tokmaa skrev:
Man blir ju fan mållös!
Inte nog med att du blir hotad...fanstyget kör ju SAAB och majorieten när det gäller SAAB-förare är att de fan inte är medlemmar i MENSA. Den saken är klar. :kocko
När jag kör bil och inte gasar som en tok(sällan)utan väljer att gå åt sidan när folk ligger och trycker i baken som en extra dragkrok. 8 SAAB-förare av 10 skiter i att tacka för det ligger i människans natur att bete sig som en komplett idiot när man är ute på vägarna. Dessutom så dom andra 2 som tackar har säkert bara lånat bilen.
Jag tycker du skulle gett den fan en dansk skalle!
Klaga på att SAAB-förare är korkade när man själv kör volvo är ju som att kasta pil när man ligger i kuvös.
5 av 10 volvoförare är med i den mycket ärofyllda klubben "vi som är 24 men måste ragga på fjortisar för att överhuvudtaget kunna få något mer än vad fröken höger erbjuder". Dessa förare har också problem med tämligen enkla räknesätt, svensk grammatik och allt vad vett och etikett innebär.
Sen att de kör omkring i sina 240's med världens största vinge, plastbitar som ser ut som luftintag och är inhandlade hos dan mobility, som dessutom är deras paradis, kjolpaket som kostar mer än bilen, neon över och under hela bilen och nån konstig remsa högst upp i framrutan som det står volvo 240 på, som att det skulle vara något att skryta med. Allt detta medan de ligger i framsätet när de kör, så det ser ut som att de ska veva ner rutan på passagerarsidan. Som om det inte vore nog så spelar de "en rosa helikopter" på högsta nivå för att locka till sig sina offer. Det kan även vara för att dölja alla missljud som ofta uppkommer i deras fenomenala bilar.
8 av 10 volvoförare envisas även med att konstant ligga i vänsterfilen på motorväg, bara för att bilarna i högerfilen kör 90 km/h medan volvoförarna håller en fruktansvärd hastighet om hela 92 km/h.
Sen när de väl flyttar på sig ser du skitsura ut bara för att de blev omkörda när de redan körde så fort. Då får dem en extra tung gasfot och ska minsann visa dessa slynglar att de är Michael Schumacher den andra.
Då spettar dem på för allt va bilen klarar, vilket är cirka 130.
Kör man då inte en SAAB så riskerar man ju att bli omkörd, men har man SAAB så avvärjes situationen ganska snabbt.
De volvoförare som inte ingår i nån av dessa kategorier är ofta 70+ och borde inte ens ha körkort. Eftersom de aldrig kör mer än 20 km/h under hastighetsbegränsningen och inte reagerar förrän efter krocken är ett faktum.
Är det mot förmodan någon vettig människa som kör en volvo så har den förmodligen köpt bilen i tro om att det var en SAAB eller något annat respektabelt märke.
Tilläggas bör kanske att mina föräldrar bara kör SAAB så jag har erfarenhet av dessa bilar och deras förare.
Jag tackar även varenda gång nån kör ut på vägrenen så att jag kan köra om, såvida de inte kör ut på vägrenen efter att jag var tvungen att bromsa till deras fart, för då är ju hela poängen borta i vilket fall som helst.