Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nu kommer vi någonvart. Tydliga skillnader i värderingar. Huruvida man känner förtroende för en Jimmy med vit makt-polare eller inte. Du gör tydligen det. För mig kan en politiker med sådan bakgrund aldrig vara ett alternativ av samma skäl som jag inte skulle vilja att min syster dejtade en dömd våldtäktsman.

Det är varken långsökt eller konspiratoriskt att anta att den som idag är partiledare för SD, som tonåring i slutet på 1980-talet kände sig ideologiskt hemma i vit makt-rörelsen. Var annars?! Bland moderaterna? Nej, där befann sig helt enkelt inte Jimmy.

Man kan vara skeptisk till hela landets journalistkår och kalla dem för vänsterradikala galningar och medlöpare, men även om det skulle vara sant är ju de objektiva sakförhållandena totalt uppenbara. SD-ledningen har inte sina rötter bland vanliga politiskt engagerade ungdomar, utan bland skinheads, nazistsympatisörer och högerradikala våldsromantiker.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter/
http://www.etc.se/inrikes/jimmie-akesson-ljog-om-uppvaxten-i-tv-intervjun
http://www.etc.se/inrikes/nazisterna-som-skapade-sverigedemokraterna

Hur fick du den kopplingen?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har inte skrivit något om mordbränder och avseende vit makt-sympatier har jag inga källor. Jag tål att bli rättad.

Men min uppfattning är ju att man knappast kan vara en välfungerande vuxen och hysa den genuina uppfattningen att bröderna Ekeroth, Björn Söder, Jimmy och topparna i SD´s ungdomsförbund tycker att vit makt-rörelsen är motbjudande/oanständig. Allt i deras framtoning och vokabulär vittnar ju om att de är hard core-rasister i kostymer. Och det kanske de flesta köper. Inte bryr sig om: ”Tja, ifall det bara är den där Jimmy som tänker göra något åt invandringen, då röstar jag på hans parti”. Men jag vet inte. Har aldrig pratat med någon som röstar på SD och hört hur de tänker.

Nej, det är ju "dina vänner som postar på Facebook".
Du har alltså aldrig pratat med någon som röstar på SD, men ändå sitter du och uttalar dig tvärsäkert om hur dumma alla som inte lever i din studentikosa fantasivärld är.
Tycker du att det verkar sunt?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Stefan fortsätter att övertyga.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/stefan-lofven-lyfte-bort-ansvaret-fran-sig-sjalv/

text.....Återigen kritiseras en svensk regering för att inte ha klarat av en allvarlig kris. Detta trots att erfarenheterna och konstitutionsutskottets kritik efter tsunamikatastrofen 2004 ledde till en rad förbättringar av krisberedskapen i regeringskansliet.

En särskild enhet, Kansliet för krishantering, som lydde direkt under statsministern inrättades 2008. Kansliet med 40 anställda är bemannat dygnet runt årets alla dagar. Uppdraget är att slå larm och samordna vid eventuella kriser.

Men bara två månader efter att Stefan Löfven tillträdde som statsministern kom han till regeringssammanträdet den 11 december 2014 med en ny instruktion för regeringskansliet.

I den nya förordningen flyttades Kansliet för krishantering från statsministerns kansli till justitiedepartementet. Det var inte den enda ändringen, även ansvaret för den grupp av statssekreterare som ska samordna krisarbetet flyttades....text
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Nu kommer vi någonvart. Tydliga skillnader i värderingar. Huruvida man känner förtroende för en Jimmy med vit makt-polare eller inte. Du gör tydligen det. För mig kan en politiker med sådan bakgrund aldrig vara ett alternativ av samma skäl som jag inte skulle vilja att min syster dejtade en dömd våldtäktsman.

Det är varken långsökt eller konspiratoriskt att anta att den som idag är partiledare för SD, som tonåring i slutet på 1980-talet kände sig ideologiskt hemma i vit makt-rörelsen. Var annars?! Bland moderaterna? Nej, där befann sig helt enkelt inte Jimmy.

Man kan vara skeptisk till hela landets journalistkår och kalla dem för vänsterradikala galningar och medlöpare, men även om det skulle vara sant är ju de objektiva sakförhållandena totalt uppenbara. SD-ledningen har inte sina rötter bland vanliga politiskt engagerade ungdomar, utan bland skinheads, nazistsympatisörer och högerradikala våldsromantiker.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter/
http://www.etc.se/inrikes/jimmie-akesson-ljog-om-uppvaxten-i-tv-intervjun
http://www.etc.se/inrikes/nazisterna-som-skapade-sverigedemokraterna
Hur fick du den kopplingen?
Lite visuellt stöd här nedan till vår fjärrkommunikation. Tror att du och jag nått vägs ände.

Men kanske kan någon annan än FettSnok och Skrotnisse bli lite tydlig om vad de tror om Jimmys, Ekeroth-brödernas och Söders ideologiska hemvist i slutet av 1980-talet, när deras politiska engagemang formades.
 

Bifogat

  • images.jpg
    images.jpg
    5.6 KB · Visningar: 26

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det är varken långsökt eller konspiratoriskt att anta att den som idag är partiledare för SD, som tonåring i slutet på 1980-talet kände sig ideologiskt hemma i vit makt-rörelsen. Var annars?! Bland moderaterna? Nej, där befann sig helt enkelt inte Jimmy.
Snillet spekulerar :hihi
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lite visuellt stöd här nedan till vår fjärrkommunikation. Tror att du och jag nått vägs ände.

Men kanske kan någon annan än FettSnok och Skrotnisse bli lite tydlig om vad de tror om Jimmys, Ekeroth-brödernas och Söders ideologiska hemvist i slutet av 1980-talet, när deras politiska engagemang formades.

Hur fick du kopplingen Sverige lider av good girl syndrome, till att jag har förtroende för Vit makt?
Hoppa du inte över rätt många steg nu? Du låter ungefär som programledaren i melodikrysset...
"Eftersom det var Strauss som spelade sin andra symfoni och Johan är europé så ska kolkraft in på rad fem" :va

Facepalm deluxe :fakta
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vad skulle han ha sagt/gjort för att övertyga dig?

Försent att tänka i de banorna. Den chansen är förbi sedan länge. Löfven var inte rätt lämpad att leda Sverige med facit i hand. Bara att konstatera. Han var kanske en som hade de egenskaper som Socialdemokraterna behövde för att ena partiet. Det är inte tillräckligt i det läge Sverige befinner sig nu.

Klart är att man aldrig hade någon plan för Sverige när man gick till val. Det har varit ett stort glapp mellan ord och handling och för många stora tvära kast. Socialdemokraterna som parti var inte redo att axla regeringsmakten. Man har nog skjutit sönder sig själv i interna strider genom åren som var i opposition.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Försent att tänka i de banorna. Den chansen är förbi sedan länge. Löfven var inte rätt lämpad att leda Sverige med facit i hand. Bara att konstatera. Han var kanske en som hade de egenskaper som Socialdemokraterna behövde för att ena partiet. Det är inte tillräckligt i det läge Sverige befinner sig nu.

Klart är att man aldrig hade någon plan för Sverige när man gick till val. Det har varit ett stort glapp mellan ord och handling och för många stora tvära kast. Socialdemokraterna som parti var inte redo att axla regeringsmakten. Man har nog skjutit sönder sig själv i interna strider genom åren som var i opposition.

Jag håller med om det mesta.
Jag tror dock de hade en plan för att styra Sverige.
Den visade sig tyvärr inte vara förenlig med verkligheten. :(
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Trasslet gäller nog både mig, dig och de flesta som har skrivit fler än två inlägg i den här tråden.

Det jag skrev i mitt förra inlägg handlar om det jag i grunden har så svårt att förstå. Det är fullt berättigat att vara orolig för framtiden eftersom vi lever i så föränderliga tider. Massvis med flyktingar kommer till Sverige samtidigt som många tycker att vårt välfärdssystem redan är hårt belastat. Jag delar i flera avseenden den oron och tycker att Sverige verkar ta emot alldeles för många flyktingar i relation till hur andra EU-länder gör. Hur ska det gå ihop?

Men: eftersom jag med egna ögon och öron har läst och hört hur ledande Sverigedemokrater betett sig och formulerat sig har jag inget förtroende alls för dem. Det är män (i princip aldrig kvinnor) som i ord och handling visar att de är påfallande cyniska, kalla, fysiskt och verbalt aggressiva och i total avsaknad av det som jag tycker är allra viktigast: viljan och förmågan att vilja hjälpa människor. Att visa värme, omsorg och omtanke. För att vinna mitt förtroende räcker det inte att vara en kallhamrat sakkunnig cyniker som upprepar att han vet vad som är bäst. Man måste vara både kompetent och visa att man har en varm sida. För politik handlar inte om siffror, utan om människor och man måste kunna visa att man besitter både kompetens och värme. Det är en unik mänsklig egenskap att visa just omtanke. Djur gör sällan det om det inte har ett uppenbart egenvärde. Men människor kan bete sig självuppoffrande och sätta andras bästa framför sitt eget bästa. Den förmågan saknar samtliga SD-politker som har visat upp sig på den offentliga arenan och därför har jag oerhört lågt förtroende för dem. Det finns inget motsatsförhållande mellan värme och kompetens. Alla historiskt skickliga och framgångsrika politiker (i demokratiska stater) har haft långa register i båda dessa kompetenser.

En skattning av följande ledare på båda dessa ”dimensioner” tror jag skulle visa ett ganska tydligt mönster: Churchill, Franco, Hitler, JF Kennedy, Clinton och Putin.

Det kanske finns ett samband mellan benägenheten att gilla män som visar ingen eller mycket lite värme och vissa ”items” i ett personlighetstest? Kanske har SD ovanligt många anhängare med en viss personlighet jämfört med andra partier? Jag vet inte. Vad tror ni?

Inte alls, jag är inte trasslig, jag är tydlig.

Du slänger in en massa nya ämnen att diskutera nu, varför gör du inte klart något, är det månne ett karaktärsdrag eller söker du bara trätoämnen?
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Hållt vad han lovar!

Var ska man börja!? Det finns så många saker han Stefan brutit löftet om jag har tappat räkningen.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Alla flyktingar får flytta hit om de vill. Men jag kommer snart sluta bidra med bidrag utan alla får klara sig själva!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Anders Lindeborg i Aftonbladets ledare. Man tar sig för pannan varje gång man läser hans åsikter. Tonen har ändrats - det är det enda man kan vara överens om. Resten är ren goja.

text...Förändringen började redan efter valet 2014. Som på given signal ändrade ledarsidorna på Expressen och Dagens industri linje om flyktingar och tiggare. Tonfallet blev råare och nyanserna försvann. Svenska Dagbladet, som länge rört sig i utmarkerna, höjde rösten ytterligare och när Göteborgsposten bytte chefredaktör till stridbara Alice Teodorescu blev kvartetten komplett.

S-märkta tankesmedjan Tiden har empiriskt studerat vad som hände.
Utredaren Torsten Kjellgren gick i en rapport igenom ledartexter från valet 2014 till första augusti 2015 i SvD, DN,
Expressen, DI och GP och jämförde språk och innehåll med SD:s politiska program.
”Den negativa tonen har trappats upp successivt under våren hos ledarsidorna. Många samhällsproblem, och SD:s framfart, påstås ha sin rot i en stor invandring”, konstaterar Kjellgren.
Den som inte följt flocken, som orkat driva en egen linje, är DN.
Man ska självklart inte överdriva hur mycket ledarsidor påverkar men när flyktingmottagandet ökade under hösten fanns argumenten redan slipade.
Det apokalyptiska tonfallet, hysterin, beskrivningen av ett Sverige som faller i bitar på grund av invandringen och kraven på hårdare tag. Allt fanns på plats.
Hur hade Socialdemokraterna och Miljöpartiet agerat utan denna världsbild av kris och katastrof när antalet asylsökande ökade i september?

Jag vet inte, och givetvis är de som genomför besluten ytterst ansvariga. Men debattklimat spelar roll, och gissningsvis hade utrymmet för eftertanke varit större. Drakoniska åtgärder, som tillfälliga uppehållstillstånd eller id-kontroller, hade kanske aldrig genomförts och möjligen skulle regeringen ha pressats mer på vad de vill göra för integrationen....text

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article21997492.ab
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Tja, efter höstens rabalder har jag litet svårt att se vilket parti man ska rösta på.

Moderaterna: ökade klyftor i samhället är av godo, bara studera Rosengård och Tensta, så bra det blivit där.

Socialdemokraterna: kör så länge det går sedan kovändning, analys av förd politik och uttalanden ska man aldrig reflektera över.

Miljöpartiet: se makten som kund och vårt parti som prostituerad och ställ upp på alla bizarra sexlekar.
Gråt en skvätt och fortsätt sen i samma spår.

Liberalerna: min numer bortgångna granne uttryckte saken väl, Gud bevara oss för kriget och folkpartisterna.

Centern: ett parti för storstadsmänniskor som slänger ut floskler till landsbygden och hoppas på röster.
AL, det tankesättet kan du skippa, tror det finns en viss intelligens på landet också speciellt efter 20 år med svikna löften.

Vänsterpartiet: det är inte lätt att bejaka sina arbetarklassrötter med 65 papp i månaden och allting annat fritt. Fast deras partiledare talar väl och har begripit klassklyftor. Deras lokala förmåger som däremot vill instifta sharialagar och korsfästa varenda jude har jag svårt för

Kd: förbud mot abort och kedja fast kvinnor vid spisen, javisst vi är ju feminister också. Motsattsförhållande på det, näääääää.

SD: ja, alla inom partikretsen har ju varit nynazister, inget att skryta om men man kan ju alltid erkänna och ändra sig ( se socialdemokrater och erkänna misstag................not). Är långt ifrån naiva och har alltid en plan på lut, tyvärr är ingen jättemur runt Sverige den slutgiltiga lösningen, det tåget har gått i vår globala värld.

Verkar som att Nationalteatern fick rätt, vem kan man lita på ?

Och nu har man spytt färdigt galla, jag har inte heller några bra lösningar.
Kanske borde man annama uttrycket "lagomt" istället för att antingen gasa eller bromsa det som går.

Det borde kanske vara en erfaren biker som stadsminister, ser problemen framför sig och sätter in lämpliga åtgärder innan man kör in i häcken på biltokarna som gör allt annat än köra bil.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Jag säger det igen även om ni tror det är någon konsperation eller foliehatt påhitt! Det är det inte. FN Agenda 2030 kommer införas även om vi folket inte vill det! Men det är lätt att införa någotting när folk sover och inte bryr sig!
Även kallat The new World order!

Alla väldens folk ska blandas!
Och vi kommer 2030 ha en världsregering ledd av FN.

citat Reinfeldt:

Jag har resonerat så att det är ett tal som jag höll där och då, baserat på vad vi då fick reda på. Det var ett sätt att berätta för svenska folket att jag, min regering och mitt parti visste detta och förberedde Sverige för hur vi kunde göra något åt det.

– Det kan man inte översätta ett drygt år senare till den situation som nu är. Det är andra som har tagit över och som nu har ansvar efter mig. Det jag dock vill fortsätta vara verksam för är en öppen värld, en värld som tror på att människor och religioner ska blandas, och som tror att det i den blandningen uppstår de bästa och mest utvecklade samhällen, där vi känner tolerans, respekt och nyfikenhet inför varandra.
Slut citat.

Vem sukta efter jobb på FN?! kommer ni ihåg?

Annat intressant är att för att få muslimska länder att skriva på Agenda 2030 så fick de sin vilja igenom !
Bakgrunden är de islamiska staternas i FN önskan om globalt totalförbud av all kritik av sin religion. De 57 staterna utgör den största sammanhållna gruppen i generalförsamlingen och har blasfemilagen som en av sina grundbultar i det internationella samarbetet. När redan 1/3 av FN:s stater har religiöst relaterat statsskick kan man undra hur framtiden kommer att se ut.

https://peterkrabbe.wordpress.com/2015/10/05/en-framtid-i-morker-och-tystnad/

Att inte kunna kritisera religion är helt absurd verklighet våra barn kommer växa upp i om vi inte börjar
intressera oss för vad som verkligen händer!

Utan ISIS flyr inte folk! Tänk på det! Alla änder folk flyr ifrån ja villka har varit där och blandat sig i ? USA, FN och nato!

Jag gillar inte Putin men mellan pest och kolera så
Putin Tells Everyone Exactly Who Created ISIS
lyssna själva https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww

Börja ifrågasätta det du hör och ser genom vanliga SVT , aftonbladet osv, börja jämföra från flera källor!
Hur länge ska det här få fortsätta?!

PUTIN REVEALS RUSSIAN ROLE IN NEW WORLD ORDER
https://www.youtube.com/watch?v=atkhyJUlPeQ
Putin och Trump är emot The new World order!


http://www.veteranstoday.com/2015/08/05/vladimir-putin-the-new-world-order-worships-satan/

Om IS inte fanns vad skulle få folk att fly?

Agenda 2030 har planerats länge

http://www.sydsvenskan.se/sverige/vi-skulle-inte-se-det-storpolitiska-spelet/
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Märkligt att SD inte har 90-95%
Enligt kommunistisk/feministisk ideologi så är staten inte bara insamlare av skattemedel utan också ekonomisk motor, allsmäktig, fri att starta företag, ja det är till och med önskvärt.
...jag är inte trasslig, jag är tydlig.
Jo, tydlig, men det mesta du skriver är så väldigt förenklat och generaliserat, vilket innebär att det är fel, vilket gör det till ett trassel eftersom vidare utsagor och ”sanningar” bygger på de föregående och förenklade generaliseringarna.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top