Officiella hojvals-tråden, the one and ONLY

plussa på 80 km/h så har du den riktiga toppfarten :gÅr sOm SaTtAn!!

Nej, nej du har fel...

Alla vet ju att 2-takt går fortast! Och rsen e ju två-takt Hayabusa är fyrtakt och den toppar 300+? Alltså borde rs toppa över 300 :mattias
Det gäller att tänka logiskt:)


:rolleyes:
 
Fan va mogna svar alla ger... :P Ni kan känna er rätt ägda faktistk för enligt en bike tidining som jag har hemma från 2006 provkör dom rs:125 med 11 kw och den mäter dom upp i 135 km/h med gps. MenMen ni vet säkert mkt bättre än idioterna på Bike och har säkert bättre utrustning med......:tummenupp :) :tuttar :tuttar
 
Last edited:
Fan va mogna svar alla ger... :P Ni kan känna er rätt ägda faktistk för enligt en bike tidining som jag har hemma från 2006 provkör dom rs:125 med 11 kw och den mäter dom upp i 135 km/h med gps. MenMen ni vet säkert mkt bättre än idioterna på Bike och har säkert bättre utrustning med......:tummenupp :) :tuttar :tuttar

DET kan du däremot fetglömma...
 
Nej, nej du har fel...

Alla vet ju att 2-takt går fortast! Och rsen e ju två-takt Hayabusa är fyrtakt och den toppar 300+? Alltså borde rs toppa över 300 :mattias
Det gäller att tänka logiskt:)


:rolleyes:

bRa tÄnKt!!!1111oneone111!!

borde ligga runt 300-340 :yoparty min kommer upp i 350 men den e trimmad med :tummenupp
 
comet 125

tja, inget som vet om hyosung comet? har kikat lite på den av den enda anledning att det är den enda 125a (enligt mig) som ser lite ut som en RIKTIG motorcykel. Tycker själv att det verkar lite som en tråkig maskin (youtube) och det kan jag inte leva med då jag ääälskar fart, leka och schysst väghållning.

för övrigt så ursäkta mig för att ha skrivit i en gammal tråd :3freak
 
tja, inget som vet om hyosung comet? har kikat lite på den av den enda anledning att det är den enda 125a (enligt mig) som ser lite ut som en RIKTIG motorcykel. Tycker själv att det verkar lite som en tråkig maskin (youtube) och det kan jag inte leva med då jag ääälskar fart, leka och schysst väghållning.

för övrigt så ursäkta mig för att ha skrivit i en gammal tråd :3freak

Jag tycker det är bra att du kan söka på en lämplig tråd istället för att bara starta en ny :tummenupp

Limez hade en Comet vill jag minnas, inget effektmonster men inte lika slö som vissa andra 4t

Men har du kollat på cagiva raptor om du nu vill ha fart?
 
tja, inget som vet om hyosung comet? har kikat lite på den av den enda anledning att det är den enda 125a (enligt mig) som ser lite ut som en RIKTIG motorcykel. Tycker själv att det verkar lite som en tråkig maskin (youtube) och det kan jag inte leva med då jag ääälskar fart, leka och schysst väghållning.

för övrigt så ursäkta mig för att ha skrivit i en gammal tråd :3freak



gillar du fart skall du glömma den hojen fort. den är slö som fan. och har gasrespons som en brunstig pensionär typ.

men twin ljudet är love första gången man hör det...

du kan ha roligt med den, den ser helt ok ut med enkla medel men som sagt, ska du ha fart så är det inte hojen för dig. den toppar runt 110 och det tar typ en eftermiddag att komma upp i det. som med alla andra 4t........
 
Fyller 16 i vår och har börjat kolla efter en 125a men står i valet mellan 2- och 4-takt egentligen. Kollar på KTM 125exc/Gasgas 125sm/Husqvarna 125sm vs Ch racing esm 125/Yamaha WR125x
Vet inte vilken jag ska välja
 
Last edited:
Fyller 16 i vår och har börjat kolla efter en 125a men står i valet mellan 2- och 4-takt egentligen. Kollar på KTM 125exc/Gasgas 125sm/Husqvarna 125sm vs Ch racing esm 125/Yamaha WR125x
Vet inte vilken jag ska välja

Som det verkar går du bara på utseendet, no offense.
Men vad vill du ha mycket effekt eller lite service?


Som jag förstått:
KTM och Gasgas har mest effekt och kräver mycket service
Husqvarnan har ganska hyffsat med effekt och hyffsat med service
CH'n har lite effekt och väldigt lite service
Yamahan har mycket effekt för att vara 4t, men är ändå "slö"
Vissa har pratat om att YZF R125 har ganska täta intervaller, frågan är om samma gäller för WRen

Har du kollat på DT?
 
Som det verkar går du bara på utseendet, no offense.
Men vad vill du ha mycket effekt eller lite service?


Som jag förstått:
KTM och Gasgas har mest effekt och kräver mycket service
Husqvarnan har ganska hyffsat med effekt och hyffsat med service
CH'n har lite effekt och väldigt lite service
Yamahan har mycket effekt för att vara 4t, men är ändå "slö"
Vissa har pratat om att YZF R125 har ganska täta intervaller, frågan är om samma gäller för WRen

Har du kollat på DT?
Nja inte bara, kollade på dt men hittade nästan bara såna gamla rosthögar. Har även kollat på crm men vet inte vilken som är bra. gäller försäkringen även om man kör ostrypt? Vad kan hända? är böter de värsta eller?
 
Nja inte bara, kollade på dt men hittade nästan bara såna gamla rosthögar. Har även kollat på crm men vet inte vilken som är bra. gäller försäkringen även om man kör ostrypt? Vad kan hända? är böter de värsta eller?

Är den ostrypt kan dom neka ersättning.

DT125X finns det några fräscha på blocket.
CRM är väl generellt sett äldre, men det finns några välskötta pärlor som söker sig ut till blocket då o då.

Fast du vill ju såklart ha min hoj :rolleyes:
En KTM som håller bra (i klass med DT)
 
Nja inte bara, kollade på dt men hittade nästan bara såna gamla rosthögar. Har även kollat på crm men vet inte vilken som är bra. gäller försäkringen även om man kör ostrypt? Vad kan hända? är böter de värsta eller?

Jag kan kolla med dig när jag är klar med min crm ifall du fortfarande är intresserad av en crm då.
Grön metallic ram, gaffel och sving/Svarta kåpor och tank
Motard fälgar
Ny framskärm samt lykta
Up-side-down gaffel
Ny slimad hastighetsmätare
mini blinkers samt slimad bakljuse
Renoverad motor med arrow system (strypningar finns också kvar)

Väntar på att grabben som blästrar den ska bli klar så flyger den in på lackning. alla delar finns så jag skruvar nog ihop det på 1-2 dagar så fort den kommer.

Topic: Själv är jag sugen på motard alternativt en rs 250. Skulle inte sitta fel till våren.
 
Last edited:
Jag kan kolla med dig när jag är klar med min crm ifall du fortfarande är intresserad av en crm då.
Grön metallic ram, gaffel och sving/Svarta kåpor och tank
Motard fälgar
Ny framskärm samt lykta
Up-side-down gaffel
Ny slimad hastighetsmätare
mini blinkers samt slimad bakljuse
Renoverad motor med arrow system (strypningar finns också kvar)

Väntar på att grabben som blästrar den ska bli klar så flyger den in på lackning. alla delar finns så jag skruvar nog ihop det på 1-2 dagar så fort den kommer.

Topic: Själv är jag sugen på motard alternativt en rs 250. Skulle inte sitta fel till våren.

Gör det, låter lockande.:tummenupp Har gett upp förhoppningarna om en ktm/gasgas, det har ja inte råd med men lyckas nog spara ihop 10k och när jag säljer min Yamaha Slider 09 får jag 15+ så hojbudgeten ligger på ca 25 000. Vad får man för det i cross/motard väg. Sen får jag hoppas på lite bidrag till utbildning/skydd:tungan

edit: CRM vs DT125?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top