O-ringar tokico bromsok, Hur skall de monteras?

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Håller på och renoverar ett par tokico bromsok. Har köpt nya o-ringar som jag inte riktigt förstår hur de skall monteras.. Finns det något upp och ner på "piston seal" tycker o-ringarna känns liksidiga?

/

Fredrik
 

Bifogat

  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    139.2 KB · Visningar: 207
O-ringarna är de som sitter mellan bromsokets halvor, de andra är kolvtätningar. Kolvtätningarna brukar vara liksidiga och inte som på bilden där. Jag har aldrig sett nån skillnad på dom iallafall, har iofs bara mekat med två toxico ok.
 
Har nyss gjort samma sak och jag läste nånstans att originalen är typ fasade eller vad man ska säga medan eftermarknadsditon är liksidiga. Mina var liksidiga och det spelar absolut ingen roll. Det fanns säkert en ide med det från början.
 
att dom är 4kantiga o iblad lite fasade har att göra med att den drar/fjädrar tillbaka kolven något så att bromsen inte ligger på
det ser ut på skissen som fasen ligger i oket
,ingen synlig mätbar skillnad =montrera
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top