Nytt rekord????

RebelZero skrev:
Tydligen är den hoj-polisen som tog mig välkänd för att vara hård. De kan ta beslutet att man inte får köra därifrån. Verkade som att jag inte var ensam om samma behandling då det stod flera hojjar där jag ställde min.

Reb0

Det låter helt orimmligt om det inte handlar om rattfylla/trafikfarligt fordon.
Fast du borde ju veta bättre än mig ;)

Hahahaha, flåt att jag skrattar.....men du va lika klantig som mig, dock hade jag kortet några dagar längre. Läs min historia här
Men jag får tillbaka kortet på Lördag!! :banana :banana
Synd att säsongen nästan är över bara :4skrika
Tror det är ngt skumt med Honda CBR 600F.....speciellt 99:an :rolleyes:

PS. Lycka till med bruden :tungan

Last edited:
ja var av med mitt i 4 månaderoch när att det kosta mitt jobb.Omkörning på 70 väg ,4 bilar framför mig och längst fram en övningskörare så ja gasa om ja höll 179 km/h när dom tog mig.

Så ja vet hur det känns :mad:

Hah, min polare slår er allihopa!

Efter att varit ute och kört mc runt i stan så stannar dom vid gymnasiet (där dom började) och då får han reda på att han är godkänt och fått körkort!

Han skall dock göra farbrorn en tjänst och köra cykeln till vägverkets kontor (200m). Problemet är att på vägen så finns det ett rödljus (enda i stan), polaren lever tydligen i sin egna lustiga lilla värld och kör rakt ut genom rödljuset mot rött!

När dom stannar 20m därifrån vid kontoret så förklarar farbrorn att han tyvärr inte kan godkänna honom pga att han kört mot rött :huvet

Snacka om att bita i det sura äpplet...

RebelZero skrev:
Där klockade dom mig.... på 30 väg. Grattis...

Hoppas att de skall ha förståelse för att man har barn på dagis och behöver kortet i jobbet. Kanske kan man få lite kortare avstängning från trafiken.

Reb0

Har man ungar på dagis borde man kanske veta bättre än att köra fort på 30 Vägar, för vart brukar det vara 30? jo utanför dagis och skolor...

Last edited:
Vaektra skrev:
Ohhh dubbel stackare :3freak :3freak Glöm inte ta med blommor hem :D
Kan inte rebelzero få åka hem till dig istället då? :rolleyes:

Mike / peace, lööööve and understanding
--
Till dig rebel: för det första skulle du inte stannat eftersom du haft lappen så kort tid, du skulle brassat på och kommit undan ist... nåja, du valde fel att stanna, ok, men knip om det, lev livet som om det vore normalt. Låt det vara din egna hemlis att du torskat lappen och kör på som vanligt men välj dina ställen att gasa på...

:tummenupp

Mr Hamren sitter säkert och tjyvläser tråden, du va min roligaste smitning i år :pannkyss

Last edited:
Bobbo V skrev:
Har man ungar på dagis borde man kanske veta bättre än att köra fort på 30 Vägar, för vart brukar det vara 30? jo utanför dagis och skolor...

Ja, och resten av hela jävla stan. Kom inte och säg att hela stan är ett dagis.

IronMike skrev:
Kan inte rebelzero få åka hem till dig istället då? :rolleyes:

Mike / peace, lööööve and understanding
--
Till dig rebel: för det första skulle du inte stannat eftersom du haft lappen så kort tid, du skulle brassat på och kommit undan ist... nåja, du valde fel att stanna, ok, men knip om det, lev livet som om det vore normalt. Låt det vara din egna hemlis att du torskat lappen och kör på som vanligt men välj dina ställen att gasa på...

:tummenupp

Mr Hamren sitter säkert och tjyvläser tråden, du va min roligaste smitning i år :pannkyss

Förmodligen hade jag inte kommit så långt, min lilla 600 och min lilla erfarenhet skulle få ett abrupt stop av Tommy och grabbarna som stod redo och bara väntade på att få dra efter. Tommy har varit mc-polis lika länge som jag är gammal, och när vi stod och snackade lite så berättade han att han hade jagat en mc i 260 blås och sedan fått stopp på honom bara någon vecka innan.

Oavsett, så såg jag inte mc-polis och hade stannat ialf. Att dra och orsaka en eventuell jakt är inget jag ser som ett alternativ. Då äventyrar man sitt eget och andras liv, då känns det bättre med ett indraget kort. Drar du så riskerar du dessutom att få skaka galler.

Angående att köra trots indraget kort så hade min fru förmodligen fått reda på det ialf, iom att hon är anställd inom ordningsmakten.

Även om Tommy är hård så var han mycket trevlig och efteråt så tackade han för trevligt bemötande. :tummenupp

Reb0

Lion skrev:
Hahahaha, flåt att jag skrattar.....men du va lika klantig som mig, dock hade jag kortet några dagar längre. Läs min historia här
Men jag får tillbaka kortet på Lördag!! :banana :banana
Synd att säsongen nästan är över bara :4skrika
Tror det är ngt skumt med Honda CBR 600F.....speciellt 99:an :rolleyes:

PS. Lycka till med bruden :tungan

Ja det är nog något med cbr:en.

Och grattis till kortet på lördag då, som det ser ut nu så kommer det att bli bra väder så ut och rulla lite åt mig också men ta det lugnt.

Måste fråga, överklagade du beslutet?

Reb0

ja.. äntligen hade man fått sig en mc-kamrat.. fina vändor ut till norrtälje och grejer..
jaja säg den lycka som varar.

jag lider med dig broder!

ser framemot våren - på ny hoj!!

rekordet i linköping om ingen har slagit det är ett bilkörkort
killen fick tillbaks det för en fortkörning va o hämta det på posten
20min senare blir han stoppad fortkörning väldigt förfort. polisen tar kortet på plats :D
sammanlagd tid va ca 20min om jag inte minns fel

I fought the law and I won!!!!!!!

Åtalet ogillades och kortet bör vara tillbaka till sin rätta ägare inom kort.

Reb0

RebelZero skrev:
Japp, är det någon som slår detta?

Jag fick kortet för 1v och 6 dagar sedan, och nu är det borta. Förmodligen så får jag inte tillbaka det förrens i december.

Åkte från kontoret och skulle till en leverantör (en trip på 2km i stockholm city), precis efter ett rödljus så skulle jag axxa förbi en bil. Där klockade dom mig.... på 30 väg. Grattis... Jaja, en trevlig mc-konstapel konstaterade direkt att mitt nya fina kort (fick plastlappen igår, alltså mindre än 24h sen) skulle jag inte få se på ett tag.

Hoppas att de skall ha förståelse för att man har barn på dagis och behöver kortet i jobbet. Kanske kan man få lite kortare avstängning från trafiken.

Ett tydligt tecken på att det kortsluter i huvet under stress, är att jag bad honom att få behålla kortet någon timme så jag kunde åka hem och byta till bilen. Just det.. man får inte köra bil heller.. segt.
Jaja, vi får se hur detta slutar när besked om beslut dyker upp.

Reb0

jag har 11 dagar som rekord, (läs misslyckande)

RebelZero skrev:

Reb0

Härligt!!!
Back in business i lite drygt en vecka innan vinterdvalan.

Doable skrev:
Härligt!!!
Back in business i lite drygt en vecka innan vinterdvalan.

Ja det är ju lite surt.. Men jag slipper gå i snöblasket och kan köra bil istället.
Skall nog hinna med några mil till innan den är helt slut.

Reb0

RebelZero skrev:
Tack, mer sånt... just nu vill man bara åka hem och krypa ner under täcket.. eller kanske inte.. Där ligger det en polis och sover som har jobbat natt.. och kommer vrida nacken av mig när hon får reda på detta.

Reb0
:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :rofl

Murphys law!!! skönt att veta att det inte bara är jag som Murphys law personifierad :hihi

RebelZero skrev:

Reb0

Så du får tillbaka kortet :tummenupp Där ser man.. Vilken snyft historia drog du då för länstyrelsen. :hihi Hoppas du hinner köra några mil till innan snön kommer.

Master_ skrev:
Så du får tillbaka kortet :tummenupp Där ser man.. Vilken snyft historia drog du då för länstyrelsen. :hihi Hoppas du hinner köra några mil till innan snön kommer.

Länsstyrelsen gav mig 4 månader, så jag överklagade och vann i tingsrätten.

Jag har läst allt som går, från tidigare dommar och rikspolisstyrelsens handhavande protokoll.

Om ni någon gång åker på en fortkörning, så kan jag numera alla knep och knåp. Hojta om ni/du vill ha lite hjälp på traven.

Reb0

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...