Oktoberweekend i Europa, men var?

Nu är flyg till Madrid bokat. Får se om blodtrycket klarar att flyga med Ryan men vaffan, den här gången kommer man resa så lätt som det är tänkt när man skall flyga med Ryan Crap.

Har fått tips om ett enklare hotell som ligger väldigt centralt, dubbelrum för 60E som skall vara väldigt najs, trots att det är ett budgetalternativ enligt en bekant som bott där 3 gånger..

Om någon kan tipsa om ett 4-stjärning hotell som ligger centralt och har rum för 60 euro natten så är det givetvis välkommet men just nu känns det som att det nyss nämnda lär bli var vi bor. Rummet lär man ju knappt vara i ändå.

Coolt, vi flög Ryan, och både ner och upp lyckades jag charma flygvärdinnan så att vi fick sitta vid nödutgången i mitten, trots att vi var bland de sista som boardade :)

Min flickvän brukar boka Best Western Hotel Carlos V. Långt ifrån någon lyxhotell, men det är rent och fräscht. Ligger med gångavstånd till San Miguel och många andra vattenhål med god mat och dryck. Gågator med shopping ligger precis utanför hotellet. Mitt över hotellet ligger ett El Corte Inglés varuhus. Är man dock ute efter Louis Vuitton, Dolce Gabbana, Armani, Gucci får man dock ta sig till ett annat shoppingområde lämpligen med tunnelbana eller taxi.

Kan nog ha några restaurangrekommendationer. Påminn mig om det i ett PM så ska jag se om jag kan få fram namn.

Var på tjänsteresa till Madrid för många år sedan. Missa inte att vandra rund i 'gamla stan' och gå vilse i vindlande gränder. Hitta Plaza Mayor! Det är ett måste. :fakta Läste att du inte är intresserad av museum, men vi hann med ett besök på Prado-museet, och det var fantastiskt. Vi lyckades också få till ett besök i Toledo. Fantastiskt ställe.

Att sitta på en av uteserveringarna på Plaza Mayor, med en kall öl var inte helt fel. :)

Läste att du inte är intresserad av museum, men vi hann med ett besök på Prado-museet

Intresserad å intresserad..
Om ett snabbt museibesök innebär att jag slipper skoaffärer resten av eftermiddagen och istället får mer tid på uteservering med en kall öl så kan museum givetvis bli aktuella. :)

Intresserad å intresserad..
Om ett snabbt museibesök innebär att jag slipper skoaffärer resten av eftermiddagen och istället får mer tid på uteservering med en kall öl så kan museum givetvis bli aktuella. :)

Då kan jag rekomendera krigsmuseet!!:tummenupp
Ligger runt hörnet från Prado.

Här hittar du de töntiga bilarna om ni nu känner för det. Kostar 35 euro för en bil (2p) en timme.
Ligger hyfsat centralt. Jag skulle ringa och boka i förväg : +34 91 559 45 35

GoCar Tours
Spara Ferraz 26, 28013

Barca - om du vill kunna ta T-Banan ner till stranden. Fotboll, Sagrada Famiglia, caféer, mat.
Rom - Kultur, mat, vin, stämningen, fotboll. Vill du känna historiens vingslag skall du vandra en dag i Rom!
Aten - Inte varit där på många år. Bra mat. Europas vagga. Borde vara billigt nu?
Budapest - Bra mat o dryck, vackert. Bad i varma källor. Ganska billigt när vi var där. Lite tur med vädret.
Flygstol till Marrakech, Las Palmas, Mallorca, Madeira, Beirut? :va

Fan jag vill också iväg! :)

Han har ju redan bokat till Madrid :)

Barca - om du vill kunna ta T-Banan ner till stranden. Fotboll, Sagrada Famiglia, caféer, mat.
Rom - Kultur, mat, vin, stämningen, fotboll. Vill du känna historiens vingslag skall du vandra en dag i Rom!
Aten - Inte varit där på många år. Bra mat. Europas vagga. Borde vara billigt nu?
Budapest - Bra mat o dryck, vackert. Bad i varma källor. Ganska billigt när vi var där. Lite tur med vädret.
Flygstol till Marrakech, Las Palmas, Mallorca, Madeira, Beirut? :va

Fan jag vill också iväg! :)

Fan, jag vill oxå åka söderut.:gråta

Baraådra!
Ryan tog tusenlappen per person tur och retur.
Boendet, dubbelrum, väldigt centralt om än lite enklare kostar en femhundring per natt.

