Ointressant

På tal om ointressant. Och skyltar.

Om jag sätter en skylt på min brevlåda där det står "Ingen reklam tack, och inga gratistidningar heller för den delen" så måste brevbäraren tycka det är jävligt ointressant, för han fortsätter lassa in lokaltidningar och all möjlig annan skit som jag undanbett mig :mad:

Antingen dumpar han de i din låda eller så konkar han runt på de hela rundan, va hade du valt.

Last edited:
"Vad gör du nu"-rutan på Facebook.

Det är djävulens påfund eftersom den verkar förvandla vanliga människor till monster som tror att andra är intresserade av att föra loggbok över deras spännande vardag.

En persons vardag är kanske intressant om den personen är typ en rockstjärna eller möjligtvis Batman. När det handlar om vanliga människor blir däremot oftast fruktansvärt ointressant, särskilt när vissa skriver om dom mest triviala saker. Typ:

"Åhh, trött.." - Jaha, va jobbigt.
"Ut på promenad." - Check.
"Helg!!" - Tack från alla vi som inte kan läsa en kalender.
"Dags för middag. Xx tillagat med blabla" - Jag hoppas det smakar skit.
"Läggdags" - Äntligen.

Sånt gör mig folkilsk. Inte för att jag själv kanske alltid skriver så jävla intressanta saker men nån måtta får det väl ändå vara.

Till min stora förtjusning märkte jag iaf att det gick att blockera folk. Till min inte lika stora förtjusning märkte jag att jag vill blockera nästan alla. Dom flesta känner man ju inte ändå så. Värst är det med dom som skriver 20% läsvärt och 80% skit. Då kan man ju inte blockera eftersom man då missar det som är intressant.

Jag märkte iaf efter ett tag att det där med Facebook kanske ändå inte var nånting för mig. Ointressanta personliga meddelanden på Msn kännes som en droppe i havet nuförtiden.

"
"Dags för middag. Xx tillagat med blabla" - Jag hoppas det smakar skit.

:rofl

Håller med så mycket det bara går, hatar när det står fullständigt onödiga grejer i sådana där rutor.
Har sett på fb att en del sitter och uppdaterar via mobilen vad de gör, typ: "After work på East, dricker öl!" :mad: Dö för fan, gör det bara. :fakta

Jag startade en tråd om det där för länge sedan, bra gjort om jag får säga själv:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=176909

Två år går så fort, samma problem nu som då. :4skrika

Av samtliga 5 som är online på min MSN nu har dock ingen statusfält ifyllt. :yoparty

Vad värre är är att det numera finns en omåttligt populär tjänst ENBART för såna där små statusuppdateringar. Twitter heter den.

"vad gör du nu"-rutan på facebook.

Det är djävulens påfund eftersom den verkar förvandla vanliga människor till monster som tror att andra är intresserade av att föra loggbok över deras spännande vardag.

En persons vardag är kanske intressant om den personen är typ en rockstjärna eller möjligtvis batman. När det handlar om vanliga människor blir däremot oftast fruktansvärt ointressant, särskilt när vissa skriver om dom mest triviala saker. Typ:

"åhh, trött.." - jaha, va jobbigt.
"ut på promenad." - check.
"helg!!" - tack från alla vi som inte kan läsa en kalender.
"dags för middag. Xx tillagat med blabla" - jag hoppas det smakar skit.
"läggdags" - äntligen.

Sånt gör mig folkilsk. Inte för att jag själv kanske alltid skriver så jävla intressanta saker men nån måtta får det väl ändå vara.

Till min stora förtjusning märkte jag iaf att det gick att blockera folk. Till min inte lika stora förtjusning märkte jag att jag vill blockera nästan alla. Dom flesta känner man ju inte ändå så. Värst är det med dom som skriver 20% läsvärt och 80% skit. Då kan man ju inte blockera eftersom man då missar det som är intressant.

Jag märkte iaf efter ett tag att det där med facebook kanske ändå inte var nånting för mig. Ointressanta personliga meddelanden på msn kännes som en droppe i havet nuförtiden.

Broder!

Våga vägra Fejsbuck! Och R1:or...

Last edited:
:rofl

Håller med så mycket det bara går, hatar när det står fullständigt onödiga grejer i sådana där rutor.
Har sett på fb att en del sitter och uppdaterar via mobilen vad de gör, typ: "After work på East, dricker öl!" :mad: Dö för fan, gör det bara. :fakta

Ja, Facebook i mobilen är en ny nivå av ondska. Är man så angelägen att få nånting sagt så det inte kan vänta tills man kommer hem till datorn kan man ju tycka att det ska vara nånting som är åtminstone lite viktigt eller intressant. Så verkar dock inte vara fallet.

Oftast är det ju precis sånt som du just sa. "Sitter här och gör det där", "är här och ser det där". Skaffa en jävla gps då eller nånting om det är så jävla viktigt för alla andra att veta.

Sen har vi såna här som säger A för att nån annan ska fråga efter B. Typ: "Jobbig grej nu..", eller "Ååh, vad jag längtar till imorgon". Skriv alltihop på en gång för fan. Jag vägrar då alltid fråga och blir alltid lika besviken när nån annan gör det. Man vet att dom ändå skriver resten om ett tag ifall ingen frågar. Då får dom dessutom känna sig lite dumma.

Jag startade en tråd om det där för länge sedan, bra gjort om jag får säga själv:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=176909

Haha. Ja, jag minns den där tråden. Har själv haft lust att säga till nån då och då. Det som hindrar mig är att jag vet att dom ändå inte skulle ta åt sig. Dom skulle anse att det var jag som var ett vresigt rövhål och att det visst var intressant. Men one of these days, då jävlar. Jag är en racerbil nu och dom har mig på rött.

Våga vägra Fejsbuck! Och R1:or...

Ja, Facebook är smörja. R1:or kan jag däremot inte hålla med om. En sån har jag t.o.m. haft en gång i tiden.

Last edited:
Ja, Facebook är smörja. R1:or kan jag däremot inte hålla med om. En sån har jag t.o.m. haft en gång i tiden.

Hmm... Ok. Alla dina analytiska och insiktsfulla inlägg till trots, så sjönk du lite, lite grann i och med R1:an där då, då... :)

Den här skylten sitter väl i snart vartenda bostadsområde. Jag skiter väl i hur ni kör? :va

3798134543_3cd85fd5ff.jpg
Nu bor jag vid polcirkeln och har aldrig sett en sån, försöker komma på vad som menas men lyckas inte. Vad uppmanar skylten till? :va
Ja, Facebook är smörja.
Men varför hänger du där då? Min livskvalité fick en boost på flera tusen % när jag raderade mitt konto för ett par år sen. Du kan också! :tummenupp

Nu bor jag vid polcirkeln och har aldrig sett en sån, försöker komma på vad som menas men lyckas inte. Vad uppmanar skylten till? :va

Men varför hänger du där då? Min livskvalité fick en boost på flera tusen % när jag raderade mitt konto för ett par år sen. Du kan också! :tummenupp

Den finns i röd/gul version också, ofta sittande under 30-skyltar vid infarten till bostadsområden. Jag antar att den ska visa att om du vill få vara med i den fina ytliga föreningsgemenskapen här bör du visa din goda vilja och göra som vi - köra mjukt.

Det är ett gigantiskt hyckleri som kan tillskrivas alla föräldrar i hela landet. Kör som ett jävla as överallt utom utanför den skola som just deras barn råkar gå på just nu, och just den gata där de själva bor. Bråka gärna med folk om att de måste visa hänsyn.

Fick en släng av sleven när jag kom hem efter ett nattpass och grannkärringen kom ut och körde "vi här i området har kommit överens om...". Jag opponerade mig inte då jag inte kört fort utan varvat lite pga växelproblem. Dagen efter ser jag kärringen damma satan med minibussen nerför granngatan.

Jo, jag tog bort det för ett tag sen. Nu har jag bara Msn-grejerna att störa mig på då och då. Fast det får jag nog stå ut med eftersom Msn är ganska smidigt att ha ibland.

Fast roligaste hundskyltarna tycker ändå jag är de här i villaområdena där det står nåt i stil med "Jag når grinden på 1,2sekunder, gör du?" och bild på nån elak hund. :)

Jag kör med "Om vakthunden syns eller hörs, ligg still tills hjälp anländer." En bekant har en trevlig skylt på sin A-ford: "Vid åverkan på fordonet misshandlas förövaren."

Jag kör med "Om vakthunden syns eller hörs, ligg still tills hjälp anländer." En bekant har en trevlig skylt på sin A-ford: "Vid åverkan på fordonet misshandlas förövaren."

När jag är ute i provinserna med dieselmercan och sover i bilen på rastplatser brukar jag rita "Ollad" i imman på insidan av rutorna innan jag somnar.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...