ojämn gång

angelica

tl 1000km/h
Gick med
22 Aug 2004
Ort
gustavsberg
Hoj
suzuki tl1000
Hej. har en suzuki tl1000 år00 och den är skitjobbig att köra på jämn gas mellan 30-80 kmh rycker som fan. Är det någon som vet vad det kan vara för fel. :va
 
angelica skrev:
Hej. har en suzuki tl1000 år00 och den är skitjobbig att köra på jämn gas mellan 30-80 kmh rycker som fan. Är det någon som vet vad det kan vara för fel. :va

är det oavsett varvtal eller vilket varv är det på?
 
RS "Alex" skrev:
är det oavsett varvtal eller vilket varv är det på?
har ingen betydelse provat alla varvtal. Har hört att man kan synka trottlarna är det svårt eller måste man lämna in den.
 
Last edited:
angelica skrev:
Då är det sannolikt TPS som har sagt upp sej. TPS = Throttel Position Sensor
Åk till en verkstad och be att dom kollar den, är man lite händig är det enkelt att ordna själv. Du måste kalibrera den nya TPS:en efter monteringen. Det görs genom att bygla en kontakt bak under kutsen och därefter vrida TPS:en tills en markering uppe i displayen vid varvräknaren visar rätt. Skaffa en servicemanual om du ska meka själv, där står det du behöver veta :tummenupp
 
Nr:18 skrev:
Då är det sannolikt TPS som har sagt upp sej. TPS = Throttel Position Sensor
Åk till en verkstad och be att dom kollar den, är man lite händig är det enkelt att ordna själv. Du måste kalibrera den nya TPS:en efter monteringen. Det görs genom att bygla en kontakt bak under kutsen och därefter vrida TPS:en tills en markering uppe i displayen vid varvräknaren visar rätt. Skaffa en servicemanual om du ska meka själv, där står det du behöver veta :tummenupp
TACK. Du låter som att jag lämnar in den hur mycket fattigare blir man då rå :3freak
 
angelica skrev:
Okej. Kan man inte ta bort den själv köra på uteslutningmetoden. Var sitter den. Har meckat bil men inte båge. :kocko
OK, det är inte så svårt. På sidan av sprutet sitter det en svart liten grej med sladdar till, det är TPS:en. Den sitter fast med en eller 2 skruvar beroende på modell. Demontera och sätt dit en ny. Bygla Dealer Mode-kontakten som sitter under kutsen. Slå på tändningen. Nu har du en symbol i tempmätaren som är ett "c" med ett horisontellt streck intill. Det strecket ska vara i mittläge, då är den rätt kalibrerad. Är den ej det så lossar man på fästskruvarna och vrider TPS litegrann tills den är i mitten. Klart!
 
Nr:18 skrev:
OK, det är inte så svårt. På sidan av sprutet sitter det en svart liten grej med sladdar till, det är TPS:en. Den sitter fast med en eller 2 skruvar beroende på modell. Demontera och sätt dit en ny. Bygla Dealer Mode-kontakten som sitter under kutsen. Slå på tändningen. Nu har du en symbol i tempmätaren som är ett "c" med ett horisontellt streck intill. Det strecket ska vara i mittläge, då är den rätt kalibrerad. Är den ej det så lossar man på fästskruvarna och vrider TPS litegrann tills den är i mitten. Klart!
TACK!!!!!!så jävla mycket för hjälpen kanooooooooooooooooooooooon!!!!!!!! :banana
 
suzuki har gjort en liten miss i ecun på dessa hojar, gå in i tl tråden och hör efter om det är nån som har en TRE-plugg o skänka alt låna ut. då tror jag att det löser sig. annars kostar det inte så mycket o prova, jag har en hemma gjord så i värsta fall kan jag försöka snygga till den så att du kan få den.

Och en sak till, Kul o se en tjej på en TL!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top