Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo, tydlig, men det mesta du skriver är så väldigt förenklat och generaliserat, vilket innebär att det är fel, vilket gör det till ett trassel eftersom vidare utsagor och ”sanningar” bygger på de föregående och förenklade generaliseringarna.

Det är inte definitionen av "fel".
Det du skriver är ju (som du själv påpekat) baserat på dina fantasier/psykoser och därmed utan vikt.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Ja och vilka har varit inblandat i många av dem?

Irak, Afganistan, balkan , Syrien, Libyen!

Läste du förresten en svensk officer vittnesmål! http://www.sydsvenskan.se/sverige/vi-skulle-inte-se-det-storpolitiska-spelet/

Fortsätt blunda och sova!


Att skapa oreda så folk flyr har ett syfte! Att blanda upp jordens befolkningar för världsfred och en världsregering!
Ett homogent folk är starkare mot makt och elit än när det är en blandning där alla går åt olika håll!

Citat från länken!

Vi har lyft det afghanska folket ur mörker och förtvivlan och givit dem hopp inför framtiden. Ni har gjort Afghanistan starkare och våra länder säkrare”, sa den amerikanske generalen John Campbell då.

Men Graeme Smith, analytiker hos organisationen International Crisis Group i Kabul, beskrev läget annorlunda.

”Konflikten eskalerar, allt fler människor dör och Isaf lämnar [Afghanistan] i en tid av oerhörd instabilitet. Det är svårt att säga vad som väntar landet i framtiden, men det kommer inte att bli positivt. Det är mer en fråga om det kommer att bli dåligt eller mycket dåligt”, sa han.
slut citat!


Det kan förklarar varför så många flyr från Afghanistan just nu! Läget är sämre... hmmm vad kan det bero på
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det kan förklarar varför så många flyr från Afghanistan just nu! Läget är sämre... hmmm vad kan det bero på

Ja tacka vet jag när talibanerna styrde, lite stenade kvinnor på lokala fotbollsarenan var mysigare.

:fakta
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Det kan förklarar varför så många flyr från Afghanistan just nu! Läget är sämre... hmmm vad kan det bero på
En helt uppriktigt menad fråga: du som har en så glasklar bild av läget och hur man löser det, varför arbetar du inte för FN, International Crisis Group eller vår regering så att lidande och pengar kan besparas?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En helt uppriktigt menad fråga: du som har en så glasklar bild av läget och hur man löser det, varför arbetar du inte för FN, International Crisis Group eller vår regering så att lidande och pengar kan besparas?

Pengar går lätt att spara, men vilket "lidande" är du ute efter att spara?
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
En helt uppriktigt menad fråga: du som har en så glasklar bild av läget och hur man löser det, varför arbetar du inte för FN, International Crisis Group eller vår regering så att lidande och pengar kan besparas?

En gång i tiden stod FN För något bra! Men genom åren är de lika korrupta som villket annat företag om man jämför!

Fn försökte dölja sexövergrepp av fn personal. Bara ett exempel
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Anledningen till att flyktingströmmen minskat från Syrien är att ryssen bombar skiten ur isis.

Angripa problemet vid källan, skulle du vilja att eran grabb åkte dit och slogs mot IS? Eller är det bättre att det det kommer "flyktingar" hit? Eller skall vi bollaöver ansvaret till Putin och blunda?

Jag hade inte varit så sugen på att knata dit och panga.. Jag ser heller inte hur vi skall kunna hjälpa alla "flyktingar".
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Angripa problemet vid källan, skulle du vilja att eran grabb åkte dit och slogs mot IS? Eller är det bättre att det det kommer "flyktingar" hit? Eller skall vi bollaöver ansvaret till Putin och blunda?

Jag hade inte varit så sugen på att knata dit och panga.. Jag ser heller inte hur vi skall kunna hjälpa alla "flyktingar".

Vi kan titta på historia!
Vad gjorde finnarna under andra världskriget? De skicka sina små barn hit!
http://www.lulea.se/uppleva--gora/s...gar/ur-helmers-fotoalbum-1920-1940-talen.html
Inte var det unga friska män i krigsför ålder om man jämför det som kommer hit nu!
https://www.google.se/search?q=flyk...ved=0ahUKEwj6wqHem_zJAhWHBiwKHbE8AeQQ_AUIBigB

Vad säger det dig!
Är det bättre att isis flyttar sina celler hit?

Ni är så jävla naiva!!!!


Ett problem med svenskar tror jag är att ni har haft fred för länge! I 200 år så det har gått några genrationer där ingen upplevt krig! Den svenska självbevarelsedriften ses som något fult och jag finner den inte i många!.
Idag är jag skitglad att vara halvpolack! Den naivetet ni svenskar har kommer bli slutet för ett fantastiskt land!

Med de pengar Sverige lägger på asylinvandring skulle vi kunna hjälpa alla världens flyktingar !

citat Tino Sanandaji

SVT: ”För att hjälpa 37 kris- och krigsdrabbade områden i världen vädjar FN för 2016 om humanitär hjälp på mer än 20 miljarder dollar (170 miljarder kr). Beloppet man ber om är historiskt högt skriver nyhetsbyrån AP. Pengarna ska bistå 87 miljoner människor i länder som Syrien, Jemen, Sydsudan och Irak. Lidandet i världen har nått nivåer som man inte sett sedan andra världskriget säger FN-chefen Stephen O'Brien. FN:s hjälporgan uppges redan ha ont om medel sedan man bara fått hälften av beloppen som man vädjat om för 2015. Totalt saknas 10 miljarder [ca 85 miljarder kr] skriver AP."


