Ointressant

Djurmänniskor vill ofta att alla ska veta att dom har djur, eller dom vill alltid det. Det är sånt vi får leva med.

Ja. Jag har också lite svårt för dom där varningarna.

Som dom där djäkla skyltarna där det står.
Caution! Baby on board!

Vad fan tror dom? Att man skulle med flit braka rakt in i bakändan på dom om dom inte hade skylten. Jag har ingen lust att krocka med någon då jag gärna vill ha min bil/motorcykel hel. Snarare är det så att man får lust att offra sin bil när man ser en sådan där skylt bara för att kunna säga.
-"Oj, jag såg inte att du bromsade. Jag var fullt upptagen med att läsa din superintressanta skylt".
Dessutom är dom oftast med så små bokstäver att man inte ser vad det står förrän man är alldeles för nära. Typ när man står still vid ett rödljus.

Jag vet vilken bil jag skulle välja iaf. :hihi

True. :D

Ääääh. Han bor ju utanför tullarna. Då vistas man på E18 titt som tätt :hihi

Kul att du ger dig in i diskussionen som berör E18, to good to be true nästan.

Vet du vem som körde en guldfärgad Skoda Octavia i 70km/h på E18 (110-väg) vid Ullna den 21/2 strajpad med "G**** D***"? :D Det var väl inte "CEO'n"? :lol

För övrigt bor jag innanför tullarna, om det nu spelar dig eller någon annan någon som helst roll, är dock sugen på att flytta. Just den informationen skulle kvala in som tråd-topic i denna tråd har jag en känsla av. :gnissla

Guld Octavia! :yoparty

Last edited:
Ja. Jag har också lite svårt för dom där varningarna.

Som dom där djäkla skyltarna där det står.
Caution! Baby on board!

Vad fan tror dom?

Fast just "Baby on board" känns som man kan få en tankeställare av, om man tycker en katt är något att bry sig om borde man inte haft körkort ens från början. Kvadda en baby vore jobbigt, kvadda en katt är som en skata ungefär.

True. :D

Kul att du ger dig in i diskussionen som berör E18, to good to be true nästan.

Vet du vem som körde en guldfärgad Skoda Octavia i 70km/h på E18 (110-väg) vid Ullna den 21/2 strajpad med "G**** D***"? :D Det var väl inte "CEO'n"? :lol

För övrigt bor jag innanför tullarna, om det nu spelar dig eller någon annan någon som helst roll, är dock sugen på att flytta. Just den informationen skulle kvala in som tråd-topic i denna tråd har jag en känsla av. :gnissla

Guld Octavia! :yoparty

Haha. Nej du. Jag kör bara BMW. Vad kör du?

Däremot har vi gett ett lass klistermärken till vänner och bekanta, så det måste varit någon av dom bilarna du såg. Du är nog för övrigt den enda som sett "oss" på nån bil. Grattis!

Fast just "Baby on board" känns som man kan få en tankeställare av, om man tycker en katt är något att bry sig om borde man inte haft körkort ens från början. Kvadda en baby vore jobbigt, kvadda en katt är som en skata ungefär.

Fast det förutsätter ju att man kvaddar bilar på kul om dom saknar skylt.

Personligen tycker jag att det är jobbigt att vara vållande i olyckor, så jag brukar låta bli att köra på folk bakifrån rent generellt, så på mig hjälper inte såna skyltar..

Hitta en lapp i brevlådan.

"lgh 11 din toalett står och rinner vilket stör grannarna"

Måste va den ointressantaste lappen nånsin? Som om jag inte märkt det själv?

Vet inte vad som är värst, att min toalett rinner, att det hörs in till mina grannar eller att dom på fullaste allvar tror att dom stör sig på det mer än jag gör?

Den här skylten sitter väl i snart vartenda bostadsområde. Jag skiter väl i hur ni kör? :va

3798134543_3cd85fd5ff.jpg

Hehe :D Skulle vara kul om Marcus i själva verket bor i Tensta eller någon av dom förorterna :yoparty

Eller varför inte Danderyd, Täby, Djursholm, Waxholm eller nån annan av de värdelösa förorterna... :glömdet

Fast jag vet i vilket område Markus bor i... och det är inte utanför Roslagstull... vilket han redan skrivit själv.

Övrig onödig information ger "här vaktar jag"-skyltarna med någon ful kataloghund på som HSB-folket sätter upp på dörren. När det egentligen borde stå:

-"Mig slår tjuven ihjäl först"

-"Glöm ej råttgiftet i brevlådan innan inbrott"

Övrig onödig information ger "här vaktar jag"-skyltarna med någon ful kataloghund på som HSB-folket sätter upp på dörren. När det egentligen borde stå:

Fast roligaste hundskyltarna tycker ändå jag är de här i villaområdena där det står nåt i stil med "Jag når grinden på 1,2sekunder, gör du?" och bild på nån elak hund. :)

Eller varför inte Danderyd, Täby, Djursholm, Waxholm eller nån annan av de värdelösa förorterna... :glömdet

Fast jag vet i vilket område Markus bor i... och det är inte utanför Roslagstull... vilket han redan skrivit själv.

Om du läst hans tidigare inlägg om Södermalm och sådant blir det extra speciellt, men du har uppenbarligen inte gjort det :(

Mina föräldrar har en "Här vaktar jag" skylt med en bild på en Newfoundlandshund på, mest för att förvarna folk om att en glad hund kunde möta i dörren om man klev in (dom hade 2 Newfoundlandshundar då).

Senare skaffade dom en Leonberger, och det är ju ungefär samma storlek/glada lynne på dom, så skylten fick sitta uppe.

Nu har dom kinesiska nakenhundar, men skylten sitter kvar... :D

Dom gamla bjässarna till hundar dom hade tidigare vaktade fan ingenting, folk kunde komma och gå som dom ville, dom små kineserna skäller i alla fall lite om det kommer någon dom inte känner.

Last edited:
Om du läst hans tidigare inlägg om Södermalm och sådant blir det extra speciellt, men du har uppenbarligen inte gjort det :(

Åh jo... jag vet nog... och Söder är inte så glamoröst eller något jag gärna sätter min fot på. Söder ligger på fel sida av Slussen.

Eller har jag missat att det skrivits något positivt om Söder?

På tal om ointressant. Och skyltar.

Om jag sätter en skylt på min brevlåda där det står "Ingen reklam tack, och inga gratistidningar heller för den delen" så måste brevbäraren tycka det är jävligt ointressant, för han fortsätter lassa in lokaltidningar och all möjlig annan skit som jag undanbett mig :mad:

På tal om ointressant. Och skyltar.

Om jag sätter en skylt på min brevlåda där det står "Ingen reklam tack, och inga gratistidningar heller för den delen" så måste brevbäraren tycka det är jävligt ointressant, för han fortsätter lassa in lokaltidningar och all möjlig annan skit som jag undanbett mig :mad:

Jag retade mig också på det där, tills jag var hemma för att jag var sjuk.

Förklaringen är enkel, dom som fyller min låda kan varken läsa eller språket, men fylla lådor kan dom.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph