ofattbart

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date
Jo du, den har varit uppe ett antal ggr, men ändå... väldigt underligt att polisen väljer att köra framför mc-föraren. Vet ifs inte om han gjorde det med flit, men det verkar så iaf...

Vad finns att säga egenlitgen?

Jo du, den har varit uppe ett antal ggr, men ändå... väldigt underligt att polisen väljer att köra framför mc-föraren. Vet ifs inte om han gjorde det med flit, men det verkar så iaf...

Att döma av polisens aktion så tror jag faktiskt att polisen var dum nog att tro att motorcyklisten skulle hinna stanna när polisbilen medvetet körde rakt ut för att "överraska" - "nu har jag dig din jävel".

Fast längre än så tänkte han väl uppenbarligen inte...
Tragiskt.

USA....Det va väl inte meningen att döda hojåkaren , bara skrämmas lite men tyvärr det blev lite fel med allting , jag tror inte att dom är så dumma i US att göra såna saker....:va

Detta är Ej USA...

Nästan 5 bast gammal, men likväl ofattbar..man undrar vad polisen tänkte....
Men, polisen hade nog inte för mening att döda personen.....

Litauen yesss.

Kan inte varit av misstag, sticker man kniven i någon så kan man inte säga sen att man inte hade för avsikt att döda. Samma sak som att hälla ut grus i en kurva för att man irriterar sig på hojåkare. Man åker dit för dråp om det inte varit planerat, mord om det kan bevisas att tex. polisen planerade att köra ut och krasha in i honom. eller vållande till annans död, men polisen gick nog helt fri i det här fallet

"aah han kom så jäääla snabbt alltså jag SÅG honom inte... men jag såg att det gick snabbt, fast jag såg han inte, fast det gick jäääligt snabbt alltså... men som sagt, jag såg honom inte det var en olycka."

USA....Det va väl inte meningen att döda hojåkaren , bara skrämmas lite men tyvärr det blev lite fel med allting , jag tror inte att dom är så dumma i US att göra såna saker....:va

Hur kunde du ens tänka USA när du kollade på videon? De gapar ju och skriker hela tiden på allt annat än amerikanska, du kanske har tagit nån stänkare så här på Påskaftonskvällen? :fyllisar :tummenupp

Helt obegripligt. Shit alltså... Man kan nästan höra 0:34 in i filmen hur han tänker "aj fan". Jag lovar att som åskadare hade jag tagit mitt mitt straff som bödel och vridit av skallen på det där jävla snutäcklet. Det feta, debila, munkätande missfostret förtjänar fan knappt att leva.

Någon som kan översätta. Dog han verkligen? Eller är det bara antagandet i kommentarerna under?

Första kommentaren var ju väldigt vackar:mad:

How dare they waste the tax payers money to kill the biker. It would of only cost a few cents to use a bullet.

Om motorcyklisten hade framfört sitt fordon i närheten av laglig hastighet, med båda hjulen på marken och tittat framåt istället för på kompisarna som stod vid sidan om så hade han lätt hunnit stanna.
(motorcyklisten brevid hann stanna, och han körde säkert lite för fort han med)

Det är väldigt svårt att avgöra om en motorcykel som kommer mot en kör 70 eller 140km/h på bakhjulet, om det är 50 på sträckan kanske polisen chansade på att det gick 70 medans det i verkligheten gick 140.

En olycklig felbedömning, på samma sätt som då bilar viker ut framför oss när vi kör närmare 200 på 70 väg för att dom tror att dom ska hinna före oss.

Last edited:
Om motorcyklisten hade framfört sitt fordon i närheten av laglig hastighet, med båda hjulen på marken och tittat framåt istället för på kompisarna som stod vid sidan om så hade han lätt hunnit stanna.
(motorcyklisten brevid hann stanna, och han körde säkert lite för fort han med)

Det är väldigt svårt att avgöra om en motorcykel som kommer mot en kör 70 eller 140km/h på bakhjulet, om det är 50 på sträckan kanske polisen chansade på att det gick 70 medans det i verkligheten gick 140.

En olycklig felbedömning, på samma sätt som då bilar viker ut framför oss när vi kör närmare 200 på 70 väg för att dom tror att dom ska hinna före oss.

:skrämd 200?!! Det är olagligt.:fakta

Hur kunde du ens tänka USA när du kollade på videon? De gapar ju och skriker hela tiden på allt annat än amerikanska, du kanske har tagit nån stänkare så här på Påskaftonskvällen? :fyllisar :tummenupp
Hoppsan , förlåt kompis om jag va lite onykter o hade ljudet avstängd.....:tummenupp

Jag tror polisen såg att bikern hade skinnställ, och då kunde han köra ut framför honom.

Det vet ju alla att bara man har skinnställ så klarar man sig.

Om man lyssnar så hör man en bil rivstarta sekunderna innan smällen. Snuten rivstartar ut på vägen för att stoppa eller skrämma hojarna som kommer i hög fart. Men snutarna gjorde en felbedömnining.

Jag instämmet med GuW.
Dessutom väldigt svårt o se när polisen började köra ut pga av att kamerakillen inte filmar bilen hela tiden.
Att det sen nästan blir lynchning av polisen är ju inte vidare bra heller, bara för att en person felat så ger det ju inte andra rätt att sätta sig över lag och ordning.
Om föraren inte hade nån puls kan man fråga sig varför ingen påbörjade hjärt-lugnräddning också. (så han var kanske inte "död")

Var ju kanske i brutalaste laget, Men man vet ju inte om han försökt en mildare metod tidigare. Dock är det ju så att polisens jobb är att stoppa brottslingar. Hojåkaren är väl kanske också lite farlig för allmänheten så att stoppa honom är ju det polisen ska göra. Som sagt, kanske väl brutalt men ändå rätt.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!