Sverige skulle ensam kunnat fylla FNs finansieringsgap för 87 miljoner människor i nöd. Totalsumman av 70 miljarder kronor bara på initial asylmottagning plus framtida välfärdsutgifter år är troligen en bra bit högre än FNs samlade resurser för 87 miljoner. I stället valde Sverige att skära totalbiståndet och prioritera ett par hundra tusen asylsökande.

Mer resurser allokeras till de två promille som tar sig till Sverige än de 99.8 procent som inte gör det. Om det låter vansinnigt och omöjligt att försvara så beror det på att det är vansinnigt och omöjlig att försvara. Resursallokeringen reflekterar inte rationellt beslutsfattande utan masspsykos, oppurtunism och faktatabun.

DN, Aftonbladet och andra har avfärdat utgifter på asylmottagning som motsvarande julhandel eller rödvin, när en mer korrekt jämförelse vore FNs samlade budget för tiotals miljoner i nöd. Många som deltagit i vansinnet menade väl men lät sig luras. Om ni läser detta bör ni veta att er ignorans och flockmentalitet orsakat lidande för miljoner som förvägras hjälp.
slut citat


Som jag skrivit innan det handlar om en elit 1% som vill styra hela världen.
Men trump och putin säger fuck* till dem och deras The new World order ! Eller agenda 2030 som det också kallas.

Därför vill vår regering inte stänga gränsen utan den ska vara öppen för de tror de hittat receptet för världsfred! Blanda folk!

Om vi tar bort alla bekvämligheter vem klarar sig bäst i den kalla nordiska skogen? Alla flyktingar får gärna flytta hit men de får försörja sig själva! Så som danskarna gör är det rätta!
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är inte övertygad om att No Brakes är helt hundra på alla bollar men att Putin och Trump är fantastiska män kan nog alla vara överens om.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Kanske har SD ovanligt många anhängare med en viss personlighet jämfört med andra partier? Jag vet inte. Vad tror ni?

Idag, enligt färsk undersökning, är SD det största partiet hos män*. Jag antar att gruppen män innefattar i stort sett alla personlighetstyper samt att gruppen är tillräckligt stor att ingen personlighetstyp är gravt dominerande.

* Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är inte övertygad om att No Brakes är helt hundra på alla bollar men att Putin och Trump är fantastiska män kan nog alla vara överens om.

Fanatiska om inte annat. Putin verkar i varje fall få igenom vad han vill och i ett land fullt av motsträviga alkoholister som Ryssland är bara det i sig imponerande. Trump verkar vara en medelmåtta med en jävla massa pengar och åsikter. :hihi
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Idag, enligt färsk undersökning, är SD det största partiet hos män*. Jag antar att gruppen män innefattar i stort sett alla personlighetstyper samt att gruppen är tillräckligt stor att ingen personlighetstyp är gravt dominerande.
SvD skriver såhär idag, angående vilka som den senaste tiden bidragit till SD-ökningen.

”Sverigedemokraternas ökning det senaste året beror främst på att väljare – de flesta män, ofta över 50 år – övergett Moderaterna (2,3 procentenheter) och Socialdemokraterna (2,0 procentenheter).”

Kan tänka mig att det är män som tycker det är åt helvete att ett fruntimmer leder M. Och S! Att det var illa nog med den där fjanten Reinfeldt (och Juholt) och att någon som kan slå näven i bordet borde sitta vid M- och S-rodret. Tills det får det vara den där Jimmy. Han är i alla fall tydlig och inte kan det vara bra med alla de här jävla invandrarna som bara väller in över gränserna.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
SvD skriver idag såhär idag, angående vilka som den senaste tiden bidragit till SD-ökningen.

”Sverigedemokraternas ökning det senaste året beror främst på att väljare – de flesta män, ofta över 50 år – övergett Moderaterna (2,3 procentenheter) och Socialdemokraterna (2,0 procentenheter).”

Kan tänka mig att det är män som tycker det är åt helvete att ett fruntimmer leder M. Att det var illa nog med den där fjanten Reinfeldt och att någon som kan slå näven i bordet borde sitta vid M-rodret. Tills det får det vara den där Jimmy. Han är i alla fall tydlig och inte kan det vara bra med alla de här jävla invandrarna som bara väller in över gränserna.

jag är tvärtom ganska övertygad om att SD rakar in jackpotten nu när verkligheten har visat att den politiken som övriga partier förespråkade gentemot SD inte fungerat och nu har de övriga stora partierna börjat låta precis som SD, och göra precis det SD sagt i ganska lång tid behöver göras.
SD har med andra ord getts rätt av andra stora etablerade partier. Folk ser stora fantasisummor som ska läggas på flyktingar och invandrare och ser en rutten infrastruktur, nedmonterad välfärd och trasig vård, och ett polisväsende som går på knäna.

Folk är helt enkelt trötta nu.
Tyvärr så saknar ju SD en fungerande politik, och kommer totalkrascha ekonomin i landet i en handvändning. Men, tack vare att media envist bara tjatat om flyktingar och flyktingpolitik med SD så har de sluppit att stå för det, och nu står de där som räddaren i nöden, bara tack vare av media och etablerade partier som misskött sitt jävla ansvar i en demokrati skamligt jävla mycket.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top