Oförstående gällande försäkrings klagomål

• Thread starter Thread starter Rickster
  • Start date Start date
Rickster skrev:
Haha visste det skulle dra folk storm gällande det. Nej men seriöst, har dock hojen enbart trafikförsäkrad för av ren princip tänker jag inte betala 93 pap om året för den, då kan jag köpa en ny ifall jag kvaddar den istället.

DOCK ska jag inte smita under bordet med att jag funderade ett slag på ta den på morsans polare, men försäkringsbolaget förklarade själva hur dom e petiga när det gäller försäkringstagare vs användare (vid olyckstillfället).

Jag har en hummm om VARFÖR det kostar så mycket, men kan något ge en utförlig förklaring till det egentligen.

Men trodde faktiskt inte att folk skulle BLI sååå jävla pissa asså.

Kommer jag i bråk ska jag LÄTT kalla på er hah :7peta

Ämnet har tagits upp jättemånga gånger. Och då menar jag verkligen jättemånga gånger.
Det slutar alltid med att de så kallade "moraltanterna" spyr galla över skenförsäkrarna, efter mer eller mindre misslyckade övertalningsförsök.

Det är fel att skenförsäkra, och bidrar enligt de flesta till ännu högre premier.
Vissa förstår inte detta. Andra skiter i det.

Om folk använde sökfunktionen flitigare skulle många trådar, exempelvis denna, inte existera. ;)

Lev väl!

Rickster skrev:
Haha visste det skulle dra folk storm gällande det. Nej men seriöst, har dock hojen enbart trafikförsäkrad för av ren princip tänker jag inte betala 93 pap om året för den, då kan jag köpa en ny ifall jag kvaddar den istället.

DOCK ska jag inte smita under bordet med att jag funderade ett slag på ta den på morsans polare, men försäkringsbolaget förklarade själva hur dom e petiga när det gäller försäkringstagare vs användare (vid olyckstillfället).

Jag har en hummm om VARFÖR det kostar så mycket, men kan något ge en utförlig förklaring till det egentligen.

Men trodde faktiskt inte att folk skulle BLI sååå jävla pissa asså.

Kommer jag i bråk ska jag LÄTT kalla på er hah :7peta

Snygg efterkonstruktion!!(?) :tungan

Last edited:
Exakt, man ska inte dra alla över en kant. (I just love the smell of folk-som-missuppfattat-ordspråk-totalt in the morning...)

Rickster skrev:
DOCK ska jag inte smita under bordet

Hehe...fan va illa... de (fsb) ser mig tydligen som en mindre risk än vad en medelålderskärring med tanke på vad jag betalar för gixxern... :hihi

Rickster skrev:
...

...

Därför att det stjäls en hel del cyklar och eftersom glin som inte kan köra envisas med att köpa något de varken har hjärna eller cojones att klara av. Ett tips;

http://www.sporthoj.com/forum/search.php

BTW, om detta var ett skämt så skulle jag i dina skor inte säga upp mig från jobbet riktigt än för att satsa på en karriär som komiker.

SvartR1a skrev:
Jag har berättat det tidigare men måste betätta det igen. Farsan jobbar på ett försäkringsbolag. Dom fick in ett ganska kul ärende. En kille som var 21 år hade köpt en splitter ny GSX1000, han bode i centrala Stockholm och han visste inte att en riktigt obehaglig överaskning väntade honom då försäkringsbrevet kom. Han hade räknat med att försäkringspremien ite skulle vara något att ta i beaktning då man köper hoj. Han blev desperat då han fick se premien, men tack och lov fanns ju möjligheten att skenförsäkra. Den billigaste premien skulle bli att ställa cykeln på mormor som bodde i en liten by norr om Jokkmokk. PERFEKT premien var bara på drygt 1000kr per år :tummenupp , Allt var frid och fröjd tills mormor gick och dog några år senare.

Då denna unge mann skrivit över ägandet av hojen på mormor som nu dött var han inte rätmättig ägare till hojen längre. Denna motorcykel skulle ingå i uppteckningen av dödsboet och skulle delas lika mellan arvingarna. :huvet Allt slutade med att den unge mannen fick KÖPA tillbaka sin egen MC :D

HA.. totalt underbart :banana

Rickster skrev:

Ja varför är det så dyrt för... ?
Kolla denna länk som ett exempel http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70580
Fundera på hur mycket pengar försäkringsbolaget får in i inbetald premie i detta fall, vad blir kontentan om han klotat samma dag...?
Jag kan hjälpa dig räkna!

Försäkringsbolaget har fått in 00000 sek och får kanske lösa in hojen till ett pris av typ 75tkr. Försäkringstagaren fick även personskador, oj plötsligt blev det ett par hundra tusen till.

Vänta lite nu va.... det blir ju bara dyrare för oss andra om han smäller eller hur ?

Och smäller han så lär dom kolla upp det... har själv vart med om det och torskat så jag lär inte göra om det.

//Stolt ägare som har en hojj jag har RÅD med på mig själv

SvartR1a skrev:
Jag har berättat det tidigare men måste betätta det igen. Farsan jobbar på ett försäkringsbolag. Dom fick in ett ganska kul ärende. En kille som var 21 år hade köpt en splitter ny GSX1000, han bode i centrala Stockholm och han visste inte att en riktigt obehaglig överaskning väntade honom då försäkringsbrevet kom. Han hade räknat med att försäkringspremien ite skulle vara något att ta i beaktning då man köper hoj. Han blev desperat då han fick se premien, men tack och lov fanns ju möjligheten att skenförsäkra. Den billigaste premien skulle bli att ställa cykeln på mormor som bodde i en liten by norr om Jokkmokk. PERFEKT premien var bara på drygt 1000kr per år :tummenupp , Allt var frid och fröjd tills mormor gick och dog några år senare.

Då denna unge mann skrivit över ägandet av hojen på mormor som nu dött var han inte rätmättig ägare till hojen längre. Denna motorcykel skulle ingå i uppteckningen av dödsboet och skulle delas lika mellan arvingarna. :huvet Allt slutade med att den unge mannen fick KÖPA tillbaka sin egen MC :D

:D Klockren!!!!

Man är glad att man bor på landet, sambon betalade 3000 halv/halv för
sin FZR 1000-93, nu har man köpt en SV 1000 03 så man får räkna med att det blir dyrare.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra