Jag tvivlar inte för en sekund på att det är kompetent folk bakom bygget. Och det låter som ett ganska så intressant bygge.
Men om det är som trådens rubrik, ett nytt
svenskt mc-märke, som det handlar om så blir jag genast skeptisk. Att det dessutom snackas om boxermotor och navstyrning gör inte saken bättre. Jag gissar på massor med uppmärksamhet för prototypen, men om de försöker sig på någon slags serieproduktion så blir det bara en stor flopp.
Skulle jag ha fel i den gissningen och Harriern blir en försäljnigsframgång så ska jag själv presentera ett nytt svenskt mc-märke och en prototyp på 2010-års mässa. Som jämförelse så kan det nämnas att den svenska snöskotern Snowolverine har varit under utveckling i fem år eller något sånt och först nu börjar se dagens ljus. Men eftersom jag inte känner mig så särskilt orolig så väntar jag tills efter 2009-års mässa innan jag börjar produktutveckla och skissa på designen (då blir det något lite mera traditionellt, iaf utan navstyrning).
Ja "MC-märke" låter fabrik, visst, men så har nog ingen tänkt i traditionell mening.
Försäljningsframgång kommer den nog klassas som av en del, om den säljer ett par -några ex om året.
SnoWolverines utvecklingstid är något sådant ja, visades 2006, fanns på marknaden 2007 och "finns" nu..
SnoWolverine är ju ett "märke", en fabrik i den mening som genene man menar, det är kanske inte Egeland Motors nej.
Men det ordet har ju va det ju trådskaparen som valde, här på SH . . .
Men varför skulle det inte funka för att den har boxermotor och navstyrning?
och byggs av en kille som haft utanpåliggande ventiler på tidigare hoj, eh?
Stellan nischar sig och det med rätta, gör samma som andra och man syns inte alls.
Jag bygger ju själv en hoj, har lagt några år på det nu och det kommer ta flera år till, men kallar jag det ett "märke"? nej, även om det skulle gå att tillverka flera sen.
Det är väl kul att det händer nått alls i Sverige.
Nu höll jag på att skriva "lilla-sverige", vilket vore fel för jag har alltid hävdat att det skulle gå att skapa just ett nytt mc märke här, iaf om man räknar Bimota som ett märke.
Kompetensen finns defentivt i landet.