Det blir under 2000kr/person för en weekend i Madrid.
Inte så farligt.

Man kan sitta ute och äta på uteserveringar i Madrid och jul shoppa i December. Räcker att ha på sig en tunn stickad tröja på sin höjd och en tunn jacka på kvällen.

Det kan man om man har tur med vädret, men medeltemperaturen är sju grader i december så man ska definitivt inte räkna med det.

Sorry off topic men..

Idiot??

Det ar som han sager folk som ar idioter. Kan man inte lasa innantill far man fan skylla sig sjalv.

Ryanair och O'Leary har i stort satt egenhandigt sankt biljettpriser pa flyg i hela europa, man kan nu resa over hela Euoropa for kaffepengar, och ar samtidigt en av fa flybolag som ar valdigt lonsamma. Att hans konkurrenter klagar, det kan jag forsta, men att resenarer klagar ar fanimig helt oforstaeligt!

Det ar javligt simpelt, tycker du inte om det, sa flyg med nagon annan!

Sedan dom aterupptog strackan Malmo-London har jag senaste akt 5-6 ggr med Ryan nastan gratis, betalt av bla dessa idioter som inte kan lasa innantill. Perfekt. Har aven akt nagra ggr med SAS och BA, kostar ett par tusenlappar men ar inte namnvart battre.

GO Ryanair!!

Sorry off topic men..

Idiot??

Det är inte reglerna som stör, det är hans sätt att bemöta personal, fackföreningar och resenärer.
Samt det faktum att dom ofta struntar i ARN:s beslut tycker jag inte är seriöst.
http://www.svd.se/resor/ryanair-toppar-klagomalslista_7240601.svd

Även personalen utgör en säkerhetsrisk pga utmattning.
http://www.expressen.se/nyheter/ryanair-pilot-varnar-for-sakerheten/

Att dom flyger med trasiga plan är katastrofalt!
http://www.svt.se/nyheter/varlden/ryanair-flog-med-skadad-vinge

Om du tycker det är ok, kör på.
Jag gör det inte.

Det är inte reglerna som stör
Du lankade till en artikel dar det klagades pa reglerna..

Samt det faktum att dom ofta struntar i ARN:s beslut tycker jag inte är seriöst.
http://www.svd.se/resor/ryanair-toppar-klagomalslista_7240601.svd
folk alskar att klaga pa ryan, later inte konstigt att dom toppar klagomalen. skulle vara intressant med mer info. har sjalv haft en vaska forstord, ersattes utan fragor. morsan och farsan va forsenade pga storm (cirkulerade over kopenhamn) ett par timmar och fick nya biljetter till valfri europeisk destination.

Dessutom ar lufthansa nastan lika daliga pa att folja ARN, Lufthansa ar i mitt tycke ett av de basta bolagen att flyga med.

Man laser ju lite da och da att piloter somnar eller tom ar fulla. Kan lanka till en himla massa artiklar om du vill. later inte som ett ryanair problem.

Du menar allvarligt talat att dom medvetet flyger med skadade plan? Fler kallor? I den artikeln du lankade till star det klart och tydligt att personalen inte forstod vad passageraren sa.
For ovrigt flog ju aven AA med skadad vinge (over atlanten) du fordommer dom ocksa kan jag tanka mig..?

Om du tycker det är ok, kör på.
Jag gör det inte.
For att sammanfatta sa har du inte kommit med nagot som ar unikt for just Ryanair, men flygbolag i allmanhet. Gissar att du inte flyger sa mycket da?

Jag fortsatter flyga med det som passar bast, oavsett bolag :)

SORRY for OT Korvis. Ha sa trevligt i Madrid :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...