Oflyt vid besiktning.

2stroke

kalle50cc
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
Kreidler 50cc GP racer, 70RR, Honda RS125R -92.
Har äntligen fått tummen ur och fixa det sista med elen på hojen m.m. Det avställda supermono bygget jag köpte i våras hade en del pyssel kvar innan premiärturen. Boka besiktning tid 10.15 idag. Ösregn men hojen starta efter ett par kickar, blev bara lite imma på visiret. Gjorde sista kollen av lysen m.m. bromsljus!????? trycker till regält på pedalen BUFFFF, bromsslangen sprack:huvet . Va f-n, jag åker iväg ändå. Är 30 min tidig men blir invinkad direkt, perfekt. Nämner bromshaveriet men dom är förstående. När killen sen börjar knappa in ramnr. så stämmer det inte. VA:confused: Han börjar undra lite över Husa motorn i TZR250 ramen m.m. snackar regbesiktning m.m. frågetecknen ang. ramnr, nu börjar det bli riktigt svettigt, har ju papper på motorbytet osv.
Efter ett tag kommer en kille på hoj med förvillande likt regnr. som mitt. Han var sen och jag tidig, förväxling. Pust. Rullar ut och får invänta min tid. Lysena funkar osv. men när vi ska kolla framhjulslagret och styrlagren så kränger man ju hojen på sidostödet, KRACK. det gick tvärt av i en gammal svets:huvet . Fotpinne och växelspak hänger i den trasiga bromsslangen, snyggt:gnissla. Killen är schysst och föreslår att vi avbryter där innan det händer nåt mer. Får bakläxa, kickar igång, sparkar i 2:an och får linka hem på den i ös regnet.
Så det blir några kvällar till i garaget Kerstin, bara så du vet:D

Dålig hoj du har, tjöööp en ny! Dem verkar ändå aldrig funka som dem ska..
Fast klart den e ju väldigt söt med dem där cykeldäcken på..

Tråkigt med sånt där oflyt, min borde nog inte gått igenom besiktningen i våras men tur att man e tjej så dem fixade å trixade å släppte igenom *ler*

Det låter som om du måste skippa toppen för att få igenom den hojen... :D

När jag besiktade en hoj i våras kollade han inte ens hjullagrerna. Jag ifrågasatte detta och svaret blev "- Om du bara visste hur mkt problem vi haft med stöd som går av och tappade cyklar. Nu gör vi inte sånt längre". Kanske bara var på den bilprovningen då.

När jag besiktade en hoj i våras kollade han inte ens hjullagrerna. Jag ifrågasatte detta och svaret blev "- Om du bara visste hur mkt problem vi haft med stöd som går av och tappade cyklar. Nu gör vi inte sånt längre". Kanske bara var på den bilprovningen då.

Samma sak sa dom åt mig, men jag drog glatt upp den på centralstödet.
Då sa killen "så du VILL att vi kollar hjullagren?"
Självklart sa jag, det handlar om min säkerhet, IOFS kollar jag sånt själv, men kolla du med.

Efter det var besiktningsmannen väldigt väl inställd till mig och min motorcykel!

Jag fick för mig att dom slutat med att luta hojen på stödet på besiktningen av just ovan anledning. Skulle nån tomte dör komma med den idén på min hoj kräver jag papper på ersättning för eventuella skador innan. :mad:

Min hade de omkull vid provkörningen på besiktningen men de var snälla och ersatte mig utan knussel :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back