sover.

Så vet du något prisvärt centralt boende med en standard strax över ett typiskt hostel så är det bara säga till.

Se tillbaka i tråden så hittar du ett hotell i ett av mina tidigare inlägg (inlägg nr 25).

Se tillbaka i tråden så hittar du ett hotell i ett av mina tidigare inlägg (inlägg nr 25).

Jo, det verkar förvisso vara ett trevligt hotell men det är ju rätt stor prisskillnad... BW kostar drygt 4000:- för tre nätter medan det vi hade kikat på innan kostade mindre än hälften.
Äter och dricker hellre upp pengarna än lägger dem på ett hotell som man bara ser i vaket tillstånd ett par timmar på hela resan..

Jo, det verkar förvisso vara ett trevligt hotell men det är ju rätt stor prisskillnad... BW kostar drygt 4000:- för tre nätter medan det vi hade kikat på innan kostade mindre än hälften.
Äter och dricker hellre upp pengarna än lägger dem på ett hotell som man bara ser i vaket tillstånd ett par timmar på hela resan..

Jag förstår dig. När vi bokat har vi haft bättre priser än så för en långweekend. Gäller att boka i god tid innan för att få tag i de bästa priserna. Boka hotell är som att boka tågbiljett med SJ nu för tiden. Hoppas du hittar något som känns bra både sett till läge och pris.

:rodnar

Har alltid funkat bra med Ryan för mig.
Enda lilla var väl hem från London i våras då dom vägde handbagaget EFTER man gått genom TaxFree'n. :dummer
Har jag aldrig varit med om förut på nåt bolag, Ryan inräknat.
Som tur var hade inte alla i gruppen köpt fullt så det ordnade sig.

Egentligen är väl detta det enda rätta? Jag har aldrig förstått varför jag måste checka in deon när jag 50 steg senare kan köpa så mycket starksprit och skit jag orkar bära...
Någon som tänkt resa till Malta en helg? (On topic)

Jag tycker att du ska åka till Barcelona! Finns hur mycket som helst att se :) Jag ska dit om lite mindre än två veckor. Fast jag åker mest dit för att kolla på Barca :D

Edit: Förhoppningsvis spöar de Madridfjomparna! Bättre att åka till Barcas stad :hihi Såg nu att du redan bokat! :)

Letade för något halvår sedan men hittade inget. Ett tips: ta en ryggsäck som du kan klämma ihop lite med våld så fixar du 20 cm.

Jag köpte nyss en bag med axelremmar. Den kommer funka. Måste bara hitta en väska till damen men det får väl bli en ryggsäck i värsta fall. Men å andra sidan lär man ju resa ordentligt lätt.

Jag köpte nyss en bag med axelremmar. Den kommer funka. Måste bara hitta en väska till damen men det får väl bli en ryggsäck i värsta fall. Men å andra sidan lär man ju resa ordentligt lätt.

Perfekt att slippa släpa på en massa onödiga kläder och skor som ändå inte kommer att användas på resan.

Sen så kan ryggsäck vara bra på plats så man slipper släpa på paraply,jackor o annat i plastpåsar eller handen.

Hoppas du hittar något som känns bra både sett till läge och pris.

Har nu bokat rum på det Hostel som jag tidigare tänkt boka på. Fick dock boka via en av de där förmedlingssiterna, Tripadvisor & Agoda.
Fick betala 1635:- för tre nätter i dubbelrum med eget badrum ett par hundra meter ifrån Plaza de la Puerta Del Sol.
Det är ett enkelt hotel/pensionat men nyrenoverat, egna badrum och som sagt ett väldigt lågt pris med klockrent läge.

Har nu bokat rum på det Hostel som jag tidigare tänkt boka på. Fick dock boka via en av de där förmedlingssiterna, Tripadvisor & Agoda.
Fick betala 1635:- för tre nätter i dubbelrum med eget badrum ett par hundra meter ifrån Plaza de la Puerta Del Sol.
Det är ett enkelt hotel/pensionat men nyrenoverat, egna badrum och som sagt ett väldigt lågt pris med klockrent läge.

Låter som ett perfekt läge. Nära till många bra och prisvärda matställen.

Några tips på matställen i området?
Gemytlig avkoppling med tapas & rödtjut i avspänd atmosfär lockar mer än något snofsigt och uppstyrt Michelinwannabe-ställe.

Det här stället tror jag du kommer att gilla. Gemytligt och genuint ställe med trevlig atmosfär som vi återkom ett flertal gånger under samma långweekend.
http://www.fraguadevulcano.com/homeeng.html

Här ser du det på karta, ligger inte alls långt från där ni bor:

https://maps.google.se/maps?hl=sv&i...58&ei=EcZiUNGKAsLd4QTHloHoDA&ved=0CJgBEPwSMAA

Du kommer att se massor med andra barer, restauranger längst de små gränderna. På torget runt hörnet från stället jag rekommenderade ovan finns det ett par ställen som kan vara trevliga att äta lunch på ifall det är fint väder. Vi satt som sagt ute och åt i December här om året.

Missa heller inte Plaza Mayor som inte ligger särskilt långt bort. Har dock inte ätit på något av ställena, men om ni korsar det och tar er ut nedanför i höger hörn (från Google Maps ovan om ni går rakt till höger och zoomar) kommer ni att hitta världens äldsta restaurang Botin känd för sin spädgris. Den kan vara värd ett besök, men se till att boka bord i så fall. Har ni inga rörelsehinder så är det nog trevligast att sitta nere i källaren. Åter igen finns det massor med andra ställen längst vägen så det kan vara trevligt att bara dyka in på något som verkar falla en i smaken.

Alldeles i närheten av Plaza Mayor ligger Mercado San Miguel (en gammal saluhall). Missa för guds skull inte att gå in där på kvällen eller eftermiddagen för ett glas vin eller enklare tapas innan middagen någonstans. Väl värt ett besök!

Jag hoppas ni får en trevlig resa!

Jag hoppas ni får en trevlig resa!

Tack för tipsen!
Vulkanrestaurangen verkar bara ligga ett par hundra meter bort..

Kommer åka i kväll så jag tänkte passa på att fråga hur man smidigast tar sig till Sol från flygplatsen.
Som jag förstått det kan man välja mellan tre alternativ:
1. Metro - Billigast men tre byten
2. Metro & Renfe - Lite snabbare, ett byte men lite dyrare och går ej på Metrons turistkort
3. Taxi - Bekvämt

Vad hade du rekommenderat? Å ena sidan är tågen billiga men å andra sidan är taxi bekvämt.
Har f.ö. inte örnkoll på hur man snabbast tar sig till Puerta del Sol. Hotellet ligger i direkt anslutning till torget så kommer man bara dit kan man promenera sista metrarna.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8