ofattbart

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date
Var ju kanske i brutalaste laget, Men man vet ju inte om han försökt en mildare metod tidigare. Dock är det ju så att polisens jobb är att stoppa brottslingar. Hojåkaren är väl kanske också lite farlig för allmänheten så att stoppa honom är ju det polisen ska göra. Som sagt, kanske väl brutalt men ändå rätt.

Mmm, men polisen hade ju kunnat skada någon åskådare med sin rivstart mot folkmassan också, precis lika troligt. Kan man då ta livet av polisen för det?

Var ju kanske i brutalaste laget, Men man vet ju inte om han försökt en mildare metod tidigare. Dock är det ju så att polisens jobb är att stoppa brottslingar. Hojåkaren är väl kanske också lite farlig för allmänheten så att stoppa honom är ju det polisen ska göra. Som sagt, kanske väl brutalt men ändå rätt.

Är du allvarlig? Du tycker att det ska vara dödsstraff på att slanga och/eller köra för fort? Själv anser jag att straffet ska stå i relation till brottet... det fina med ett rättssystem är att du ska ha möjlighet veta INNAN du begår ett brott vad det ger för straff (ungefär). Tror inte ens det är dödsstraff på fortkörning i litauen...

"kanske väl brutalt men ändå rätt" ??? :rolleyes:

Jag blir uppriktigt förbannad på dig , och vill tillskriva dig ett antal mindre smickrande epitet... men ja får väl låta bli.

Om motorcyklisten hade framfört sitt fordon i närheten av laglig hastighet, med båda hjulen på marken och tittat framåt istället för på kompisarna som stod vid sidan om så hade han lätt hunnit stanna.
(motorcyklisten brevid hann stanna, och han körde säkert lite för fort han med)

Det är väldigt svårt att avgöra om en motorcykel som kommer mot en kör 70 eller 140km/h på bakhjulet, om det är 50 på sträckan kanske polisen chansade på att det gick 70 medans det i verkligheten gick 140.

En olycklig felbedömning, på samma sätt som då bilar viker ut framför oss när vi kör närmare 200 på 70 väg för att dom tror att dom ska hinna före oss.

Spelar väll ingen roll hur fort mc killen körde ingen får köra ut så ändå samma sak om du ligger i omkörningsfilen på motorväg i 150 trots att du kör för fort å en ligger bakom dig så begår du ett lagbrott du får inte hindra någon trafik.
Tänk tanken vad tror du person bakom dig kör fort för behöver inte alltid vara för att personen tycker de e roligt de kan finnas en allvarligt sjuk i bilen tex.
Så detta e Polisen som gör allt fel spelar ingen roll hur fort mc åkaren kör.

Helt obegripligt. Shit alltså... Man kan nästan höra 0:34 in i filmen hur han tänker "aj fan". Jag lovar att som åskadare hade jag tagit mitt mitt straff som bödel och vridit av skallen på det där jävla snutäcklet. Det feta, debila, munkätande missfostret förtjänar fan knappt att leva.

Ursäkta, men mår du bra?? Något otalt med polisen? Vet inte om jag tycker sådanna kränkande uttal hörhemma här på sporthoj. Även om du menar polisen så kränker du mig som sporthojsmedlem och människa, dessutom visar du via hot mot 3:e man vad du är kapabel till som människa att göra el?

När man inte vet hela historien om denna filmsnutt så tycker jag det är svårt att uttala sig alls om detta och ALLA omständigheter om detta.

När det blir en sådan där lynchmobb dessutom så finns överhängande risk att flera blir skadade.

Last edited:
Om föraren inte hade nån puls kan man fråga sig varför ingen påbörjade hjärt-lugnräddning också. (så han var kanske inte "död")

I flera länder ( mest outvecklade ) jag varit i och sett olyckor så står alla bara o glor. I Rumänien frågade jag en polis varför inte ens han går o tittar till en kille som låg halvvägs under en bil, hans svar var att han inte var utbildad.

Av det sluter jag mig till att i det vi i Sverige tycker är självklart, tex att lära oss simma, lung & hjärträddning o dyl inte är ett dugg självklart i övriga världen.

Alla skattepengar försvinner inte till invandring och underhåll av Sverige:yoparty

Är du allvarlig? Du tycker att det ska vara dödsstraff på att slanga och/eller köra för fort? Själv anser jag att straffet ska stå i relation till brottet... det fina med ett rättssystem är att du ska ha möjlighet veta INNAN du begår ett brott vad det ger för straff (ungefär). Tror inte ens det är dödsstraff på fortkörning i litauen...

"kanske väl brutalt men ändå rätt" ??? :rolleyes:

Jag blir uppriktigt förbannad på dig , och vill tillskriva dig ett antal mindre smickrande epitet... men ja får väl låta bli.

Det troliga är ju att eftersom det står 50 hojåkare å tittar på så är det någon form av showåkning på G. Gissningsvis har väl polisen gett dem 15 chanser att stanna innan men dom bara åkt vidare. Om så är fallet ser jag inget problem i att dom stannar dom på detta viset. (Ja, även om mc åkaren skadar sig).

Är det däremot så att polisen kom dit och bara kör ut i gatan utan att först vinka in dom anser jag att polisen gör fel.

Nåjohej. Vi vet ju inte riktigt vad som hänt här. Någon rivstart låter det inte heller som, mer som en toknit med polisbilen. Det kan ju vara möjligt att polisen varit på väg ut, såg hur snabbt de kom och tvärnitade för att inte krocka, även om jag håller med om att det ser osannolikt ut..

Han verkar inte ha dött, heller, om denna kommentar stämmer:

ZaibaZ here is true by ZaibaZ, 1158606927 Report sent Spam Reply Thumbs Up Thumbs Down Trash

I'm from country there it was(Lithuania)
where was sometghing like parade, biker-show, i dont remember now...cops are guilty, and no one couldnt explain why they did it(police car driver or commissar) cops are so ....
motorcycle driver was wounded very bad: broken leg, hand, ribs and... he was in hospital for very long time...

Spelar väll ingen roll hur fort mc killen körde ingen får köra ut så ändå samma sak om du ligger i omkörningsfilen på motorväg i 150 trots att du kör för fort å en ligger bakom dig så begår du ett lagbrott du får inte hindra någon trafik.
Tänk tanken vad tror du person bakom dig kör fort för behöver inte alltid vara för att personen tycker de e roligt de kan finnas en allvarligt sjuk i bilen tex.
Så detta e Polisen som gör allt fel spelar ingen roll hur fort mc åkaren kör.

LÄS OM LÄS RÄTT!

Polisen lackade ur och skulle köra ut och stoppa motorcyklarna.

Polisen trodde att eftersom det var (till exempel) 50km/h så skulle han hinna ut med bilen på vägen och kliva ur bilen och myndigt vinka med spaden.

Polisen tog till marginal så att han skulle hinna få ut bilen på vägen även om motorcykeln körde 70 (vilket är olaglig), men kanske inte då hinna ur bilen och vinka med spaden, men motorcykeln skulle behöva stanna ändå eftersom en polisbil blockerar vägen.

Sen kommer en idiot i trippla hastigheten (minst), hur mycket det förlänger stoppsträckan kan du läsa om i körskoleboken
På bara bakhjulet (hur mycket DET förlänger stoppsträckan kan du nog inte läsa i körskoleboken, men du kan ju åka ut och pröva)
Idioten som kör trippla hastigheten på bakhjulet tittar dessutom åt sidan på kompisarna som han försöker impa på (spekulation, jag vet, hur mycket det förlänger stoppsträckan kan du bara gissa)

Polisen gjorde en mänsklig felbedömning av avstånd och hastighet men bröt inte mot några lagar, tvärtom, han gjorde sitt jobb och försökte få andra att följa lagarna.

Motorcyklisten bröt mot flera lagar.

Slutligen MOTORCYKELN BREVID, SOM OCKSÅ KÖRDE FÖR FORT HADE INGA PROBLEM ATT STANNA INNAN POLISBILEN!

LÄS OM LÄS RÄTT!

Polisen lackade ur och skulle köra ut och stoppa motorcyklarna.

Polisen trodde att eftersom det var (till exempel) 50km/h så skulle han hinna ut med bilen på vägen och kliva ur bilen och myndigt vinka med spaden.

Polisen tog till marginal så att han skulle hinna få ut bilen på vägen även om motorcykeln körde 70 (vilket är olaglig), men kanske inte då hinna ur bilen och vinka med spaden, men motorcykeln skulle behöva stanna ändå eftersom en polisbil blockerar vägen.

Sen kommer en idiot i trippla hastigheten (minst), hur mycket det förlänger stoppsträckan kan du läsa om i körskoleboken
På bara bakhjulet (hur mycket DET förlänger stoppsträckan kan du nog inte läsa i körskoleboken, men du kan ju åka ut och pröva)
Idioten som kör trippla hastigheten på bakhjulet tittar dessutom åt sidan på kompisarna som han försöker impa på (spekulation, jag vet, hur mycket det förlänger stoppsträckan kan du bara gissa)

Polisen gjorde en mänsklig felbedömning av avstånd och hastighet men bröt inte mot några lagar, tvärtom, han gjorde sitt jobb och försökte få andra att följa lagarna.

Motorcyklisten bröt mot flera lagar.

Slutligen MOTORCYKELN BREVID, SOM OCKSÅ KÖRDE FÖR FORT HADE INGA PROBLEM ATT STANNA INNAN POLISBILEN!

Jo men du missar en viktig sak.
Om polisen skall få blockera vägen som måste blåljusen vara tända annars e han som vilken biltrafikant som helst.
Dock så tror många poliser att dom kan göra hur dom vill men så e inte fallet.
Sen javisst att motorcyklisten gör fel men polisen gör lika mycke fel han.
Bägge lider av ett dåligt omdöme.

Jo men du missar en viktig sak.
Om polisen skall få blockera vägen som måste blåljusen vara tända annars e han som vilken biltrafikant som helst.

Du greppar halmstrån!

Du vet ingenting om vad polisen måste eller inte, varken här i sverige eller som i det här fallet utomlands.

Det står säkert att "man bör" slå på blåljusen om man spärrar en väg med en bil, det kanske han hade tänkt göra, nu hann han inte göra det, och eftersom bilen fortfarande rullade kan man jämföra det med att korsa en väg och då finns inga regler om att man måste ha blåljus på.

Motorcyklisten var dum i huvet och fick betala för det.

Dum i huvet är man om man slangar på olämpliga ställen där bilar kan köra ut framför en, oavsett om det är poliser eller inte.

Nja, dom körde ett streetrace på allmän väg.
Sedan gör polismannen en felbedömning, men motorcyclisten gjorde väl ändå största felbedömningen.

En olycka, sådant kan hända om man kör streetrace i stadsmiljö

Nåjohej. Vi vet ju inte riktigt vad som hänt här. Någon rivstart låter det inte heller som, mer som en toknit med polisbilen. Det kan ju vara möjligt att polisen varit på väg ut, såg hur snabbt de kom och tvärnitade för att inte krocka, även om jag håller med om att det ser osannolikt ut..

Han verkar inte ha dött, heller, om denna kommentar stämmer:

låter precis som en rivstart tycker jag, tror inte snuten han få upp den farten för att få skrikande bromsljud på dom få metrarna det handlade om att köra ut.

Ingen vet vad det var för hastighet på den vägen och hur fort hojen körde. Ärligt så bryr jag mig inte om det heller. Tyckte det var jävligt idiotiskt av snuten. Hoppas han åkte dit så det sjöng om det vilket jag iof inte tror. Poliser står ju tyvärr över lagen.

Ingen vet vad det var för hastighet på den vägen och hur fort hojen körde. Ärligt så bryr jag mig inte om det heller. Tyckte det var jävligt idiotiskt av snuten. Hoppas han åkte dit så det sjöng om det vilket jag iof inte tror. Poliser står ju tyvärr över lagen.

Du tycker inte att det var idiotiskt av hojåkaren att köra ihjäl sig själv då?

Hehe..
Jag gillar lägret här på sporthoj som tycker att man som brottsling(oavsett brott, fast gärna fortkörning) får stå sitt kast.
påföljd från en hyttande näve till avrättning är allt på sin plats.
var det sporthoj ni körde, eller?
Vore ju trist om någon (polis)bil stack ut näsan framför er om ni (gud förbjude) råkar vara lite för ivriga med gasrullen..

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!