HMCK`s BanGeneral
- Gick med
- 16 Dec 2007
- Hoj
- Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Både innehåll, instruktör och kursledning utvärderas på nätet efter kurs. Den enskilda instruktören har tillgång till sina egna "betyg" och träningsledarna kan se utvärderingarna från sina kurser. Självklart används databasen när man jobbar med att utveckla kurser och instruktörer men exakt hur kan jag inte gå in på eftersom jag inte är inblandad i det arbetet.
Jag kan fylla på där Josef slutar eftersom jag sätter ihop kurser!
När jag som Tränings Ledare sätter ihop ett instruktörsgäng finns flera parametrar. Dels kostnaden (kan vara dyrt att plocka en instruktör 100 mil bort?) samarbetsförmågan i gänget och framför allt hur duktig instruktören är!
Där tittar jag på hur betygen ser ut och vilka kommentarer instruktören fått från tidigare kurser av er deltagare.
Därför tjatar vi tjatar vi om att ni deltagare skall fylla i era utvärderingar när ni kommer hem på nätet efter avslutad kurs

- Som instruktör ser jag mina betyg och kan få kommentarerna från TL, men ej se vem som gett mig detta.
Med hjälp av betygen och kommentarerna går jag igenom vad jag kunde gjort bättre och vad jag skall jobba vidare med.
- I organisationen så kollar vi på betygen och kommentarerna när vi beslutar oss för vad vi ska träna på våra instruktörsdagar.
Så stämmer det i utvärderingarna med vad vissa skriver här i tråden, så ska vi lägga krutet på attityd och pedagogik nästa instruktörsdag!!
Per
Last edited: