Nytt rekord????

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Japp, är det någon som slår detta?

Jag fick kortet för 1v och 6 dagar sedan, och nu är det borta. Förmodligen så får jag inte tillbaka det förrens i december.

Åkte från kontoret och skulle till en leverantör (en trip på 2km i stockholm city), precis efter ett rödljus så skulle jag axxa förbi en bil. Där klockade dom mig.... på 30 väg. Grattis... Jaja, en trevlig mc-konstapel konstaterade direkt att mitt nya fina kort (fick plastlappen igår, alltså mindre än 24h sen) skulle jag inte få se på ett tag.

Hoppas att de skall ha förståelse för att man har barn på dagis och behöver kortet i jobbet. Kanske kan man få lite kortare avstängning från trafiken.

Ett tydligt tecken på att det kortsluter i huvet under stress, är att jag bad honom att få behålla kortet någon timme så jag kunde åka hem och byta till bilen. Just det.. man får inte köra bil heller.. segt.
Jaja, vi får se hur detta slutar när besked om beslut dyker upp.

Reb0

Last edited:
Fy Fan! jag hade blivit knäckt. Först har man lagt ner en mindre förmögenhet på hojen, försäkringen och utrustningen + utbildningen till a kortet. Sen så rycker allt pa detta :(

Men att köra snabbare än 30 på 30 väg är dumt och det vet alla så det har du dumt nog kanske förtjänat.

Ajdå. :)

Men får man inte köra i 48 timmar efter man förlorat kortet eller nåt sånt?

CeltaniC skrev:
Fy Fan! jag hade blivit knäckt. Först har man lagt ner en mindre förmögenhet på hojen, försäkringen och utrustningen + utbildningen till a kortet. Sen så rycker allt pa detta :(

Men att köra snabbare än 30 på 30 väg är dumt och det vet alla så det har du dumt nog kanske förtjänat.

Absolut, grymt klantigt och det är bara att gilla läget. Får skylla mig själv.

Att man sedan åker på en böter på mer än 2000:- är ju ingen bonus direkt.

Reb0

RebelZero skrev:
...Hoppas att de skall ha förståelse för att man har barn på dagis och behöver kortet i jobbet. Kanske kan man få lite kortare avstängning från trafiken.....Reb0

Kortare avstängning för att straffet slår hårdare på dig än på någon som inte har ditt behov utan bara nöjesåker, är det du ska yrka på.

Trist men lycka till!

Mvh Stephenj

Mmmm... Du slår mig. Hade mitt första kort i 18 dagar när jag nyss fyllt 16. Körde en CB1100R i 94 km/h på 50-väg så det var väl inget att snacka om, men det var inget vidare att komma hem och bekänna för morsan...

stephenj skrev:
Kortare avstängning för att straffet slår hårdare på dig än på någon som inte har ditt behov utan bara nöjesåker, är det du ska yrka på.

Trist men lycka till!

Mvh Stephenj

Tack, jag hoppas att det går vägen och att man får lite kortare.

Reb0

Vaektra skrev:
Åhh vad trist, stackare. :(

Tack, mer sånt... just nu vill man bara åka hem och krypa ner under täcket.. eller kanske inte.. Där ligger det en polis och sover som har jobbat natt.. och kommer vrida nacken av mig när hon får reda på detta.

Reb0

RebelZero skrev:
Hoppas att de skall ha förståelse för att man har barn på dagis och behöver kortet i jobbet. Kanske kan man få lite kortare avstängning från trafiken.

Sambon blev av med kortet i en månad, dock tog det 14 år. Körde 123 på 90 väg, medelhastighet tagen av mc-snut.. Han skrev i sin överklagan till länsstyrelsen att han behövde körkortet då han arbetar i norge (de tar ju för båda behörigheterna). Vi har inga barn men jag ringde anonymt och frågade lite allmänt vad som kan vara giltiga skäl och "barn på dagis" o liknande är inte ett giltigt skäl enligt dem, sen kanske de är snällare i din kommun vad vet jag.

Månaden gick fort, tiden räknas från den dagen det hände. Det regnade precis varje dag så ngn mc-åkning skulle det inte ha blivit i all fall.

Hur fort körde du?.

:( :pannkyss tråkigt.

Last edited:
RebelZero skrev:
Tack, mer sånt... just nu vill man bara åka hem och krypa ner under täcket.. eller kanske inte.. Där ligger det en polis och sover som har jobbat natt.. och kommer vrida nacken av mig när hon får reda på detta.

Reb0

Ohhh dubbel stackare :3freak :3freak Glöm inte ta med blommor hem :D

RebelZero skrev:

Reb0

Klockren! :tummenupp :rofl :rofl

2fast4hjo skrev:
Sambon blev av med kortet i en månad, dock tog det 14 år. Körde 123 på 90 väg, medelhastighet tagen av mc-snut.. Han skrev i sin överklagan till länsstyrelsen att han behövde körkortet då han arbetar i norge (de tar ju för båda behörigheterna). Vi har inga barn men jag ringde anonymt och frågade lite allmänt vad som kan vara giltiga skäl och "barn på dagis" o liknande är inte ett giltigt skäl enligt dem, sen kanske de är snällare i din kommun vad vet jag.

Månaden gick fort, tiden räknas från den dagen det hände. Det regnade precis varje dag så ngn mc-åkning skulle det inte ha blivit i all fall.

Hur fort körde du?.

:( :pannkyss tråkigt.

Tack,

Reb0

Last edited:
RebelZero skrev:

Reb0

Köp dom längsta Rosor du hittar...;-)

RebelZero skrev:

Reb0

Anfall är som bekant bästa försvar - dra till med att begära skillsmässa om hon inte fixar så du kommer undan :)

Man får se upp med 30 här i stan - verkligen lätt att passera gränsen när det slår om till grönt...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN