angelica
tl 1000km/h
Hej. har en suzuki tl1000 år00 och den är skitjobbig att köra på jämn gas mellan 30-80 kmh rycker som fan. Är det någon som vet vad det kan vara för fel. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
angelica skrev:Hej. har en suzuki tl1000 år00 och den är skitjobbig att köra på jämn gas mellan 30-80 kmh rycker som fan. Är det någon som vet vad det kan vara för fel.![]()
har ingen betydelse provat alla varvtal. Har hört att man kan synka trottlarna är det svårt eller måste man lämna in den.RS "Alex" skrev:är det oavsett varvtal eller vilket varv är det på?
insprut.Nr:18 skrev:Är det insprut eller förgasare på en sån?
Då är det sannolikt TPS som har sagt upp sej. TPS = Throttel Position Sensorangelica skrev:insprut.
TACK. Du låter som att jag lämnar in den hur mycket fattigare blir man då råNr:18 skrev:Då är det sannolikt TPS som har sagt upp sej. TPS = Throttel Position Sensor
Åk till en verkstad och be att dom kollar den, är man lite händig är det enkelt att ordna själv. Du måste kalibrera den nya TPS:en efter monteringen. Det görs genom att bygla en kontakt bak under kutsen och därefter vrida TPS:en tills en markering uppe i displayen vid varvräknaren visar rätt. Skaffa en servicemanual om du ska meka själv, där står det du behöver veta![]()
Om TPS är trasig kostar den ca 1800 + jobbet med att byta.angelica skrev:TACK. Du låter som att jag lämnar in den hur mycket fattigare blir man då rå![]()
Okej. Kan man inte ta bort den själv köra på uteslutningmetoden. Var sitter den. Har meckat bil men inte båge. :kockoNr:18 skrev:Om TPS är trasig kostar den ca 1800 + jobbet med att byta.
OK, det är inte så svårt. På sidan av sprutet sitter det en svart liten grej med sladdar till, det är TPS:en. Den sitter fast med en eller 2 skruvar beroende på modell. Demontera och sätt dit en ny. Bygla Dealer Mode-kontakten som sitter under kutsen. Slå på tändningen. Nu har du en symbol i tempmätaren som är ett "c" med ett horisontellt streck intill. Det strecket ska vara i mittläge, då är den rätt kalibrerad. Är den ej det så lossar man på fästskruvarna och vrider TPS litegrann tills den är i mitten. Klart!angelica skrev:Okej. Kan man inte ta bort den själv köra på uteslutningmetoden. Var sitter den. Har meckat bil men inte båge. :kocko
TACK!!!!!!så jävla mycket för hjälpen kanooooooooooooooooooooooon!!!!!!!!Nr:18 skrev:OK, det är inte så svårt. På sidan av sprutet sitter det en svart liten grej med sladdar till, det är TPS:en. Den sitter fast med en eller 2 skruvar beroende på modell. Demontera och sätt dit en ny. Bygla Dealer Mode-kontakten som sitter under kutsen. Slå på tändningen. Nu har du en symbol i tempmätaren som är ett "c" med ett horisontellt streck intill. Det strecket ska vara i mittläge, då är den rätt kalibrerad. Är den ej det så lossar man på fästskruvarna och vrider TPS litegrann tills den är i mitten. Klart!
Ricken skrev:..............
Och en sak till, Kul o se en tjej på en TL!
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |