Oktoberweekend i Europa, men var?

Kommer åka i kväll så jag tänkte passa på att fråga hur man smidigast tar sig till Sol från flygplatsen.
Som jag förstått det kan man välja mellan tre alternativ:
1. Metro - Billigast men tre byten
2. Metro & Renfe - Lite snabbare, ett byte men lite dyrare och går ej på Metrons turistkort
3. Taxi - Bekvämt

Vad hade du rekommenderat? Å ena sidan är tågen billiga men å andra sidan är taxi bekvämt.
Har f.ö. inte örnkoll på hur man snabbast tar sig till Puerta del Sol. Hotellet ligger i direkt anslutning till torget så kommer man bara dit kan man promenera sista metrarna.

Kommer ni fram sent på kvällen hade jag nog tagit en taxi. Det är mycket bekvämare och var inte så farligt dyrt tyckte jag jämfört med om man sätter sig i en taxi här hemma. Det var så vi tog oss till och från flygplatsen sista gången vi var där. Gången innan tog vi metron till och från flygplatsen och det fungerar alldeles ypperligt faktiskt. Billigt men det är lite omständligt om man har mycket bagage att släpa på och rätt långa transportsträckor att gå. Något att ha i åtanke om ni dessutom har barn med er.

Återkom gärna med vad ni fick för intryck av resan när ni kommer tillbaka. Ha som sagt en trevlig resa!

Tack för tipsen!
Vulkanrestaurangen verkar bara ligga ett par hundra meter bort..

Kommer åka i kväll så jag tänkte passa på att fråga hur man smidigast tar sig till Sol från flygplatsen.
Som jag förstått det kan man välja mellan tre alternativ:
1. Metro - Billigast men tre byten
2. Metro & Renfe - Lite snabbare, ett byte men lite dyrare och går ej på Metrons turistkort
3. Taxi - Bekvämt

Vad hade du rekommenderat? Å ena sidan är tågen billiga men å andra sidan är taxi bekvämt.
Har f.ö. inte örnkoll på hur man snabbast tar sig till Puerta del Sol. Hotellet ligger i direkt anslutning till torget så kommer man bara dit kan man promenera sista metrarna.

Tricken fungerar alldeles utmärkt.

Tricken fungerar alldeles utmärkt.

Jag hittade en app som motsvarar Sthlm Traveling-appen.
Med den känns det genast mycket enklare då den innehöll funktioner för att söka snabbaste turen eller tur med minst byten samt hade detaljerade kartor.

Taxi skulle dock kunna bli aktuellt av bekvämlighetsskäl. Verkar gå på ca 25-35euro beroende på tid...

Billigt men det är lite omständligt om man har mycket bagage att släpa på och rätt långa transportsträckor att gå. Något att ha i åtanke om ni dessutom har barn med er.

Avkomman har vi överlämnat i morföräldrarnas försorg..
Med tanke på att vi bara har en väska på 5-6kg per person blir det inte så mycket släpande. Med den där Metro-appen blev T-banan ett attraktivare alternativ. Ett sånt däringa 3-dagarskort kan ju vara väl värt. Det får nog bli dagsformen som avgör. Är man trött efter resan får det bli en bulle. Har man energi kvar kan Metron vara ett mer prisvärt och roligt alternativ.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna