Nytt svenskt hojmärke lanseras 21jan 2009

frezon in da house:
Esox gick hela resan till Norrtälje och tillbaka för Custom Motor Show.

Och Mälaren Runt.....

Typisk Svensk sandlåda, någon går mot strömmen och det ska bara klagas på!!!! precis som en hink med krabbor, när en lyckats ta sig upp till kanten och nästan till friheten då drar dom andra tillbaka honom (dålig liknelse men...) Hadde den här tråden postats på Jockey Journal eller annat internationellt forum för fritänkare så hade det varit glada tillrop och även en hel del konstruktiv kritik men inga totalsågningar som är fallet här, känns lite som man måste ställa sig i kö och slänga sig med floskler, sånt här gör mig såååå trött. Det är nästan otroligt att trots detta (men Stellan surfar nog inte här och gör han så bryr han sig nog föga) har vi fått en snubbe som vunnit hojbyggar VM och placerat sig i topp 3 året innan, det är inte bara Stellan som satt Sverige på hojbyggarkartan, tidningen MCM har under åren byggt ett antal project, vi har en Gotlänning hos BMW som har öga för design, vi har Greven som mer eller mindre varit med om att sätta "Swedish Style" på världskartan, Stellan ska skruva ihop ett par Triumph Rocket 3 inför Mc Mässan, kan gå vidare men... Personligen har jag fått en dos av den Svenska Hoj Sandlådan för ett bygge jag håler på att skruva med, finns folk som inte kan fatta att alla inte vill vara stöpta i samma form som alla andra som åker ******, jag vägrar replica hjälmar, frabriksproducerat påhäng och annat varumärkes brandat krafs, jag gör som JAG vill...

Dalai Lama sa en gång: A mind is like an umbrella, if not open it don't work....

DP says: Only dead fish travels with the current....

Last edited:
Nu råkar jag vara av den uppfattningen att utseende utan prestanda är som att måla en gris med guldfärg....

Har sett de bågar som vinner den där vm titeln och om det finns obekvämare sittställning än på en sporthoj så har man hittat rätt! Jag undrar hur en hoj man inte kan köra mer än 10km utan att få men för livet eller tanka kan vinna en tävling?

Enda balla custombygget jag sett på länge var när KR Racing lät en Roland Sands sätta i en moto-gp motor i en custom/caféracer!

http://www.bikernet.com/bikebarn/PageViewer.asp?PageID=1245
Men, måste man ha drivankare med sig för att få stopp på den där? :va

Nope. Roland Sands hade inte frambroms på den från början men jag tor det är ditskruvat idag. Men i första skedet var det moppebromsningar som gällde. Kenny Roberts tyckte det var coolt. "Really really old school, like...medievil old..."

Enligt en annan svensk mc-tidning så ser det ut att vara fem lite caféräserstukade Triumph Rocket III och en hightech BMW som planeras i Stellans garage. Där Triumpharna ska säljas i norden och BMWn ska vara Stellans. http://www.bike.se/content/2859/

Kul och innovativt, eller bakåtsträvande? Ska bli spännande att se hur det ter sig..!

den kommer 21 januari då fyller jag 18.

pappa..... du vet att jag brukar tvätta din bil och är ganska snäll......

:D

den kommer 21 januari då fyller jag 18.

pappa..... du vet att jag brukar tvätta din bil och är ganska snäll......

Det är bra med nya motorcyklar i Sverige!!! Sverige behöver mer motorcyklar!!

Hoppas han lyckas få till midjestyrningen och boxermotorn! :yoparty

Stellan, liksom jag själv, gillar udda och funktionell teknik. Att utforska navstyrningens mysterier och andra ekvilibristiska lösningar är bara naturligt om man inte vill köra vidare i gamla spår. Hur länge skall motorcyklar se ut som de gör? Personligen tycker jag Vyrus gör några av de ballaste hojar som finns.http://www.alltommc.se/mcGuiden/visa.php?id=1583&b=2008&ar=2008 Och de är INTE långsamma, "trots" navstyrning.

Hur kommer det sig att de säljs under namnet Bimota? eller är det tvärt om?

Fanihelvete vilka gnälkärringar som finns.
Allt ut över det vanliga är väl kul.
Ska bli hur kul som helst att se.:tummenupp

Citat:
Inskickat av frezon Läs Inlägg
Stellan, liksom jag själv, gillar udda och funktionell teknik. Att utforska navstyrningens mysterier och andra ekvilibristiska lösningar är bara naturligt om man inte vill köra vidare i gamla spår. Hur länge skall motorcyklar se ut som de gör? Personligen tycker jag Vyrus gör några av de ballaste hojar som finns.http://www.alltommc.se/mcGuiden/visa...b=2008&ar=2008 Och de är INTE långsamma, "trots" navstyrning.
Hur kommer det sig att de säljs under namnet Bimota? eller är det tvärt om?

De säljs inte under namnet Bimota. Bimota har en alldeles egen navstyrd hoj som heter TESI 3D Tesi 3D. Vyrus är en egen tillverkare: http://www.vyrus.it/index2.html

Är hur lugn som helst bara att termer som boxermotor och midjestyrning känns lite som motsatsen till utveckling vilket borde bli regression eller nåt snyggt ord!

Den kommer absolut att gå att köra men om du skulle sätta ihop en ny bilmodell skulle du välja delar från en alfa från 85 eller audi från 08?

EDIT: navstyrning ok? (Ja jag har druckit.....)

En alfa från 85 är det bästa skit på 4-hjul som någonsin funnits så dé så:tuttar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT