ofattbart

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date
Hur kan det här uppfattas som att polisen mördar motorcyklisten?
Ett gäng kommer på rätt sida av vägen- den som kör in i polisbilen kommer på fel sida i hög fart rätt in i polisbilen. Polisen skulle troligast svänga till höger,
kan ju bara vara ett tragiskt misstag av den som körde polisbilen, kan ju inte vara så lätt att hinna se en mc i hög fart på fel sida när han troligast tittade på dom som var på rätt sida och såg inte han som körde på fel sida

Du greppar halmstrån!

Du vet ingenting om vad polisen måste eller inte, varken här i sverige eller som i det här fallet utomlands.

Det står säkert att "man bör" slå på blåljusen om man spärrar en väg med en bil, det kanske han hade tänkt göra, nu hann han inte göra det, och eftersom bilen fortfarande rullade kan man jämföra det med att korsa en väg och då finns inga regler om att man måste ha blåljus på.

Motorcyklisten var dum i huvet och fick betala för det.

Dum i huvet är man om man slangar på olämpliga ställen där bilar kan köra ut framför en, oavsett om det är poliser eller inte.

Du verkar inte säker heller "de står säkert" hur som helst korsar polisen mc förarens väg så då gör polisen fel.
Tro mig jag vet mycke väl vad polisen e skyldig att göra å inte göra.
Finns en regel som säger att man inte får hindra trafik tex.
Sen håller jag med om att mc föraren e en galning bara för de ger de ingen rätt att ställa sig mitt ivägen å utsätta någon för fara.

samma gäller för alla hojåkaren eller hur:va

Jo absolut men här gjorde bägge fel tyvärr så fick någon betala dyrt för de.
Å jag e säker på att polisen inte tror att han gjorde något fel.

Last edited:
Tro mig jag vet mycke väl vad polisen e skyldig att göra å inte göra.
Finns en regel som säger att man inte får hindra trafik tex.
Sen håller jag med om att mc föraren e en galning bara för de ger de ingen rätt att ställa sig mitt ivägen å utsätta någon för fara.
Jo, i Sverige kanske.
Polisbilen såg inte särskilt svensk ut...

DÖDA ALLA som kör för fort !!

Svinen ska DÖ !

Istället för övervakningskameror ska nu polisen utrusta skåpen med skud-missiler och spränga alla som kör för fort tillbaka till medeltiden !

"Nu jävlar ska det bli ordning på vägarna" Ska enligt ryktet Hamrén ha sagt ...

Ursäkta, men mår du bra?? Något otalt med polisen? Vet inte om jag tycker sådanna kränkande uttal hörhemma här på sporthoj. Även om du menar polisen så kränker du mig som sporthojsmedlem och människa, dessutom visar du via hot mot 3:e man vad du är kapabel till som människa att göra el?

När man inte vet hela historien om denna filmsnutt så tycker jag det är svårt att uttala sig alls om detta och ALLA omständigheter om detta.

När det blir en sådan där lynchmobb dessutom så finns överhängande risk att flera blir skadade.

Antar att de två första frågorna var retoriska.

Jag får väl för fan uttala mig om vad jag ser? Tycker också det är märkligt att du som motorcyklist rättfärdigar det snutfan gjorde, att köra ut framför en hoj. Är det inte det vi alla fasar för?

Sen är detta ett forum med åsiktsfrihet. Att du känner dig kränkt av mitt uttalande om nå´n annan säger mer om dig än om mig.

Det är rätt så uppenbart att polismannen blev chockad, så vi kan nog utesluta att det var medvetet. Jag har lite svårt att se detta som polismannens fel enbart. Killen på MC rammar ju polisbilen i rätt så hög fart...

Skulle inte bli förvånad om det i öststaterna är fullt lagligt att kasta spikmattor på motorcyklar som vägrar stanna. Man får nog vara öppen för att deras trafikregler skiljer sig från våra. Framförallt vad en polisman får göra eller ej.

Du tycker inte att det var idiotiskt av hojåkaren att köra ihjäl sig själv då?

Reflekterade inte över att han var en idiot faktiskt. Tyckte mest synd om honom. Man kan ju tycka att polisen borde visa mer uppmärksamhet då han vet att det är en hojuppvisning. Gjorde han det med flit så är det ännu värre. Säg att du körde i 75 på en 70väg och en bil kör ut så att du krockar och skadar dig allvarligt eller dör. Då är du en idiot eller?

Reflekterade inte över att han var en idiot faktiskt. Tyckte mest synd om honom. Man kan ju tycka att polisen borde visa mer uppmärksamhet då han vet att det är en hojuppvisning. Gjorde han det med flit så är det ännu värre. Säg att du körde i 75 på en 70väg och en bil kör ut så att du krockar och skadar dig allvarligt eller dör. Då är du en idiot eller?

Jaha, det är en hojuppvisning?
På allmän väg?
Ja då ska inte polisen köra ut, då har dom ju tillstånd att vara där och köra tre gånger hastigheten.

Om jag kör 75 på 70 väg och skadar mig allvarligt i dom 5km/h jag inte hinner bromsa ner så är det mitt eget fel, men man kan tycka att bilen höll små marginaler.

Polisen gjorde en mänsklig felbedömning av avstånd och hastighet men bröt inte mot några lagar, tvärtom, han gjorde sitt jobb och försökte få andra att följa lagarna.

Motorcyklisten bröt mot flera lagar.

Slutligen MOTORCYKELN BREVID, SOM OCKSÅ KÖRDE FÖR FORT HADE INGA PROBLEM ATT STANNA INNAN POLISBILEN!

Enligt mig är man riktig störd om man ställer sig framför en nästan fullt varvande MC på bakhjulet.

Sedan så kör MC bredvid inte alls lika fort, titta på filmen igen han kör nästan dubbelt så söligt.

Enligt mig är man riktig störd om man ställer sig framför en nästan fullt varvande MC på bakhjulet.

Sedan så kör MC bredvid inte alls lika fort, titta på filmen igen han kör nästan dubbelt så söligt.

Ja, han kör nog bara hastighetsgränsen +moms, medans det andra puckor kör ännu fortare.

Håller faktiskt med GuW till stor del i det han säger. Alltså folk fattar inte att när de passerar laglig hastighet, att de är just är de själva som är felet i trafiken. Håller med om att polisen är knäpp i klippet men samtidigt får man ju se det ur hans perspektiv. Menar att de kanske tidigare hade kommit 50 hojar och gasat helvete och just nu skulle polisen stanna mc och det blir en olycka.

Om ni sporthojsåkare kommer i 250km/h och kör på en älg och dör, ska ni sedan utrota älgarna då för det måste ju vara dens fel att han inte kunde ex. högerreglen?

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd