Jag har gått fem smc-dagar, steg 1-4, och steg 3 igen - både med riks och väst, och kan absolut inte känna att någon av dagarna varit bortkastade, eller att instruktörerna varit omotiverade/otrevliga.
Däremot har allt egot ibland fått sig en törn, men det gör man ju bäst i att lämna hemma när man kör hoj i största allmänhet, speciellt när man skall försöka lära sig något...det är som att försöka förklara sittställning för folk (vi har ju alla sett hur det går...det dyker alltid upp en bild på någon gammal 500-räser som sitter som en märla - "men han kan ju...").
Njä...utbildar man sig får man vara beredd på både kritik, men de gånger man fått dem har det alltid varit "testa att göra så här i stället".
Första kursen jag gick på, där jag vet att jag (om möjligt) var sämre än jag är nu, så fick vi höra det med, och vi var verkligen odugliga, men det är verkligen så när man är rookie på banan, man är stel, tittar helt fel och skickar ut arslet med knät vilt vevandes...
Men tar man till sig övningarna, så blir det (lite) bättre, och fortsätter man att fnula på det de lär ut...
SMC-kurserna är betydligt trevligare klimat att börja åka bana i, än något annat i alla fall, rekommenderas starkt.