Oj vad arg mc-rasisten blev!!

"S".....

Nova skrev:
Är man över 50 och kör SAAB så är det varning utfärdad :fatta!

Du är för rolig........

Vi kanske skulle ta provtur tillsammans och se vad du tycker efteråt.
Det finns INGET som slår erfarenhet....du har mycket att lära...det märks!
Övning ger färdighet!!
Jag har "övat" bil c:a 5000mil - 7000mil varje år sedan 1980......
Och Mc c:a 700mil - 1000mil varje år sedan 1966, kort uppehåll medan grabbarna växte upp, mellan 1979 - 1989.
Hur mycket "Övning" har du skaffat dig....?

Kent W

Håller me. Man kan ju inte köra varken SAAB eller Volvo.

Fortsätt diskutera :corn

tokmaa skrev:
Man blir ju fan mållös!
Inte nog med att du blir hotad...fanstyget kör ju SAAB och majorieten när det gäller SAAB-förare är att de fan inte är medlemmar i MENSA. Den saken är klar. :kocko
När jag kör bil och inte gasar som en tok(sällan)utan väljer att gå åt sidan när folk ligger och trycker i baken som en extra dragkrok. 8 SAAB-förare av 10 skiter i att tacka för det ligger i människans natur att bete sig som en komplett idiot när man är ute på vägarna. Dessutom så dom andra 2 som tackar har säkert bara lånat bilen. :tummenupp

Jag tycker du skulle gett den fan en dansk skalle! :huvet

Du har iaf just bevisat att du inte är med i MENSA.

tokmaa skrev:
Klart man é...Skrota Aset Annars Byt..tacka vet jag Volvo. Den är ju byggd för såna med lite körglädje kvar! :banana

Och så finns det vi som skäms för att 2## och 7## serierna är byggda i Sverige. Där snackar vi tråkiga bilar.

Micke O skrev:
Och så finns det vi som skäms för att 2## och 7## serierna är byggda i Sverige. Där snackar vi tråkiga bilar.
Håller inte med, då jag inte tycker det är så tråkigt med driftsäkerhet!

Last edited:
Micke O skrev:

Tycker inte att MB, saab, touyåta, nussin mfl. gjorde så roliga bilar under 80-talet.

/H

Braxen skrev:
Håller inte med, då jag inte tycker det är så tråkigt med driftsäkerhet!

Visst är dom driftsäkra, men det vore väl f*n annars med en motorkaraktär som påminner om en motor för industribruk som bara ska gå på konstant varvtal och ett effektuttag som knappt räcker för att driva höfläkten (kylfläkten). Men det finns väl få bilar som är så otroligt tråkiga att köra som dessa traktorer. Sunkig väghållning, usel prestanda och känslan att man sitter PÅ bilen och kör istället för I bilen. Dessutom ser interiören ut att vara ifrån Biltema :-)

Jovisst är dom trista 2 och 7 serien. Problemet är att majoriteten av dagens bilar är ännu tristare med sin förbannade framhjulsdrift, ABS, Antispinn och annan skit. Vadfan är det för fel på dagens bilförare, tror dom sig inte om att kunna framföra ett motorfordon utan datorassistans?

Micke O skrev:

körde förut en Volvo 855 (T-Gul) tyckte den var ganska kul med sina runt
300 hk, snygg är den med !
har även kört en volvo 740 med 20" fälg, en del 960 delar.. och folk klagade inte på den bilen kan man ju lungt påstå...

det är tacksamma bilar som går att skrämma upp och styla till en relativt liten kostnad. Pålitliga året runt, relativt billiga att äga m.m !

Om du drar in vässad T-Gul i jämförelsen så undrar jag vart vi ska dra gränsen? Per Eklunds Pikes Peak Saab går inte heller av för hackor. "Folk" skulle nog inte klaga på den heller :-) Såvitt jag vet är 8## -serien en helt annan bil än 2##, 7##/9##.

Jag skulle nog bli bannad härifrån om jag skrev i klartext vad jag tycker om Volvos design - dekaltrimmat eller inte :-) Amazonen och "PV:n" (som jag inte minns vilken siffra den har) är nog dom enda Volvo som tilltalar mig utseendemässigt.

Be skrev:
körde förut en Volvo 855 (T-Gul) tyckte den var ganska kul med sina runt
300 hk, snygg är den med !
har även kört en volvo 740 med 20" fälg, en del 960 delar.. och folk klagade inte på den bilen kan man ju lungt påstå...

det är tacksamma bilar som går att skrämma upp och styla till en relativt liten kostnad. Pålitliga året runt, relativt billiga att äga m.m !

Jag förstår inte hur ni kan tycka att volvo 2-serie/7-serie är tråkiga..
Har ni aldrig kört bil när det ligger snö på backen!?!

Min volvo är längre än din saab.

Också mc-relaterat.

/H

SAAB gör tråkiga familjebilar. Volvo gör tråkiga familjebilar. Vem orkar bry sig :tungan

Blyfot skrev:
1. Tja grabbar, kan ni inte fortsätta den här diskussionen på BIKE's forum istället, ni vet, typ ööhhhh...slå dom med kevlarhandskarna hehe.... det är inte vad jag kallar seriösa inlägg och snälla låt inte sporthoj bli ett sånt pajkastarpåjättelågdagisnivå-forum. Fast man vet ju aldrig, moppefuckon med våta drömmar om att ha ett par kevlarhandskar gömmer ju sig lite här och där..............kanske även här?
2. Och är man som någon här är intresserad av att jämföra intelligensnivån på SAAB resp. Volvo :arsele förare så kan man med fördel jämföra de båda märkenas turboklubb-forum. Att jämföra SAAB & Volvo :arsele är ungefär som att jämföra flygplan med traktorer och därmed detsamma som att jämföra deras förare som skillnaden mellan direktörer och bönder. :yoparty
3. Det vet väl alla som kör hoj att det inte går att lita på bilister oavsett vilket bilmärke som dom framför på vägen!?

Väldigt bra jämfört!!
Det är ju vetenskapligt bevisat att saabs teknologi o innovation härstammar från flygindustrin medans volvo har arvet efter jordbruksmaskinerna och dess teknik i sina fordon!!

Faaaaan RED NINJA måste du gå in och skriva sånt här i mitt namn :mad:
Du får sova på golvet inatt

Kawa tina

Last edited:
Jidetoft skrev:
Jag förstår inte hur ni kan tycka att volvo 2-serie/7-serie är tråkiga..
Har ni aldrig kört bil när det ligger snö på backen!?!
Usch, fyfan för snö! Bilar suger och är riktigt tråkiga. Desutom har dom två hjul för mycket!

Kawa Tina skrev:
Väldigt bra jämfört!!
Det är ju vetenskapligt bevisat att saabs teknologi o innovation härstammar från flygindustrin medans volvo har arvet efter jordbruksmaskinerna och dess teknik i sina fordon!!

Undrar varför volvo säljer bättre än saab...
Kanske för att det inte finns någon kvalite i flygplan eller?
Förklara ni som vet.

/H

Heol skrev:
Undrar varför volvo säljer bättre än saab...
Kanske för att det inte finns någon kvalite i flygplan eller?
Förklara ni som vet.

/H

Som svar på det: Fiat säljer långt mer än Volvo. Förklara det du.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph